Koolhydraatarm & Gezond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 15:35

Van gevulde paprika genoeg maken, want het vult niet heel erg! Wel onwijs lekker :9

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 15:36

zou ik ook het lijstje mogen :o

Anoniem

Re: Koolhydraatarm & Gezond

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 15:37

Gevulde aubergine is ook heel lekker als je minder gek bent op de sterke smaak van paprika (zoals ik)! Ik doe er zelf altijd wat room (creme fraiche of kookroom), gehakt, een hele hoop groente in en dan wat kaas er overheen. Echt heel erg lekker :j

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 15:37

Doubtless schreef:
Van gevulde paprika genoeg maken, want het vult niet heel erg! Wel onwijs lekker :9

Pff, dan weet ik niet wat jij erin doet, maar ik heb aan 1 flinke paprika genoeg hoor :+

Foundtheone

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 15:38

Limoen schreef:
Ik drink zelf weinig, te weinig. Ik heb echt altijd al weinig behoefte gehad aan drinken..
Water drinken is al helemaal een ramp.. Ik probeer het echt.. Maar ik word er altijd heel misselijk van := Tips? :')

Water mengen met Cristal Clear, 50/50

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 15:42

die fb pagina's ook maar even lid van geworden nou ja aangevraagd of ik lid mag worden :+
eens kijken wat ik daar nog vind
ene super dat we elkaar zo kunnen helpen :j

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 15:50

Je kan ook eens kijken bij MB Metabolic Balance
Is ook zonder overbodige koolhydraten

Ik begin mijn maaltijd altijd met een paar happen eiwit (vlees, vis, bonen, kaas, yoghurt, ei oid) Dan gaat je bloedsuikerspiegel niet ineens erg omhoog wat ook enorm scheelt in "honger" gevoel.

Ik heb enorm veel recepten op diverse sites gevonden om KHA te eten
Paleo recepten komen ook aardig overheen met KHA

Ik heb een enorm probleem met tarwe en niet de gluten maar gewoon de tarwe dus eet rogge pasta, soms een speld boterham, roggecrackers. enz.

O wat berteft opbouwen eten werkt voor mij net andersom qua ontbijt rustig aan, niks tussendoor, lunch vlees, kip oid met groente en avondeten vis, bonen,kaas oid met veel groente.

En veel water tussendoor ik drink meestal lauw water want van koud water wordt ik misselijk.(behalve in de zomer)
Laatst bijgewerkt door Steppe op 04-03-15 15:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Bella123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 15:51

Ja, ik eet ook geen patat of zo in het weekend 's avonds. Ik heb het niet goed uitgelegd denk ik. Ik weet ook heel goed hoe ik kha moet eten, bijna heel 2006 er mee bezig geweest via south beach en er dus ook flink mee afgevallen, dus het zit wel in mijn hoofd gestampt hoe het moet. Jullie vinden het misschien ook wel smoesjes (zou ik misschien ook wel vinden als ik dit zou lezen) maar ik hoopte dat jullie me slimme tips konden geven om toch zoveel mogelijk kha te eten in mijn ingewikkelde weekenden :D

Sushi is sowieso niet echt kha :+ en dat eten we bijna elk weekend. Ik kan wel zeggen, dat wil ik niet, maar dan gaat hij toch sushi eten en ik vind het wel heel lekker en bovendien wil ik wel graag samen zijn op de dagen dat we elkaar zien ;) Zijn 'dieet' is op z'n zachts gezegd bijzonder te noemen: hij eet alleen 's avonds. Al een jaar of 10. En dan ook nog eens een keer of 4 in de week snackbar, de andere dagen shoarma, sushi, alle makkelijke, goedkope, snelle buiten de deur dingen. Ik vind daar ook iets van ;) maar heb de discussie opgegeven. We zijn nu 1,5 jaar samen, wonen niet samen en ik heb er geen invloed op. Ik snap dat jullie hier ook iets van vinden, maar geloof me als ik zeg dat ik hier niets aan kan veranderen.

Hij heeft zelf nooit eten in huis (en dan bedoel ik nooit en echt niets, geen cracker/beschuitje/appeltje/chipje, he-le-maal niets) dus 's ochtends heb ik geen eten. Bovendien heeft hij een koelkast en dat is het dan ook wel, dus iets maken kan ook niet. Dan gaan we in de loop van de ochtend de deur uit en haal ik maar een broodje, want dan heb ik inmiddels best wel honger. Ja, dan zou ik eigenlijk zelf yoghurt moeten meenemen om toch iets te kunnen eten 's ochtends. Daar hebben jullie helemaal gelijk in. Maar daar kan ik dus een ochtend van eten en de rest kan ik weggooien, want een open bak yoghurt een uur in de auto mee terug nemen vind ik niet zo fris. En dat vind ik dan weer zonde. Goed, 's middags dus het broodje. Als het kan, neem ik een donker broodje. Kan niet altijd (want, is er niet altijd) dus dan is t een witte. En dan dus 's avonds sushi of iets anders niet zo gezonds. Ik probeer meestal idd dan alleen maar vlees te eten (ik ben geen visliefhebber) maar ja, dat vult ook niet zo.

Nou, een heel verhaal. En ik snap het ook wel als jullie zeggen, ja kom nou, daar ben je zelf bij, dat kan heus anders. Ik wil het alleen niet horen ;) en hoopte op easy fixes haha.

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 15:53

Is het een idee om de linken etc te gaan verzamelen? Dan kunnen we wellicht modjes vragen om de eerste post in 't topic eens in de zoveel tijd aan te passen? Wellicht kunnen we ook de eerste pagina wat informatiever maken? Dan weten mensen iig wat ze hier kunnen verwachten zonder eerst een hoop pagina's door te scrollen. :)

Wij hebben overigens gisteren deze ovenschotel op. Prima te doen! :)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 15:53

Uhhmmm maar je kan toch zelf boodschappen halen en zo voor jezelf zorgen, plek genoeg in de koelkast :)

En dan neem je het toch mee in een koelbox naar hem toe?

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 15:56

tinkert_tje schreef:
Ier en emmaa ja hoor dat wil ik wel
ier ik wil graag grip op koolydraten van jou dan :j

stuur beide maar even een pb met mailadres dan mail ik hem jullie toe

mag ik ook een pb? :o

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 15:57

Bella, ik lees een hoop 'problemen' en andere redenen om het 'niet te doen'. Wellicht helpt het om wat meer in oplossingen te denken. De oplossingen die Collie2008 hierboven aandraagt zijn al heel concreet.

Afgelopen vrijdag zit m'n beste vriendinnetje naast me een hele zak chips weg te kanen en ik moet je zeggen: prima, doe je ding, maar ik hoef het niet. Ik heb er echt geen last van om 'mee te moeten doen' omdat we dan 'gezellig samen eten'. Je hoeft niet te eten om het samen gezellig te hebben imo.

Daarnaast kun je sowieso dingen als crackers meenemen. Je kunt via internet koolhydraatarme wraps bestellen, haal roomkaas/zalm/sla en leg die bij je vriend in de koelkast, optie voor een lunch.

@linn1502; als je Grip op koolhydraten wilt, mag je mij je mailadres sturen.

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 16:09

Hallo mag ik mij hier ook melden?

Afgelopen zomer heb ik geprobeerd om koolhydraatarm(er) te gaan eten echter loop ik er heel erg tegen wat dingen aan:
-Ik heb een notenallergie en mag dus geen amandelen, pindas, hazelnoten etc.
-Naar school kan ik slecht een salade of yoghurt mee nemen, plus dat ik niet elke dag hetzelfde mee wil.
-Ik heb ook wel eens zin in wat lekkers (dit weet ik vaak op te vangen door zonnebloempitten te eten daar hou ik echt van maar op mijn werkplek is dat niet echt handig)
-'S avonds loop ik er vaak tegen aan dat ik op zijn vroegst een uur of 21:30 thuis ben (ik ga om 8:00 weg van huis en kom vaak pas rond 22:00 terug) de drang om dus een snelle (en ongezonde) hap te maken/te halen is dan dus erg groot. Ik dacht erover om hiervoor voor meerdere dagen te gaan koken.
-Ik ben student dus het moet ook nog een beetje betaalbaar zijn/blijven

Nu loop ik op het moment stage en wil ik toch echt de knop omzetten om echt te minderen met koolhydraten (ik denk ook dat ik dat nu makkelijker vind aangezien ik nu een vaster ritme heb en ik het weekend ook een echte vrije dag heb waar ik weinig verplichtingen heb). Ik ben niet perse te zwaar of dergelijke maar zou er wel wat ''centimeters'' af willen en gewoon gezonder gaan leven. Ik sport op het moment aardig veel ik rij namelijk 5 a 6 dagen in de week vrij intensief paard. Hiernaast wil ik nog buikspieren/bovenbeenoefeningen bij gaan doen omdat ik op die plekken het liefst wat minder vetjes wil en wat meer spiermassa :P.

Heeft iemand tips hoe ik misschien weer het beste kan beginnen en heeft iemand misschien ook ervaring met allergieën zo ja wat voor tussendoortje eet jij? Ik eet nu dus nog gewoon brood 's ochtens 2 sneeën en 's middags 3 sneeën met gezond beleg (niet zoet) maar wil dit dus wel (gedeeltelijk) gaan vervangen maar wil wel blijven variëren.

Ik dacht erover om misschien eerst een soort detox te doen van (maar) 4 á 5 dagen ivm mijn stage ga ik het niet langer trekken vrees ik. Het plan daarvoor was:
-donderdags afbouwen
-vrijdags alleen 's ochtends nog wat vast eten rest van de dag detox kuur
-zaterdag en zondag detox
-maandag tegen de avond weer op bouwen

Ik hoop dat iemand in dit topic wat tips/meningen voor mij heeft en met mij mee kan/wil denken. Ik vind het vooral gewoon erg moeilijk om in stres volle periodes mij hier aan te houden vandaar dat ik het nu weer wil op pakken aangezien ik nu in een niet stressvolle periode zit. Vandaar dat ik mij ook in het topic meld want wie weet haal ik hier nog een soort van steun uit :3

Ik ga sowieso even een groot deel van het topic door nemen wie weet kom ik nog handige dingen tegen. (Sorry voor mijn veel te lange berichtje xD)

Bella123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 16:16

Zouden kha crackers (bv deze: http://www.koolhydraatarmrecept.nl/3-zaden-cracker/ ) met pindakaas een idee zijn als ontbijt? Pindakaas is dacht ik ook een lekker vullend kha smeersel? Dan maak ik die crackers van tevoren (kan er dan ook op kantoor mee lunchen met plakjes kipfilet ofzo, die salade komt mn neus uit!) en dan zet ik daar een pot pindakaas neer, dat blijft lang goed!

MabuPets

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 16:22

Hallo, ik zou me hier ook graag nog melden, ik eet ook koolhydraatarm (in ieder geval drastisch minder dan voorheen).

@acrylicMess
Als ontbijt eet ik meestal een omelet zonder brood met groente en een beetje spek.
Als tussendoortje eet ik wel fruit, een appel in partjes of groente met een yoghurt sausje. Of yoghurt met een handje havermout erdoor (een nacht geweekt, dan is het echt een papje) of yoghurt met appel en kaneel.
Als avond eten alleen groente en wit vlees of vis, en soms een propje zilvervlies rijst erbij.

Het lijkt me lastig als je inderdaad allergieën hebt, ik zou niet weten wat je anders zou kunnen doen. Er is wel heel veel te vinden van koolhydraatarme tussendoortjes etc. Misschien kun je daar eens na kijken?
Wat ik vaak doe is eten koken voor meerdere dagen en dit of invriezen als dit mogelijk is of het bewaren voor de dag erna. Dan hoef je in de avond niet nog iets te maken, maar kun je het warmen en direct eten. Ik zie dat je hier zelf ook over na dacht, ik vind het ideaal :-)

Betaalbaar kun je het zelf maken, je kunt het zo gek maken als je zelf wilt (in ieder geval dat denk ik dan).
Het is natuurlijk duurder dan een pot pasta saus en euroshopper pasta, maar als je op aanbiedingen let scheelt het al een hoop! :D

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 16:30

wij doen dit ook zo, snijden in een keer de tomaat, komkommer, paprika's en ui.

zo kunnen we makkelijk en snel de salade maken. ook koken wij gelijk een aantal eitjes.. voor tussendoortje en/of door de sla.

Vanavond eten mijn vriend en ik apart maar vriendlief heeft toch de witlof van gisteren op gewarmd en heeft voor mij een portie spruiten met paprika/ui klaar staan. Heeft hij gisteren voor me gemaakt. zodat we vandaag allebei gezond kunnen eten.

wij hebben vorige week 1x aardappel op, omdat we toen niks klaar hadden staan en dit makkelijk op te piepen was ( hadden nog spinazie in de vriezer) en 1x brood. hadden een kleine inschatting fout gemaakt met de boodschappen dus niet genoeg groenten en eieren voor de zondag.....

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 19:08

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 19:35

Ik heb vanavond mn japanse pizza gemaakt, nou normaal was hij echt wel lekker, maar leek wel karton nu. Met tegenzin opgegeten hahaha

byloulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 20:19

ooo jullie gaan zo snel...
khd arme krackers heb ik ook ik haal ze in zon bio winkeltje.
wat is jullie doel met khd arm eten? Mijn doel is om een gezond voedings patroon te creeren voor mijn zelf en daardoor heb ik ook minder hoofdpijn toppie dus...
ik wil graag 8 kilo afvallen tm september (weeg nu 70 1.65m) dan gaan we naar curacau en wil ik oook eens een mooie strand/bikini foto waarvan ik naar kan kijken en denk: ja moooi!!!! {:}

@ier lekker dat gevulde courgette recept ga ik morgenavond invoegen!!

@collie2008 japanse pizza..? nooit vam gehoord kun je mij dat recept eens sturen als je wilt.... :o

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 20:24

ik wil graaf wat afvallen (6 kilo)
maar hoofdzakelijk voel ik me beter zonder al te veel koolhydraten
ik heb fibromyalgie en voel me veel beter

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 21:02

byloulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 21:15

oo supér!! dankje

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 08:06

tinkert_tje schreef:
ik wil graaf wat afvallen (6 kilo)
maar hoofdzakelijk voel ik me beter zonder al te veel koolhydraten
ik heb fibromyalgie en voel me veel beter

Ik heb ook fibromyalgie en sinds ik zo min mogelijk koolhydraten en suikers eet voel ik me prima weinig last van spieren, stijfheid enz. eindelijk gewoon paardrijden zonder daarna me af te vragen hoe ik van me paard kom en daarna gewoon te kunnen lopen heerlijk.

Ik eet tussen de middag vaak groente en kip ofzo en veel groente kan je koud ook eten.

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 08:11

Mijn 'dag' ziet er vandaag zo uit;
O: 2 (kha) cracker, 1 plak kaas, 3 plakken kipfilet
T: 130gr aardbeien
L: 2 sportmik, 2 plakken ham, 1 plak kaas, mandarijn
T: stuk komkommer
A: Zalm met oosterse wokgroente :9
T: ? meestal niets hier.

Zie recept bij avondeten! :9

@marizkaa: ben benieuwd wat jij er van vindt!

Mijn doel is afvallen én het verminderen van medische klachten.

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 08:18

rumay helaas gaat het bij mij niet zo erg positief
ik rol van mijn paard en rol s'morgens uit mijn bed (letterlijk) :+
maar ik voel wel dat het iets beter is
ik loop hard op aanraden van de reumatoloog en dan gaat nu makkelijker (tempo ligt hoger) dus het doet wel iets +:)+
maar slik nog steeds 3 keer daags medicatie en dan zal ook wel zo blijven