Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mvdende schreef:Misschien omdat vlees erg voedzaam is? In de zin van met een stukje vlees de hele avond je maag vol. Zonder stukje vlees na een uur weer honger hebben. Ik merk het heel erg aan mezelf. Eet ik iets vegetarisch, maaltijdsalade, groente en aardappelen zonder dat stukje vlees, heb ik na een uur weer honger. Zelfs na een bak salade van 400g. Sla voeding gewoon niet.
mvdende schreef:Misschien omdat vlees erg voedzaam is? In de zin van met een stukje vlees de hele avond je maag vol. Zonder stukje vlees na een uur weer honger hebben. Ik merk het heel erg aan mezelf. Eet ik iets vegetarisch, maaltijdsalade, groente en aardappelen zonder dat stukje vlees, heb ik na een uur weer honger. Zelfs na een bak salade van 400g. Sla voeding gewoon niet.
phormicola schreef:Noten zijn belachelijk duur die koop ik zelf ook niet. Meer vet toevoegen aan je maaltijd wil ook helpen.
Maar meer moeten eten om vol te zitten is natuurlijk ook niet erg economisch. Ik snap de keuze wel en ik vind ook niet dat iemand met heel weinig te besteden zich zo druk hoeft te maken om dierenleed. Dat is een privilege.
__Sannne schreef:Als je dat stukje vlees nou vervangt door een paar extra aardappelen, ben je volgens mij juist goedkoper uit![]()
Je bezig houden met het welzijn van dieren een privilege noemen vind ik oprecht jammer..
__Sannne schreef:Als je dat stukje vlees nou vervangt door een paar extra aardappelen, ben je volgens mij juist goedkoper uit![]()
Je bezig houden met het welzijn van dieren een privilege noemen vind ik oprecht jammer..
mvdende schreef:Laat ik wel zeggen dat als ik de mogelijkheid had, ik zeker via koopeenkoe of andere alternatieve mn vlees zou kopen. Helaas ben ik in mn eentje en heb ik geen huge vriezer. Dan kom je al snel uit bij de supermarkt, zeker midden in Den Haag.
Ook heb ik aan gegeven dat als iemand een goed idee heeft om een maaltijd vegetarisch te eten, ik daar ook voor open sta.
Voedzaam betekent in mijn ogen niet alleen koolhydraten maar ook de vetten en eiwitten. Daarnaast weet ik niet hoe diervriendelijk tofu en soya producten eigenlijk zijn. Het is misschien niet direct vlees, maar voor de soya worden wel veel oerwouden gekapt. Daarmee komen veel dieren ook in de problemen. En dan ben ik heel eerlijk om te zeggen dat ik dan liever een varken of koe eet, dan dat er een Orang oetang z'n huis kwijt raakt. Das nl ook dierenleed.
elenaMM77 schreef:flexitarier bestaat gewoon niet stefje..
...
de term flexitarier is volgens mij gewoon een term die in het leven is geroepen voor mensen die zichzelf graag voor de gek willen houden en hun geweten schoon poetsen op het gebied van vlees eten..
eet je vlees, dan sterft er ergens een dier, waar je gebruik van maakt.. of het dier toch al gestorven is, voor jou uit het wild geplukt, biologisch gefokt, of als mestkalf is opgevoed..
Macs schreef:Veel dingen die in de wereld geroepen worden als 'zielig' is totaal niet zielig, in tegendeel. Bijvoorbeeld het couperen van staarten van varkens moet gebeuren omdat ze elkaar anders opvreten, en het bijten aan staarten gebeurt ook in de biologische veehouderij.