Meer veganisten op Bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tillie20

Re: Meer veganisten op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 15:52

Ik heb al iets gepost onder hun aankondigings bericht op hun Timeline

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 19:53

Ik weet trouwens niet of dit helemaal on-topic is gezien we naar VT zijn geplaatst maar het betreft wel veganisme: wat vinden jullie van Peta? Zowel hun acties als de organisatie in het algemeen. Lees er zoveel verschillende meningen over maar vooral uit de VS en dit betreft meer mensen die wat strenger zijn in hun veganisme, dus ben wel benieuwd wat de Nederlanders ervan vinden.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 19:55

Peta brengt hun boodschap de wereld in. Dat is het belangrijkste en dat is ook hun voornaamste taak. Ik heb ook wat negatieve boodschappen gelezen over Peta(onder andere over het inslapen van honden en katten), maar als ik het dan vanuit Peta bekijk snap ik het prima. Zij kunnen en mogen ook niet alles. Iedereen die vrijwilliger is bij Peta staat achter hun boodschap, dus ik kan me ook niet voorstellen dat er opzettelijk kwaad word gedaan. Voor mij alleen maar lof, ik zit te twijfelen om ook vrijwilliger te worden voor hun.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 20:11

Ik heb ook veel verschillende dingen gehoord over Peta.
Ik heb gelezen dat alle donaties naar de directeuren en naar reclame gaat, en helemaal niks naar de dieren of dierenbescherming. Ik las dat ze nog nooit een dier hebben gered. In hoeverre dat waar is weet ik niet.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 20:38

Ik doneer liever lokaal (hier in NL al een aantal x gedoneerd aan lokale asiels en dierenambulance's) of aan andere kleine projecten. Veel minder overheadkosten en ze doen veel meer met je geld. Ik heb een hond uit een spaans asiel (die zat daar al 2jr). Zij castreren/steriliseren gratis lokale honden om oeps nestjes te voorkomen. Geld dat je doneert gaat rechtstreeks daar naartoe, zonder overhead of projectkosten. De enige betaalde medewerker in dat asiel is de dierenarts. :)

Je kunt ook in andere projectjes daar doneren (bijv. vernieuwing van kennels) of standaard voor de grote pot voor hondenvoer etc. Dat vind ik leuk, omdat ik het idee heb dat ze dan echt iets hebben aan het geld wat ik doneer.

Ik hoop dit jaar met mijn verjaardag flink wat te kunnen verzamelen.

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 21:19

Ik ken alleen maar negatieve verhalen over peta. Inderdaad dat ze gezonde dieren in laten slapen, en dat ze stripverhalen aan kinderen uitdeelden terwijl de ouders er niet bij waren waarin staat dat hun ouders moordenaars zijn.

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 22:41

UhNee schreef:
Ik ken alleen maar negatieve verhalen over peta. Inderdaad dat ze gezonde dieren in laten slapen, en dat ze stripverhalen aan kinderen uitdeelden terwijl de ouders er niet bij waren waarin staat dat hun ouders moordenaars zijn.

Inderdaad, ze zijn nogal extreem. Recentelijk schijnen ze een hond op privéterrein van een veranda af te hebben gehaald en hebben deze laten inslapen.

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 23:08

Loolotte schreef:
Ik weet trouwens niet of dit helemaal on-topic is gezien we naar VT zijn geplaatst maar het betreft wel veganisme: wat vinden jullie van Peta? Zowel hun acties als de organisatie in het algemeen. Lees er zoveel verschillende meningen over maar vooral uit de VS en dit betreft meer mensen die wat strenger zijn in hun veganisme, dus ben wel benieuwd wat de Nederlanders ervan vinden.

Ik ben geen fan van PETA, maar dat is meer omdat veel van hun campagnes ontzettend seksistisch zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 11:12

De meeste campagnes van PETA kan ik me goed in vinden. Van andere verhalen weet ik nooit wat de waarheid is en wat zwartmakerij is, dus dat laat ik ergens in het midden.

Over het algemeen vind ik wel dat geweld met geweld bestrijden (bv. bedreiging van mensen die met proefdieren werken) niet de oplossing is en alleen maar meer ellende oplevert, maar ik kan me de frustratie wel goed voorstellen. Ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat in deze wereld dierenbeschermers als extreem en crimineel worden gezien, terwijl de echte criminelen/moordenaars/mishandelaars er mee weg komen en zelfs betaald krijgen voor wat ze doen.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 11:55

Ik denk dat iedereen hier wel de documentaire Earthlings kent, en waarschijnlijk heeft een deel van jullie hem gekeken. De makers van Earthlings hebben een nieuwe film gemaakt, die maar een keer in de bioscoop vertoont word op 12 augustus om 19.30 in de Filmhallen in Amsterdam(In België zal het ook vast ergens vertoont worden). Tickets kosten 9 euro.

(Geen schokkende beelden)

Ik ben heel benieuwd naar deze film, in oktober komt deze film via Itunes uit, maar ik wil hem toch graag in de bios zien. Zijn er bokkers die interesse hebben om mee te gaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 21:51

Dat had me nou leuk geleken, helaas heb ik dan al iets anders. :)

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 22:16

Ahh, jammer! Misschien op een ander evenement! Ik hoop dat andere Bokkers ook gaan aangezien het voor mij anders niet de moeite waard is(Ik moet vanuit Z-Limburg komen namelijk).

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 07:28

Amsterdam is veel te ver jammer genoeg

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 08:45

Ah, jammer, dan zijn we net op vakantie, anders hadden we samen kunnen gaan, Tillie :D

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 09:32

Ik ben heel erg bang voor schokkende beelden dus ik durf echt niet naar zo'n film zonder dat ik eerst van anderen heb gehoord dat er geen schokkende dingen in voorkomen. Ben ik nou het enige zachtgekookte ei hier? :+

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 09:33

Die earthlings durf ik ook niet te kijken. Ik heb al nachtmerries overgehouden aan Food Inc. :=
Ik moet ook eerst weten of er niet te veel schokkends te zien is voordat ik em wil zien :+

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 09:50

Dat kan ik helemaal begrijpen hoor Nelleke ;) Maar ik zal hem toch sowieso in Oktober bekijken en anders in Augustus, dan weet je of je 'm kan kijken of niet (:

Ik krijg vanavond bezoek dat hallal moet eten, dus ik dacht eraan om gewoon voor een vegan gerecht te gaan aangezien hij dat ook mocht eten.

Ik wilde dit als toetje doen:
http://iowagirleats.com/2014/06/04/moji ... alcoholic/
(toetjes gaan altijd het makkelijkste :Y) )

Iemand een aanrader voor een diner wat zo'n beetje iedereen lust?

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 09:53

Oh die fruitsalade! Heerlijk <3 Een veganistisch diner of wat zoek je?

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 09:57

Ja precies! Mijn vriend eet ook mee, en hij is echt kieskeurig. Dus ben benieuwd of ik iets kan vinden (met jullie hulp :D ) wat iedereen lekker vind.

Die fruitsalade is echt lekker, die heb ik al eens eerder gemaakt!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 10:03

Die fruitsalade ziet er goed uit zeg!

Met zo'n warme dagen zijn salades sowieso lekker. Ik maak vandaag couscous salade. Een dikke ui en knoflook fruiten met een bodempje olijfolie. Blussen met 8 eetlepels azijn. 400 gram couscous koken in water met een flinke eetlepel zeezout. Een komkommer klein snijden, tomaat klein snijden, eventueel nog paprika, of augurkjes/zilveruitjes.. En dan alles mengen samen met witte peper en wat verse kruiden :9

Of gevulde courgette uit de oven, ook erg lekker en leuk om te serveren. Of lasagne.
Groentesoepje erbij..
Of gewoon lekker wat maïs en gevulde champignons en aardappels poffen op de barbeque :D ook lekker weer voor!

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 10:07

8nnemiek schreef:
Die fruitsalade ziet er goed uit zeg!

Met zo'n warme dagen zijn salades sowieso lekker. Ik maak vandaag couscous salade. Een dikke ui en knoflook fruiten met een bodempje olijfolie. Blussen met 8 eetlepels azijn. 400 gram couscous koken in water met een flinke eetlepel zeezout. Een komkommer klein snijden, tomaat klein snijden, eventueel nog paprika, of augurkjes/zilveruitjes.. En dan alles mengen samen met witte peper en wat verse kruiden :9

Of gevulde courgette uit de oven, ook erg lekker en leuk om te serveren. Of lasagne.
Groentesoepje erbij..
Of gewoon lekker wat maïs en gevulde champignons en aardappels poffen op de barbeque :D ook lekker weer voor!

Oh jij hebt lekkere ideeën zeg! Ik vind soep altijd leuk om te maken, zo makkelijk en het smaakt altijd super goed! Ik zit nu te kijken naar paella, heeft iemand dat ooit gemaakt? De vlees-loze verzie bedoel ik :)

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 10:10

Wat een leuk topic, ooit join ik jullie lifestyle.
Nu is dat helaas nog niet mogelijk door omstandigheden en eet ik enkel geen vlees (afgelopen 15 jaar al niet ) en geen ei, melk.
Keep up the good work!
Laatst bijgewerkt door BarbaLala op 24-07-15 10:37, in het totaal 2 keer bewerkt

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 10:12

Dan ben je toch ook al super bewust en goed bezig ;) Je kan in ieder geval wat ideeën op doen voor gerechten hier, hahaha ;)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 10:18

Paella heb ik wel eens gemaakt met zo'n Knorr pakje, en dan het vlees vervangen door Quorn blokjes of paddestoelen of bv de kipstukjes van de vegetarische slager, maar volgens mij is het ook lekker om ipv vlees gewoon courgette-blokjes of pompoen of aubergine.. Of zelfs tofu of iets dergelijks erin te doen :D vantevoren even marineren in een bakje met wat olie, zout, peper en wat kruiden, zodat het iets hartiger van smaak wordt eventueel.. Tofu moet je wel even apart behandelen en knapperig bakken om in gerechten te verwerken.

Barbalala, leuk dat de levenswijze je ook aanspreekt :D
Je hoef natuurlijk ook niet meteen in het diepe te springen. Ik vind het zelf altijd al super als mensen gewoon in een restaurant eens een vegetarische maaltijd bestellen. Maar je bent ook al goed op weg zie ik. Alle beetjes helpen.

Ik was gisteren echt dringend toe aan een nieuwe handtas.. Ging toevallig een winkel ermee stoppen, en ik heb aan elke leuke tas zitten ruiken of het echt leer was of niet :') Gelukkig was het niet erg druk, maar ik vraag me af wat de mensen van me hebben gedacht :')

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 10:26

Ja precies, zo'n pakketje is wel handig inderdaad! Want ik moet nu allemaal exotische dingen gaan kopen om het zelf te maken. Ik ga zo eens bij de appie of Jumbo kijken! Bedankt voor de hulp ^^
Ik zal als ik eraan denk even foto's maken van de salade om jullie jaloers te maken :D