Ik kreeg vandaag wel commentaar omdat ik chocolademelk had meegegeven

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
eenitraM schreef:Ik las hier; vroeger kregen wij t ook en er is niets mis met ons nu.
Als je nu gaat bekijken dat kinderen nu amper buiten spelen en amper beweging krijgen?
eenitraM schreef:Als je nu gaat bekijken dat kinderen nu amper buiten spelen en amper beweging krijgen?
vuurneon schreef:Ik word altijd zo moe van het gezeur over voeding. Op school mogen ze niet meer trakteren op ongezonde dingen, keer wat lekkers drinken is al niet meer oke. Alles met mate. Zag al langskomen dat een moeder haar 5 jarige alleen maar water aanbod, tja..kind moet ook leren dat het oke is om een keer wat lekkers te drinken of te eten en om zelf daar uiteindelijk een maat in de vinden.
Kennis geeft haar dochter friet van groente, water als drinken en zelfs de taart is geen echte taart. Als je zo moeilijk met voedsel omgaat, is ook niet gezond. Als zelfs Sint Maarten lopen al not done is want daar krijgen ze geen wortels immers, tja... Dan denk ik wel: leef mens, leef!
Sunrise19 schreef:Hier komen geen spel computers en al doe ellende. Lekker buitenspelen en in de zomer lekker een zwembad abonnement.
Ik was nooit binnen, zelfs niet als het regent. Heb vanmorgen ook een stortbui op m'n kop gehad toen ik ging lopen naar de peuterspeelzaal. Weet je hoeveel fietsen er stonden? 0 en de parkeerplaats vol met auto's. Dan geef je als ouder toch ook het slechte voorbeeld?!
Janine1990 schreef:vuurneon schreef:Ik word altijd zo moe van het gezeur over voeding. Op school mogen ze niet meer trakteren op ongezonde dingen, keer wat lekkers drinken is al niet meer oke. Alles met mate. Zag al langskomen dat een moeder haar 5 jarige alleen maar water aanbod, tja..kind moet ook leren dat het oke is om een keer wat lekkers te drinken of te eten en om zelf daar uiteindelijk een maat in de vinden.
Kennis geeft haar dochter friet van groente, water als drinken en zelfs de taart is geen echte taart. Als je zo moeilijk met voedsel omgaat, is ook niet gezond. Als zelfs Sint Maarten lopen al not done is want daar krijgen ze geen wortels immers, tja... Dan denk ik wel: leef mens, leef!
Nou, daar kan ik me wel een klein beetje bij voorstellen. Het ging van groot, groter, grootst... Zakjes chips met een zakje snoep erbij of nog erger...
Wat is er mis met trakteren op minimarsjes?
vuurneon schreef:Ook dat mag niet meer, je moet een komkommerkrokodil maken![]()
Ongezond dingen aan banden leggen en zeggen; op 1 ding trakteren oké, maar helemaal verbieden vind ik te ver gaan. Minimarsjes zijn dus ook verboden op de scholen in de buurt.
Zeg dat er 28 kinderen in de klas zitten, dus 28 keer een traktatie: dat is op een heel jaar school echt geen ramp. T wordt mij echt té overbeschermt zo.
Brainless schreef:Ik trakteerde altijd op broodjes knakworst op school... maar dan waren er ook moeders waarvan hun kind geen fabrieksvlees mochten en daar moest ik dan boterhammenworst voor meenemen.
Alsof dat géén fabrieksvlees is... zit alleen niet in een blik.
Sunrise19 schreef:Ik kan mij echt niet herinneren dat het zo lastig was. Ja alleen geen varkensvlees want 90% was moslimmaar verder was alles prima hoor. Ouders deden sowieso sneller iets met fruit etc. Maar dit kwam niet vanuit school.
Weet nog dat een kind uit m'n klas baklava en dadels met Honing ging uitdelendaarvan vallen je tanden pas uit je mond
geef mij dan maar een mini mars
Air schreef:Jullie weten dat er veel kids ook van chocola op zichzelf al druk worden? Dan snap ik die keuze wel.
Heb laatst een stukje van een docu gezien van Jamie Oliver die op een aantal scholen gezondere maaltijden neerzette ipv wat ze eerder kregen. Als je dan ziet wat voor invloed dat heeft op gedrag, concentratie en gezondheid(kids die geen astmapufje meer nodig hadden o.a.), dan kan ik het alleen maar aanmoedigen dat er op scholen bewuster mee omgegaan wordt.
Janine1990 schreef:Sunrise19 schreef:Ik kan mij echt niet herinneren dat het zo lastig was. Ja alleen geen varkensvlees want 90% was moslimmaar verder was alles prima hoor. Ouders deden sowieso sneller iets met fruit etc. Maar dit kwam niet vanuit school.
Weet nog dat een kind uit m'n klas baklava en dadels met Honing ging uitdelendaarvan vallen je tanden pas uit je mond
geef mij dan maar een mini mars
Dan had die niet de goede baklava mee... Is echt lekker als het goed is gemaakt! Mierzoet, maar niet op de manier waarop een mars zoet is. Misschien waren de dadels een overdaad... Restaurant bij ons in het dorp maakt het met walnoten (hele kleine snippertjes) ipv dadels.