- Sommige keurmerken zijn niet betrouwbaar maar kunnen gekocht worden. De keurmerken die je kan vertrouwen: EKO, MSC en Beterleven.
- let vooral op de eerste 2 ingrediënten op de verpakking - dit zijn de hoofdproducten dus makkelijk te beoordelen of je het dan nog wel of niet wil eten
- olijfolie mag je alleen gebruiken wanneer je het niet verhit, dus niet in bakken! Dan zet het zich blijkbaar om in transgene vetten, wat een van de meest schadelijke vetten blijken te zijn. Je kan het best kokosolie of roomboter gebruiken.
- indien je vlees eet kun je het beste gaan voor mager vlees. Dieren slaan hun afvalstoffen op in vet.
- als je 80% van de tijd goed eet, 'mag' je 20% van de tijd wat minder verantwoord bezig zijn
- eet geen light producten. Dit lijkt heel gezond, maar is juist meer bewerkt dan de 'volle' producten. Magere kwark is in dit geval wel weer beter dan 'volle' kwark.
- geen melk! Je hebt geen natuurlijke behoefte aan melk. Kokosmelk mag weer wel.
- Je kan i.p.v. yoghurt beter kiezen voor magere kwark (zonder smaakje): lekker met kokossnipper en kaneel (kaneel is trouwens ook goed voor je).
- indien je Koolhydraten wil beperken maar je toch graag brood eet, kun je het beste gaan voor speltbrood omdat hier geen glute in zit.
- je mag maar 20 gram aan suikers per dag (hier zit je echt al heeel snel aan
), maar vooral belangrijk om ze tijdens je ontbijt te vermijden. En twee glazen lauwwarm water voor je ontbijt schijnt ook goed te zijn voor je. - het is prima om ingevroren groenten te eten, deze zijn vaak 'verser' dan de groenten die bij de versafdeling liggen, omdat zij meteen na verwerking worden ingevroren
Verder werd mij ook nog verteld dat de magnetron heel slecht voor je is vanwege de straling, toch vind ik deze soms iets te handig dus dat neem ik maar voor lief
Sites die mij werden aangeraden: www.elanaspantry.com en www.mijnpaleokeuken.nl