Airfryer, wat doe jij ermee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Santos_05
Fotograaf

Re: Airfryer, wat doe jij ermee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 13:56

Oliebollen? Wat dat een succes?

Ik zit idd te denken aan de Vis-cuisine, varkenshaas, beenham enz, dat gaat normaal in de oven.

Maar minder vet dan dat het uit de oven komt? Bijv. vlees en vis gaat gewoon in Alufolie in de oven ;)

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 13:58

Viscuisine en varkenshaas met kruiden etc. heb ik geprobeerd. Werkt prima!!!

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 14:20

Santos_05 schreef:

Ik zit idd te denken aan de Vis-cuisine, varkenshaas, beenham enz, dat gaat normaal in de oven.

Maar minder vet dan dat het uit de oven komt? Bijv. vlees en vis gaat gewoon in Alufolie in de oven ;)

Oh die waren goddelijk uit de Airfryer _/-\o_ Oliebollen bij de bakker gehaald en dan opwarmen in de airfryer. Jum. Zelfde als met de verse appelbeignets van de ah.

Heerlijk knapperig en warm kwamen ze eruit. Uit de magnetron worden ze zo vies slap.. Voorheen at ik niet zo graag oliebollen, maar nu wel :Y) Wilde hem op oudjaarsavond bijna meenemen naar mn tante :')

Het eventuele vet wat eraf druipt valt naar beneden door het mandje zeg maar. Je hoeft geen olie te gebruiken dat is het grote voordeel. Maar ik heb vlees nog niet uitgeprobeerd in de airfryer..

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 20:37

Angelaa2 schreef:
Hoe maken jullie hem goed schoon? En doen jullie het echt elke keer na gebruik?

Ik maak hem na ieder gebruik wel schoon ja. Eerst even laten weken in heet water met een druppeltje afwasmiddel en daarna voorzichtig met de afwasborstel er doorheen.

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 23:31

Angelaa2 schreef:
Santos_05 schreef:

Oh die waren goddelijk uit de Airfryer _/-\o_ Oliebollen bij de bakker gehaald en dan opwarmen in de airfryer. Jum. Zelfde als met de verse appelbeignets van de ah.

Heerlijk knapperig en warm kwamen ze eruit. Uit de magnetron worden ze zo vies slap.. Voorheen at ik niet zo graag oliebollen, maar nu wel :Y) Wilde hem op oudjaarsavond bijna meenemen naar mn tante :')

:+ ik bak altijd zelf, dus dat had ik in gedachten :D

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 23:47

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 14:23

Gisteren een bakje Iglo Italiaanse Viscuisine Volkoren in de AF bereid. Op de verpakking staat dat het 35 minuten in de oven moet op 220 graden. Niet in de AF ... ik heb het op 200 gr gedaan voor 25 minuten ( wel voorverwarmd) en was er maar net op tijd bij om te voorkomen dat het sauslaagje bovenop te donker verbrandde. Dus inderdaad wel opletten dat je niet 1 op 1 de gebruiksaanwijzingen voor een gewone oven overneemt!
Het was wel lekker!

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 17:03

Het is inderdaad sneller klaar dan uit de gewone oven.
Friet gaat wel sneller in de frietpan

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 17:12

Zetten jullie alles in het mandje? Of ook op de bodem?
En ik las nassi, waar zat dat in ?

Ik heb hem al vanaf het begin, juist voor de frites gekocht. Kipdrumsticks en nuggets gaan ook prima, moet je wel echte kipnuggets hebben, niet die meelballen.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 17:14

Ik zie op sommige foto's een papiertje in het mandje liggen, is dat bakpapier?

Ik ga vandaag eens vissticks proberen, hoelan en hoeveel graden raden jullie aan?

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 17:16

Silly1972 schreef:

Ja, als je dingen hebt die bijvoorbeeld kaas gaan lekker, scheelt dat schoonmaken.

Hoeft niet, dan moet je daarna je airfryer zelf gewoon schoonmaken.

En ik zet niks op de bodem, dan kan de hete lucht er namelijk niet meer omheen. Ik heb een vierkant glazen ovenschaaltje van ikea en dat past er perfect in.

Edit: deze dus http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40058763/

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 17:19

Volgens mij is het niet de bedoeling dat je iets op de bodem zet - ik heb het in ieder geval nog nooit gedaan. Je kunt ook een bijbehorend bakblikje kopen of inderdaad zo'n ovenvast schaaltje van glas. Die Viscuisine die ik gisteren maakte heb ik gewoon in het aluminium bakje laten zitten, met een beetje duwen paste dat wel. Je kunt wel bakpapier gebruiken, maar dat moet je er niet in doen tijdens de voorverwarmfase! Ik deed dat wel en toen was het papier tegen de verwarming bovenin geblazen met als gevolg dat het in de fik vloog en ik rookwolkjes uit de AF zag komen! Gelukkig geen blijvende schade. :)

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 17:26

Ik heb afwasbaar bak papier. Echt super handig

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 17:34

Heb er nu brownies in.... Maar... Ik weet t nog niet.

Oow, hij plingt net.. Ben benieuwd!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 17:38

Ik ga vandaag eens vissticks proberen, hoelang en hoeveel graden raden jullie aan?

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 17:48

Ja,bakpapier niet in de airfryer doen als hem voorverwarmt.Het vliegt omhoog en in de fik :)

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 17:49

Silly1972 schreef:
Ik ga vandaag eens vissticks proberen, hoelang en hoeveel graden raden jullie aan?

Die heb ik al eens geprobeerd. Staat volgens mij op de verpakking hoe lang. Ik dacht dat ik ze, zonder voor te verwarmen, 10 minuten heb gehad op 180 graden. Ze blijven wel wat slapjes, maar de korst is lekker krokant!

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 17:57

Leffroi schreef:
Silly1972 schreef:

Die heb ik al eens geprobeerd. Staat volgens mij op de verpakking hoe lang. Ik dacht dat ik ze, zonder voor te verwarmen, 10 minuten heb gehad op 180 graden. Ze blijven wel wat slapjes, maar de korst is lekker krokant!

Dit heb ik ook al eens geprobeerd. (ik weet zo niet meer hoelang en hoe heet). Ze blijven wel wat slapper, maar als je ze in boter bakt vind ik ze na een tijdje ook slapper worden door het vet.
Wel vond ik ze meer naar vis(sticks) smaken.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 18:01

Wij hebben ook een AirFreyer en ik wil niet meer zonder!!

Ideaal!

Ik ben er nog niet heel experimenteel mee geweest, maar ik vind de frietjes uit de airfreyer zelfs lekkerder dan die uit de frituurpan!

En ik verbaas me iedere keer weer over de hoeveelheid vet die achter blijft na bijvoorbeeld kippenvleugels er in te bakken :oo

Ik zet de uitneembare bak trouwens ook wel eens in de vaatwasser. (voornamelijk na het braden van de kip!)
Verder iedere keer even met heet water en beetje afwasmiddel na gebruik schoonmaken.

Broodjes afbakken ga ik ook eens proberen!
Is veel sneller als in de oven!

EDIT: op de verpakkingen van Mora staat ook voor de airfreyer aangegeven hoe warm en lang het er in moet :)

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 18:06

Ik had altijd een huismerk kroketten maar ik ben overgestapt op Mora, deze worden wel bruin en de tijden staan er mooi op.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 18:07

Met patatjes pak ik ook wel de duurdere.
Van Aviko hebben we de ribbel frietjes.
Die vind ik zelf het lekkerst worden in de AF

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 18:13

Tink89 schreef:
Silly1972 schreef:

Ja, als je dingen hebt die bijvoorbeeld kaas gaan lekker, scheelt dat schoonmaken.

Hoeft niet, dan moet je daarna je airfryer zelf gewoon schoonmaken.

En ik zet niks op de bodem, dan kan de hete lucht er namelijk niet meer omheen. Ik heb een vierkant glazen ovenschaaltje van ikea en dat past er perfect in.

Edit: deze dus http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40058763/

Dat schaaltje, heb je die in de viva of in de xl?

Ik heb in het mandje een frituur filter van de blokker liggen. Op maat geknipt.

Afbeelding

Aldi heeft ook kreukelfrieten geschikt voor de oven dus ook voor de airfryer.
(Komen uit de aviko fabriek ;) )
Laatst bijgewerkt door ClaudiaHS op 14-01-16 18:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 18:13

Vandaag probeer ik ook pasteitjes in de airfryer. De brownies vind ik niet zo geslaagd, maar denk dat dat meer aan mijn 'mengkunsten' ligt, dan aan de airfryer.

We hadden nog wat stoofvlees over van gisteren, dus wilde de uitdaging wel aan gaan. Om nou speciaal voor pasteitjes stoofvlees te maken.. Nee. Maar dus eerst een uitje met wat knoflook gefruit in de pan, samen met wat kastanje champignons en 2 juslepels voor een smeuig effect. Daarna wat erwten er bij en de oan uitgezet, deksel er op. Zo konden de erwtje ontdooien en de rest afkoelen. Toen 2 eetlepels op een plakje bladerdeeg gedaan en dichtgevouwen. Heb ze nu eerst 10 minuten op 180 graden er in. Ben heel benieuwd! *\o/*

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 18:29

Leffroi schreef:
Vandaag probeer ik ook pasteitjes in de airfryer. De brownies vind ik niet zo geslaagd, maar denk dat dat meer aan mijn 'mengkunsten' ligt, dan aan de airfryer.

We hadden nog wat stoofvlees over van gisteren, dus wilde de uitdaging wel aan gaan. Om nou speciaal voor pasteitjes stoofvlees te maken.. Nee. Maar dus eerst een uitje met wat knoflook gefruit in de pan, samen met wat kastanje champignons en 2 juslepels voor een smeuig effect. Daarna wat erwten er bij en de oan uitgezet, deksel er op. Zo konden de erwtje ontdooien en de rest afkoelen. Toen 2 eetlepels op een plakje bladerdeeg gedaan en dichtgevouwen. Heb ze nu eerst 10 minuten op 180 graden er in. Ben heel benieuwd! *\o/*

Jammer voor je dat de brownies geen succes waren. Hopelijk lukken de pasteitjes wel.

mammaloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 18:31

Ook ik zit er aan te denken om voor de Philips xl te gaan, omdat ik darm problemen heb en dus gauw last heb van vet voedsel.

Maar heb een paar vragen. Hoelang duurt het om patat klaar te maken en frikadel en kroket? En kan al het vlees er in?