NatasjavE schreef:Desty schreef:Brood zou ik sowieso niet doen, tarwe is ook heel slecht voor je. Griekse yoghurt met banaan en een stukje echt pure chocola (of de banaan en chocola vervangen voor verschillende nootjes), is veel en veel beter voor je
Tarwe is niet slecht voor je....juist tarwe zorgt er voor dat de glucose langzaam in het bloed komt en draagt bij aan een gelijkmatige suikerspiegel.
Dat een suikerspiegel gelijkmatig is is belangrijk omdat als met een suikerdaling heeft men gaat snaaien,..je hebt dan honger.
Te veel eiwitten en vetten zijn ook niet goed voor je.
Bovendien wat denk je dat je lichaam doet bij een tekort aan suiker in de cellen?
Je lichaam gaat dan glycogeen omzetten in suiker, is de glycogeen op dan worden de vetten aangesproken...ha,..goed zul je denken....ja alleen als je een flinke vetvoorraad bezit. Want als het vet op is gaat het lichaam eiwitten omzetten naar glucose.
En bij dat proces komen er triglyceriden en ketonen vrij... Als dat langdurig het geval is is dat niet gezond voor je.
En gelijkmatige suikerspiegel is goed, maar niet zo lang als die van koolhydraten. Je moet niet die 'piek' spiegel hebben die dan eigenlijk zo lang aan houd.
Mijn ervaring is, hoe meer je stopt met suikers hoe minder behoefte je er aan hebt. Vroeger at ik zo een hele snoepzak leeg, nu na 2 snoepjes meteen hoofdpijn! Gewenning..
En die honger die jij zegt dat je krijgt, moet je dan niet aanvullen met snoep! Ook dát is gewenning.
En, zonder vet kun je geen vet verbranden. Nootjes zijn onwijs gezond als toevoeging met dieten.

als ik te lang niks had gegeten. Maar als je echt mindert met suiker dan heb je dat dus helemaal niet meer
Ik ben niet zo fanatiek als wat ik hier bij sommigen lees maar koek vervangen door nootjes of een stuk fruit. Het ontbijt beginnen met echte muesli ipv een voorverpakte cruesli uit de supermarkt houdt me moeiteloos op de been tot een uur of 1.
Beviel me wel goed trouwens