Jouw kookblunders.....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 16:56

secricible schreef:
Cayenne schreef:
Lielle :') Niet echt een keukenprinses?

Wat me ook al vaak is overkomen: zelf had ik een hele fijne pannenset met handgrepen die niet gloeiend heet worden. Toen we gingen samenwonen besloten we de pannenset van manlief te gebruiken, maar die had mooie stalen handgreepjes.
Hoe vaak ik daar wel niet m'n @$%^&* klauwen aan heb verbrand _-:( _-:( b

In dat kader: ik heb ook zulke pannen. Allemaal siliconen ovenbesrendige handvaten. Nu heb ik een gietijzeren pan erbij, met stalen handgreep op de deksel. Dus deksel vd pan maar met greepje op een gaspitje dat nog heet was. Dus wil de deksel weer op de pan dan verbrand ik mijn hand op 4 plekken.

Ouch! Heel herkenbaar..
Maar geloof me, het overkomt je een paar keer en dan vergeet je het niet meer! Ik pak nu standaard de overhandschoenen erbij.

maralyn

Re: Jouw kookblunders.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 17:34

Chocolade kommen maken met hete chocolade en balonnen.

Nooooooit weer op die manier.

Heb drie uur werk gehad.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 17:36

Om schoon te maken? :P

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 17:38

Jup... :')

Heb er wel heel hard om kunnen lachen.

"Wauw, het is nu zo schoon dat je van de muur kan eten!!"

Ja lieverd, dat kon je hiervoor ook hoor ;)

Hoezo??

Heb t verhaal toen aan mn ex uitgelegd... en lachte mij keihard uit (en terecht denk ik)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 17:47

_Denise_ schreef:
De honing was gekristalliseerd. Eventjes opwarmen in de magnetron en je kan het weer - oh.

[ Afbeelding ]

In een pannetje met heet water of anders op de radiator ;)

laurabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 17:53

Even snel een broodje knakworst willen eten en dan vergeten het vuur eronder uit te zetten.
Niet alle knakworstjes waren op en dus al het vocht was weggekookt en aangebrand. En dat stonk gruwelijk :P

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 18:10

Laurabe.... gas... ooh ja, heerlijk is dat ahum.... :')

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 18:11

Wat een hilarisch topic is dit.

Ik houd van koken en bakken en vind ook dat ik dat niet slecht doe. Maar onlangs kon ik voor de tweede keer appels schillen én snijden omdat ik er ipv kaneel nootmuskaat overheen had gegooid. Ook eens gedacht dat een brownie wel wat luchtiger kon en er dus bakpoeder aan toegevoegd. Ik weet nu hoe ze die bergen met lava maken in Amerikaanse tv series. Het was in het midden gerezen en vervolgens een soort van ontploft en overgelopen.

En vorige week had ik het er met mijn moeder over dat onze koelkastdeur kuren had en dat die vervangen weer duur zou worden. Als er brand zou komen, zou de verzekering wel uitkeren, maar dat was toch wat rigoureus. Later zette ik eten op het vuur en maakte daarna vast het aanrecht schoon, duw ik blijkbaar met mijn vaatdoek de naast het fornuis liggen theedoek in de brandende pit. Dat had ik natuurlijk niet meteen door, pas toen ik vanuit mijn ooghoek vlammen zag. Liep gelukkig goed af, maar het huis stonk wel. :o

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 18:23

Mijn stiefbroer en ik gingen een iets maken met honing uit zo'n knijpfles. De honing was hard geworden dus even in de magnetron.

Ging prima, totdat we 'm eruit haalde en neerzette. Toen ontplofte ie. Hele keuken onder de honing. Onze ouders niet zo blij :Y)

Gashmiron

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 18:30

Ik heb de hele middag de oven aan laten staan nadat ik mijn afbakbroodjes eruit heb gehaald, gelukkig zat er niets meer in :+
Slechte invloed dit topic hahah

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 18:44

Ik ben heel goed in spatels en pannenlappen per ongeluk in het vuur te leggen. Hier begint het regelmatig te stinken, dan weet iedereen weer hoe ver het is... :')

Ook een keer een eitje aan het koken, maar duurde aardig lang voor het water kookte. Dus ik dacht, doe even een deksel op de pan. Toevallig lag er een deksel van een Tupperware bak op het aanrecht. Ik had ooit eens gehoord dat Tupperware spul niet kan smelten, dus ik dacht hé, dat kan mooi op die pan. Toen het op een gegeven moment begon te stinken en er overal rode smurrie langs liep kwam ik er achter dat Tupperware toch wél kon smelten. Mijn moeder was niet erg blij met mijn ontdekking. :Y)

Ooit eens aardappelpuree uit een pakje gemaakt. Normaal stamp ik gewoon de aardappelen met een scheutje melk er doorheen, maar volgens het recept moest het aardappelpuree uit een pakje zijn. Op het pak van de aardappelpuree stond "voeg 2 dl water toe". Met mijn domme kop niet goed omgerekend en 2 liter water toegevoegd. Dus dat was heerlijke aardappelsoep :j

Ook eens een ovenschotel aan het maken. Kon niet de goede maat ovenschaal vinden, dus maar een gewone schaal van aardewerk uit de kast gehaald. Dus ik haal de ovenschotel uit de oven en alles lekt er net zo hard weer uit. Bleek het een schaal te zijn die niet ovenbestendig was, dus die was finaal doormidden :o

Wat ik ook nog wel eens heb, is dat dingen die heeel zachtjes op moeten toch wel vrij snel aanbranden. Sinds kort heb ik een heel ouderwerts sudderplaatje van de hema (zoiets https://www.meesterslijpers.nl/image/ca ... 00x600.jpg ). Ideaal, laatst zelfs cranberrycompote gemaakt zonder het aan te laten branden :D

Kimmiee_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 18:58

Ik ging een keertje quiche maken. Was alleen de eieren er vergeten in te doen :') gelukkig kwam ik er achter voor die in oven ging. Had wel slagroom, kaas en spekjes mengsel in de vorm op de bladerdeeg gedaan haha. Dus alles uit vorm weer in beslagkom gedaan en eieren er door gedaan :=

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 19:04

Ik zal nooit maar dan ook nooit meer een blikje tomatenpuree open trekken zonder het ergens onder te houden. Een van mijn ouders stond in de keuken en had een blikje waar blijkbaar wat mis mee was. Bij het erin zetten van de blikopener ontplofte dat, en de spetters zaten tot op het plafond... volgens mij is de keuken zeker drie keer opnieuw gewit voor de vlekken niet meer te zien waren.

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 19:41

Voor iets wat lang en zachtjes moet sudderen gebruik ik heel ouderwets een petroleumstel (die doen het ook op lampenolie)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 22:06

gemske schreef:
Ik zal nooit maar dan ook nooit meer een blikje tomatenpuree open trekken zonder het ergens onder te houden. Een van mijn ouders stond in de keuken en had een blikje waar blijkbaar wat mis mee was. Bij het erin zetten van de blikopener ontplofte dat, en de spetters zaten tot op het plafond... volgens mij is de keuken zeker drie keer opnieuw gewit voor de vlekken niet meer te zien waren.

Daarom draai ik een blikje van dit spul altijd heeeeel langzaam, het liefst buiten open }>

Pferdchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 22:21

Niet echt spectaculair, maar toch... Ooit een mand met groenteplantjes gekregen van een vriendin die daar netjes bordjes bij had geprikt, welk plantje het was. Ze had ze alleen verkeerd geprikt. De andijvie als “sla-soort“ eten ging nog wel. De sla als andijvie bereiden was minder succesvol

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 22:35

Lol, inmiddels 10 jaar verder en redelijk goed in de keuken. Toen ik nog studeerde kreeg ik een ingeving; Hutspot maken. Ging prima, alles was gekookt en de aardappels gestampt (smeuïg en plakkerig). Toen zag ik die pan geschilde uien & wortelen staan en kwam op het briljante plan om dit even snel met de hand te mengen.

Was geen succes. Ik heb geloof ik 5 minuten staan fladderen in de keuken en die rot kraan kreeg ik ook lastig open :o

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 22:41

Ik begrijp het geloof ik niet helemaal... je mengt de ui en peen er toch altijd met de hand doorheen? :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 22:43

Met je blote handen in de kokendhete groenten en aardappelen?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 22:45

Meestal gebruik je dan een lepel O:)

De ui en wortelen waren al afgekoeld, de puree was 3 minuten daarvoor nog een kokende aardappel, nogal warm (en plakkerig).

Caroline52

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 22:49

Ahum oké dus mijn broer heeft de beslagkom laten smelten door hem te dicht bij het vuur voor de pannenkoeken te zetten
Mijn zus heeft het voor elkaar gekregen een kwarktaart te bakken zonder kwark
En ik dacht dat een ei in de magnetron wel slim was en dat 4 brownie beslagen niet de mixer zou slopen

Ehhm oeps :=

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 22:53

Mijn vriend kruidde ooit de dure biefstuk met kaneel ipv peper -O-
Afgespoeld onder de kraan en opnieuw gekruid en ze smaakten nog best goed, ondanks een vleugje kaneel.
Hij vond zelf dat ie er niets aan kon doen, want peper en kaneel leek toch ook precies op elkaar!? :+

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 22:56

ooh wat een heerlijk topic! ik voel me meteen thuis :+

Ken je die dokter oetker pakjes? met een lukt-altijd-garantie? Nou, die garantie geldt dus niet voor mij :')

Wilde een red velvet cake maken en had netjes alles in de kom gezet om te roeren en vervolgens netjes in het bijgeleverde doe het zelf bakje. Dat ging gelukkig allemaal nog goed! Tot ik de volgende dag verder wil gaan en ik tot de ontdekking kom dat ik dus alle slagroom die ik nodig had erin had gedaan, terwijl dit dus niet moest. Toping niet kunnen maken want ik had geen slagroom meer. Taart mislukt en uit kwaaiigheid niet eens geproeft. Vond de taart al zo ingezakt qua vorm toen hij uit de oven kwam, de hoeveelheid slagroom verklaarde de boel...

Een lukt-altijd-garantie staat niet garant voor mijn kookkunsten :')

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 09:11

taartjee schreef:
Ken je die dokter oetker pakjes? met een lukt-altijd-garantie? Nou, die garantie geldt dus niet voor mij :')

Je bent niet alleen, mijn moeder was een echte keuken prinses met heel veel ervaring met cakes en taarten maken. Maar toen er op een vrijdag werd gebeld; "we komen morgen langs" door familie leden dacht ze slim te doen. Mijn moeder nam dus een simpele cake mix mee van oetker waar je 2 cakes van kan maken. Maar het recept klopt van geen kant. Ten eerste moet je eerst het natte spul mengen om dan vervolgens het droge spul erdoorheen doen= stofwolk. Moet exact andersom. Dus dat hadden we al anders gedaan. Verder blijft het mengsel veel te droog voor een cake. Werd niet smeuig. Dus extra ei en melk erbij. Maar toch, weten hun iets wat wij niet weten. Nu 1 beslag niet aangepast de ander wel. De niet aangepaste recept duurde 20 minuten langer voordat het gaar was en was niet te vreten zo gortdroog dat het was. Die hebben we uiteindelijk laten weken in een vruchten compot. De aangepaste was sneller gaar, warm best smakelijk. Eenmaal volledig koud 1 massief, zwaar op de maag blok beton....

Dus geen kant en klaar pakjes meer maar zelf maken van bloem enz.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 09:22

Jennyxx schreef:
Ik had een keer een lekkere soep gemaakt. Nog even afgieten en klaar...

-O- :o

Heel herkenbaar, maar gelukkig niet zelf gedaan.
Familielid zou voor het kerstdiner broccolisoep maken en giet vervolgens, gezellig doorkletsend, uit gewoonte na het koken net als altijd de broccoli af.