Kipfilet in blik - waar te koop?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 17:29

Een van mijn oude dames heeft toch weer een ei gelegd! Dat vergroot de kansen voor Mootje, want als hij een kerel blijkt te zijn dan mag hij haar toyboy worden. :D

Oscar
Forumcoördinator

Re: Kipfilet in blik - waar te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-20 21:28

Van kipfilet in blik naar toyboy. Leg dat maar eens uit :))

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 21:31

Als mootje in een blikje gaat slapen krijg je weer een nieuwe variant op filet in blik :+

Staan 3 bakjes in de voorraadkast, zal binnenkort eens proberen.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 17:40

Vandaag was het tijd voor het wekelijkse officiële fotomoment, maar Mootje was het daar niet zo mee eens.

Afbeelding

'Alle Nederlandse pers opgerot!' :D

Afbeelding

De enige manier om haar op de foto te krijgen was in mijn hand, dus dan zo maar...

Afbeelding

Ik denk dat ze twee keer zo groot is als vorige week. Als het goed is blijft ze zich de komende weken verdubbelen. Op haar vleugels verschijnen al echte veren!

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door LindyH op 05-04-20 18:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 18:08

Wat een geniale wending _O-

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 18:14

Wow,die groeit hard! :wow:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 18:29

Mootje raceautootje!
Ze is wel heel cute.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-20 18:37

Wat schattig!

Ze lijkt echt op mij. Ze laat zich ook niet vangen en ik verdubbel ook zo ongeveer elke week in gewicht :))

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 18:49

Oscar schreef:
Wat schattig!

Ze lijkt echt op mij. Ze laat zich ook niet vangen en ik verdubbel ook zo ongeveer elke week in gewicht :))

*proest* :')

Ik lees al vanaf het begin regelmatig mee maar bij deze opmerking moest ik echt even te hard lachen!! Geniaal!

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 18:34

Mootje heeft een klein probleempje. Haar rechter vleugel is niet helemaal goed. Hij staat van haar lijfje af en er lijken veren te missen. Dat heet Angel Wing of Slipped Wing. Hoe het in het Nederlands heet weet ik niet.

Afbeelding

Het is niet heel erg, zeker voor vogels die toch al niet kunnen vliegen, maar het staat wel beroerd. En dat is jammer, juist omdat Mootje heel mooi en vrij bijzonder lijkt te worden qua kleur. Had ik nooit verwacht van een supermarktei.
Het kan ook zijn dat andere kwartels aan de uitstekende veren gaan pikken omdat het natuurlijk niet 'hoort'.

Er is wat aan te doen, namelijk een verbandje om de vleugel voor 3 dagen. Ik zie het maar als een beugeltje voor een meisje dat er verder prachtig uitziet maar lelijke tanden heeft. Daar moet je als moeder wat aan doen toch? Ik had prachtig mooi roze hechttape gehaald, en het was zowaar ook nog gelukt om het aan te brengen. Maar Mootje was heel haar evenwicht kwijt en het verband lag er binnen twee minuten alweer af. Dat gaat 'm op dit moment dus niet worden. Over een paar dagen nog maar eens proberen, als ze weer wat groter is. Of misschien komt het vanzelf wel goed.

Als iemand iets meer over dit verschijnsel weet dan hoor ik het graag, want wat ik lees vind ik allemaal vrij vaag.
Laatst bijgewerkt door LindyH op 08-04-20 18:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 18:37

Zouden ze dat met valkparkieten ook hebben? Je kan eens aan Cayenne vragen?

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 18:45

Ik ken het wel van ganzen, de angel wings. En die worden er gewoon goed oud mee, maar daar zal ook niet zoveel aan gepikt worden denk ik...

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 18:49

Wat een bizar topic dit. :')

Ik hoop dat Mootje haar vleugel opknapt, met hulp of zonder!

Maar ben ik de enige die de hele tijd dit nummer in mijn hoofd heb na het lezen van dit topic en dat er dus bevruchte eieren in de winkel liggen? :=

Dit nummer hebben mijn ouders vroeger gedraaid en daarna heb ik een hele tijd geen eieren gegeten. Of toen mijn broer mij als klein meisje ging pesten met mijn piepkuiken in een restaurant. Dat het zo'n schattig klein geel kuikentje die piept...

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 19:48

Is er ook een Nederlandse term voor dat jij weet Pluttersput?

Ik heb er veel over gelezen bij eenden. Maar dat schijnt toch weer net iets anders te zijn. Bij niet-eenden heet het ook officieel geen Angel Wing, want dat is het dus niet precies, maar iedereen lijkt het toch zo te noemen. Ofzo.

Wat ik zei, vaag. :D

MyWishMax schreef:
[ Video ]

Dit nummer hebben mijn ouders vroeger gedraaid en daarna heb ik een hele tijd geen eieren gegeten. Of toen mijn broer mij als klein meisje ging pesten met mijn piepkuiken in een restaurant. Dat het zo'n schattig klein geel kuikentje die piept...

Tja, zo is het wel. Mensen die tegen abortus zijn zullen ook wel problemen hebben met het eten van bevruchte eieren. Of dat zouden ze moeten hebben vind ik.
Maar als je het ei meteen raapt na het leggen en het meteen koelt, dan wordt de ontwikkeling stilgelegd, en groeit er dus niks. Er is dan alleen een klompje cellen dat je nauwelijks een embryo kunt noemen. Er is sowieso nog niks zichtbaar. Pas als je het binnen 10 dagen weer op lichaamstemperatuur brengt, dan gaat het zich weer ontwikkelen en kan er uiteindelijk een kuiken uit groeien.
Eieren in de winkel zitten in dat slaapstadium, voordat er mensen bang zijn halve kuikens in de eieren aan te treffen. :D

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 20:26

Nee ik ken het ook alleen als angel wings.. ook geen Nederlandse term voor dat ik weet althans.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-20 20:36

Misschien eens op BB vragen hoe dat nou toch moet met Mootje? Vind het wel een sneu gezicht zo.

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 20:38

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-20 21:16

Ah, ik zit daar nu ook op te zoeken. Zo op het eerste gezicht lijkt er een verband te zijn tussen te eiwitrijke voeding en zo'n draaivleugel.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 21:20

Ah oke, thanks. Het probleem is alleen dat het niet helemaal hetzelfde is als bij eenden.

Bij eenden is het vaak een gevolg van te veel eiwit in het voer, en dat is bij kwartels eigenlijk onmogelijk. Bij kwartels of andere hoenders is het eerder genetisch bepaald of een tekort aan voedingsstoffen bij de leghen. (Heb ik ook net gister geleerd van Google hoor...) Maar wat dat in de praktijk nou voor verschil maakt voor de aandoening zelf, daar ben ik nog niet helemaal achter.

Ik ga morgen nog eens een poging wagen om te tapen.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-20 21:23

Pfffff, het is nu al een echte Mootje. Altijd wat :+

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 21:36

Ik las de eerste pagina omdat dit topic bij recente berichten stond, zag de eerste datum en werd nieuwsgierig of je het uiteindelijk gevonden had... Kom ik uit op pagina 7 met een kip op een blikje kip, en dan ook nog tot de conclusie komen dat het beest Mootje heet?! _O- Ik geloof dat ik de tussenliggende pagina's moet gaan lezen om te bekijken wat hier is gebeurt _O-

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 21:40

Moet je doen. :D

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 21:47

kwii schreef:
Ik las de eerste pagina omdat dit topic bij recente berichten stond, zag de eerste datum en werd nieuwsgierig of je het uiteindelijk gevonden had... Kom ik uit op pagina 7 met een kip op een blikje kip, en dan ook nog tot de conclusie komen dat het beest Mootje heet?! _O- Ik geloof dat ik de tussenliggende pagina's moet gaan lezen om te bekijken wat hier is gebeurt _O-

Blijft een briljant topic ja.

Ik ging oorspronkelijk voor de ingeblikte variant.

Maar een levend Mootje óp een blik is ook lollig.

Ik denk wel dat dit topic de boktjaarprijs voor 'meest of topic' zou moeten winnen. :+

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 21:52

Het topic zou eigenlijk naar Beestenboel moeten, maar daar staat een topic met de titel 'Kipfilet in Blik' ook raar. :')

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 21:54

LindyH schreef:
Het topic zou eigenlijk naar Beestenboel moeten, maar daar staat een topic met de titel 'Kipfilet in Blik' ook raar. :')

*\o/* *\o/*