Wat heb jij vandaag gegeten? Deel IV

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jorinda

Berichten: 13474
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Re: Wat heb jij vandaag gegeten? Deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 10:54

Heel veel sterkte Lianne!

Kameleon94
Berichten: 166
Geregistreerd: 31-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 11:06

Phormicola, misschien te sterk gekruid? Wat drink je bij het ontbijt, koffie kan ook maagkrampen geven namelijk. Misschien het ontbijt verdelen over twee momenten, zodat je kleinere porties eet per keer? Ik heb ook een poosje maagkrampen gehad, maar dan na het avondeten. Het is uiteindelijk wel weggegaan, maar ik weet ook nog steeds niet hoe het zo ineens op kwam zetten.

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Re: Wat heb jij vandaag gegeten? Deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 11:10

De oorzaak is bij mij gelukkig vrij duidelijk _O- Kleinere porties meerdere keren heb ik ook geprobeerd, vergeten te melden!
Koffie drink ik pas als de maagkrampen voorbij zijn, ik drink dus niets bij het ontbijt want dan lig ik inderdaad te zweten van de pijn. Het gekke is ook dat het daarna echt allemaal weer perfect gaat, het is alleen precies ná het ontbijt.
Heb ook geprobeerd om het ontbijt uit te stellen tot later, maar daar werden de krampen alleen maar erger van.

Te sterk gekruid lijkt mij, gebruik eigenlijk geen kruiden 's morgens :) Bedankt voor het meedenken!

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 11:21

Starten met een glas water. Daarna iets van een banaan oid en een uurtje later 'echt' ontbijten?

Noeps
Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-14 11:30

phormicola schreef:
De oorzaak is bij mij gelukkig vrij duidelijk _O- Kleinere porties meerdere keren heb ik ook geprobeerd, vergeten te melden!
Koffie drink ik pas als de maagkrampen voorbij zijn, ik drink dus niets bij het ontbijt want dan lig ik inderdaad te zweten van de pijn. Het gekke is ook dat het daarna echt allemaal weer perfect gaat, het is alleen precies ná het ontbijt.
Heb ook geprobeerd om het ontbijt uit te stellen tot later, maar daar werden de krampen alleen maar erger van.

Te sterk gekruid lijkt mij, gebruik eigenlijk geen kruiden 's morgens :) Bedankt voor het meedenken!

Heb je evt. de mogelijkheid om 's nachts iets lichts te eten zodat je maag niet heel lang 'leeg' is? Kan me indenken dat dat ook krampen kan veroorzaken.

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 11:50

Tayga, starten met water heb ik geprobeerd, maar dan word ik zo ontzettend misselijk :( Eerst fruit kan ik inderdaad wel proberen morgen, heb genoeg liggen :D

Heel soms word ik 's nachts wakker van de honger en eet dan iets van een rijstwafel met smeerkaas oid, maar heb niet gemerkt dat dat de maagkrampen na het ontbijt verminderd volgens mij. Kan het zeker eens proberen!

Kiwipitje

Berichten: 10538
Geregistreerd: 18-02-05

Re: Wat heb jij vandaag gegeten? Deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 11:55

O: Smoothie van 200 gram aardbeien + 200 gram magere kwark + 150 gram volle kwark (magere was op :')) + 100 ml melk
T: 2 sesam knäckebröd met geprakte avocado en kruiden
L: 2 sneetjes volkoren brood met beleg
T: 2 sesam knäckebröd met geprakte avocado en kruiden
D: mijn broertje stuurt me wat opties en dan mag ik kiezen
T: Shake van 28 gram Whey Perfection + 200 gram magere kwark + 100 ml melk

B: krachttraining biceps en borst en heel heel misschien mijn nieuwe trail schoenen testen in een modderig stukje bos als het daarna nog niet te laat is.

Matheno

Berichten: 7975
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Re: Wat heb jij vandaag gegeten? Deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 12:02

O: speltbroodje met ham en ei
T: Appel
L: Salade van Sla, komkommer, wortel en prei + kipfilet reepjes
T: Cup-a-soup tomaat
A: Aardappelschijfjes met wokgroentes en een tartaartje

Matheno

Berichten: 7975
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 12:08

phormicola schreef:
Ik heb de laatste tijd enorme maagkrampen na het ontbijt. Warm, koud, groot, klein, het lijkt niet zoveel uit te maken wat ik eet. De rest van de dag heb ik geen last.

Ik heb tot nu toe geprobeerd:
Havermout, zowel gekookt als koud met yoghurt/kwark
Eieren, gebakken/gekookt, met of zonder (rogge)brood of crackers
Rijstwafels met een beetje pindakaas

Heeft iemand nog tips die ik kan proberen? Merk dat het het ergst is als ik iets drink, dus smoothies vallen denk ik af.


:j

Even naar de dokter. Misschien heb je wel een ontsteking of maagzweer.

Kiwipitje

Berichten: 10538
Geregistreerd: 18-02-05

Re: Wat heb jij vandaag gegeten? Deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 12:10

Ik heb pas een keer gehad dat m'n maagzuur in m'n slokdarm kwam waardoor ik slokdarmkrampen kreeg. Níet uit te houden ik dacht serieus op sommige momenten dat ik van m'n stokkie zou gaan. Naar de huisarts geweest, gelletje mee gekregen en was dezelfde dag nog verholpen. Moraal van het verhaal; even naar de huisarts gaan.. kan goed meevallen!

anouk97x

Berichten: 663
Geregistreerd: 07-10-11

Re: Wat heb jij vandaag gegeten? Deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 12:39

O: 2 boterhammen met kipfilet
t : bakje frambozen en en mini marsje
l: 3 boterhammen met leverworst kipfilet en ham en een banaan
a : pizza funghi
B : is werken

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Re: Wat heb jij vandaag gegeten? Deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 12:47

Matheno, ik denk dat het eerder komt omdat de beeb met haar voeten in m'n maag zit :+ Als het erger word zal ik even een bezoekje doen, maar voorlopig is het gewoon een stom kwaaltje :)

Dat klinkt heftig, kiwipitje! Nooit meer gehad daarna?

Kiwipitje

Berichten: 10538
Geregistreerd: 18-02-05

Re: Wat heb jij vandaag gegeten? Deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 13:05

Nee wel een keer 'bijna' voor m'n gevoel. Snel zo'n overgebleven gel gepakt toen ging het weg.

babssaartje
Berichten: 146
Geregistreerd: 16-07-12
Woonplaats: voor mij een weet voor jou een raadsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 13:15

Klopt! Maar het probleem is dat op mn werk niet echt pauze is daar is het even zitten en weer door.. Ik probeer genoeg fruit te eten alleen dat gaan niet met yoghurt of kwark want dat hebben we niet want dan zou ik de enige zijn die dat eet en dan komt het niet optijd op omdat ik vaker smorgens niet altijd kan eten. Maar bedankt voor de tip!![/quote] Het enige wat ik zie zijn slappe excuses. Kwark gaat heus wel op tijd op als je de enige bent die het eet. Ik eet 7-8 bakken per week in m'n eentje :P.[/quote]

Ja maar ik eet niet zoveel he!

Evti
Berichten: 128
Geregistreerd: 19-12-10

Re: Wat heb jij vandaag gegeten? Deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 13:17

Vanochtend begonnen met een fruitsalade. Rond half elf een gekookt eitje. Tussendemiddag twee volkoren boterhammen met rouwe ham en een banaan en een nectarine.:)

Horse_xx

Berichten: 1718
Geregistreerd: 30-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 13:20

Kiwipitje schreef:
babssaartje schreef:


Klopt! Maar het probleem is dat op mn werk niet echt pauze is daar is het even zitten en weer door.. Ik probeer genoeg fruit te eten alleen dat gaan niet met yoghurt of kwark want dat hebben we niet want dan zou ik de enige zijn die dat eet en dan komt het niet optijd op omdat ik vaker smorgens niet altijd kan eten. Maar bedankt voor de tip!!
Het enige wat ik zie zijn slappe excuses. Kwark gaat heus wel op tijd op als je de enige bent die het eet. Ik eet 7-8 bakken per week in m'n eentje :P.


Dit inderdaad! Als wij 7-8 bakken per week kunnen eten kun je er echt wel 1 opeten :') Maar het zijn adviezen he dus je hoeft er natuurlijk niks mee te doen : En dat is dus juist het probleem dat je te weinig eet!

Horse_xx

Berichten: 1718
Geregistreerd: 30-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 13:23

O: 200 gr kwark, 10 gr whey, 10 gr amandelen, 30 gr frambozen, 30 gr bramen
T: 2 eiwitten
L: 40 gram havermout, 1 perzik (47gr), 4 gr cacao, 5 gr gemalen kokos, 50 gr zelfgebakken brood met geitenkaas, plak kipfilet
T1: 160 gr appel
T2: Rijstwafel met pindapasta, plak kipfilet
A: Gevulde paprika met kip en bulgur (iemand nog een lekker recept daarvoor? :9 ) 150 gr kwark, 10 gr whey, handje muesli
T: Blokje pure chocolade, 10 gr amandelen

Kiwipitje

Berichten: 10538
Geregistreerd: 18-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 13:28

babssaartje schreef:
Ja maar ik eet niet zoveel he!
Nee je eet veel te weinig dat is nou juist m'n punt. Als je het zou willen zou je gerust gezonder (en dus ook meer) kunnen eten :j.

Haha Horse_xx ik wilde net vragen wat het recept was, maar toen zag ik dat je om een recept vroeg :P.

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Re: Wat heb jij vandaag gegeten? Deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 13:29

Ik zou kruiden als koriander, komijn, paprikapoeder, etc gebruiken Volgens mij past dat mooi :)

ElineGC

Berichten: 966
Geregistreerd: 23-05-14
Woonplaats: Overijssel

Re: Wat heb jij vandaag gegeten? Deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 13:35

Weten jullie nog lekkere smoothie recepten?

Kiwipitje

Berichten: 10538
Geregistreerd: 18-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 13:48

ElineGC schreef:
Weten jullie nog lekkere smoothie recepten?
200 gram magere kwark + scheutje melk + 100-200 gram fruit naar keuze.. De variaties zijn eindeloos. Zelf gebruik ik die doosjes bevroren fruit maar laat dat eerst ontdooien.

babssaartje
Berichten: 146
Geregistreerd: 16-07-12
Woonplaats: voor mij een weet voor jou een raadsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 14:57

Kiwipitje schreef:
babssaartje schreef:
Ja maar ik eet niet zoveel he!
Nee je eet veel te weinig dat is nou juist m'n punt. Als je het zou willen zou je gerust gezonder (en dus ook meer) kunnen eten :j.

Haha Horse_xx ik wilde net vragen wat het recept was, maar toen zag ik dat je om een recept vroeg :P.


Ik krijg het niet op dat is het probleem na een half bakje kwark zit ik vol

Kiwipitje

Berichten: 10538
Geregistreerd: 18-02-05

Re: Wat heb jij vandaag gegeten? Deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 15:01

In een normale bak kwark zit 400-500 gram. Ik voeg in mijn shakes / smoothie ook maar een halve bak per keer toe hoor. Maar zoals ik al zei.. excuses. Als je het graag wil dan kan het, maar blijkbaar eet je gewoon liever veel te weinig. Dat is ook prima hoor :). Het is jouw lijf niet het mijne.

MightyJoe

Berichten: 4962
Geregistreerd: 12-09-10

Re: Wat heb jij vandaag gegeten? Deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 15:16

O: 2 volkoren boterhammen met pindakaas + cappuccino
T: niets, was iets vergeten mee te nemen naar stal
L: verse kippensoep, 3 volkoren boterhammen met 3 gebakken eieren in 1 eetlepel olijfolie
T: eiwitshake(na sporten), yoghurt met banaan, chiazaad, goijbessen en cacao nibs
D: kip siam (witte rijst, cashewnoten, kip, bosui, paprika en kruiden etc)
T: meloen + rijstwafel

B: Paardrijden
halfuur fietsen
Insanity workout

VogeltjeM

Berichten: 3769
Geregistreerd: 31-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 15:26

babssaartje schreef:
Ik krijg het niet op dat is het probleem na een half bakje kwark zit ik vol


Ik vind vooral dat iedereen moet eten wat hij zelf wil, maar een open bakje kwark kan je makkelijk drie dagen bewaren in de koelkast, just saying :) Ik eet ook ongeveer een half bakje per dag.