Groente tas, Vita tas, hello fresh?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Re: Groente tas, Vita tas, hello fresh?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 09:55

Is ook zo...maar dan heb ik nog steeds een lading gember en koriander liggen ;)
Ik verzin het toch liever zelf ben ik achter

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 15:47

Ik ga toch maar eens kijken of de Hello Fresh box iets voor ons is........ Boodschappen doen is op zich het probleem niet, maar we komen toch vaak bij dezelfde gerechten uit. Misschien dat zo'n box ons op wat nieuwe ideeen brengt!

Heeft er iemand hier nog een kortingscode die ik zou kunnen gebruiken? :o

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 15:50

ik heb heel veel kortingskaartne liggen die je zo mag hebben, nadeel is alleen wel dat je dan minstens 2 boxen moet bestellen.
Als dat niet erg is moet je me even een pbtje sturen zodat ik ze vanavond even opzoek, anders vergeet ik het

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 16:39

Ik heb gister de 'open lasagne' uit de streekbox gemaakt.
Met verse tomaatjes en snijbonen. Vond het echt goddelijk!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 16:48

Wij hebben nu sinds een week of 5 de hellofresh box en ik moet zeggen mij bevalt het goed. Er zit inderdaad vaak, knoflook, rode peper en gember bij. Die laatste wel meestal maar voor een gerecht. En die andere gebruik ik als ik zelf beslis ook vaak. Verder wisselende kruiden hier tot nog toe best wel. Een week peterselie in meerdere gerechten, vorige week oregano, deze week tijm en ook een week koriander. Wat ik vooral fijn vind is dat ik niks bij hoef te kopen (hier in de buurt is verder alleen de vitatas beschikbaar) en niet hoef na te denken over wat ik koken ga. Deze week hadden voor het eerst een gerecht wat we minder lekker vonden radijs en komkommer met nooddles en vis, was erg veel bitter voor mijn smaak.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 21:03

Sonjim, lekker is dat he, gewoon niet meer nadenken en geen boodschappen doen. Heb je de 3-maaltijden of de 5-maaltijdenbox?

M'n vriend vond die noodles ook niet zo lekker maar ik vond ze weer heerlijk… :D

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 21:15

Wij hebben de 5 maaltijden box. Vandaag de couscous gegeten met groene asperges, was ook erg geslaagd. We hebben daarnaast ook de fruitbox ook die bevalt erg goed. We zijn er in eerste instantie mee begonnen vanwege het gemak aangezien ik ieder moment kan gaan bevallen, maar het bevalt zo goed dat we het blijven doen.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 21:20

Wij hebben ook de 5-maaltijden. Ik krijg alleen op zondag al de box dus ik heb gister en vandaag al uit de 'nieuwe' box gegeten.

Die couscous met groene asperges vond ik ook erg lekker. Hmm!!

Vandaag de kabeljauw gegeten. Niet helemaal aan het recept gehouden omdat ik graag de vis en groente uit de stoomoven wilde, maar was alsnog erg geslaagd!

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 21:24

Hmm.. Ik zit zelf te denken de streekbox te doen.. 3 maaltijden voor 2 personen.. Aangezien ik in mijn 1tje ben zijn dat 6 maaltijden. Twee dagen hetzelfde eten heb ik geen problemen mee.. En dat voor nog geen 40,- per week (inclusief de verzendkosten). Ik kom goedkoper uit dan met HelloFresh en volgens mij zit er in de streekbox meer. Ik twijfel alleen nog. Heb het niet heel breed, als student zijnde.. Maar ik eet ook niet heel gezond meer. Ben dol op koken, daar niet van... Maar ben veel van huis.. En echt zin om uit te pluizen wat ik nu weer wil eten en daarvoor boodschappen te doen, heb ik niet.. Tijd ook niet altijd. Het is dan fijn als ik thuis kom, alles er al is en ik in een halfuur tot een uur een maaltijd kan maken.

Kan best zijn dat ik goedkoper uit ben, want nu bestel ik ook veel (ongezond) eten of koop ik snel nog even wat bij de supermarkt op mijn weg naar huis, wat makkelijk en dus vaak duur is.

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 21:33

Dat filmpje van Kassa is interessant :) In vind het een erg leuk concept, maar het is voor ons (als studenten) te duur :(

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 21:35

Ik vond het bij kassa wel jammer dat ze maar van een box een gerecht maken, wil je echt vergelijken moet je dat bij allemaal doen.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 22:27

ElineS, zitten in de streekbox ook echt complete maaltijden of moet je daar zelf nog dingen aan toevoegen? Hello fresh is trouwens ook 39,- per week. :)

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 17:30

Zo, eerste pakket is besteld! Ik ben benieuwd. Mijn man is volgende week op reis, dus heb om te beginnen een 1 persoonspakket voor drie dagen gedaan.

Ik kook normaal zelf nooit, dus we zullen zien!

Iedereen die mij een code heeft gestuurd: heel erg bedankt!!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 19:04

Oh cool, ben benieuwd wat je ervan vind! :D

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 19:43

Vandaag het nieuwe pakket gekregen en de pizza gemaakt, heerlijk. Motgen de kabeljauw, met groenten ben benieuwd.

Brimi_Disa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 22:02

Ik heb een cadeaukaart van Hello Fresh die ik niet ga gebruiken, dus als iemand er belangstelling voor heeft, stuur maar pb! Je kunt de code alleen voor de orginele box gebruiken.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 22:05

wij hebben een groentetas en een fruittas van de lokale zorgboerderij; bevalt prima! Zonder tas had ik vast nog nooit raapstelen of aardperen gegeten...

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 19:45

Ik heb al zo'n anderhalf jaar een eenpersoons groente en fruit tas van Vitatas. Tot nu toe bevalt deze nog steeds prima. Ik haal hem op bij de Ekoplaza en het komt nogal eens voor dat mijn tas er niet is. Dan lossen ze het netjes in de winkel altijd op, met vaak 2x zoveel inhoud dan er normaal in zit, of andere dingen, dan mag ik kiezen.
Een tijdje terug had ik wel regelmatig alweer een venkel of een kool, maar ze hebben enquetes gehouden en sindsdien moet ik zeggen dat de inhoud ten goede is verbeterd. Er zitten wat meer "normale" dingen in wat je veelzijdiger kan gebruiken enzo.

Ik ben begonnen aan de tas omdat ik vond dat ik te weinig variatie groente en fruit at. Met zo'n tas moet je wel creatief worden en ik moet zeggen dat het wel heel leuk is om steeds recepten te vinden bij wat je krijgt. Al moet ik zeggen dat ik tegenwoordig ook vaak van allerlei groente opbak in de pan en alleen dat als maaltijd eet. Ben je in 1 klap door je voorraadje groente heen. Want ik krijg 4-5 soorten groente en 2 soorten fruit meestal, en ik kook gemiddeld 3x per week, dus soms is het best wel lastig om niet te veel over te houden :P

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 09:50

Ik krijg morgen voor het eerst 'De Krat', ik ben benieuwd!

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 13:42

Wij (nja, ik) willen ook graag eens een box uitproberen. Nu komen wij niet veel verder dan boontjes/worteltjes met schnitzel of rijst met kip. Beiden nogal fantasieloos en zo'n box lijkt ons ideaal. Wel zijn wij beiden gek op vlees en iets minder fan van vegetarisch.
Welke box/tas zou voor ons het meest geschikt zijn?
Dacht zelf aan Hellofresh wegens de simpele gerechten. Maar is weinig vlees?

Zijn er ook boxen die combineren met fruit er bij in?

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 13:45

Hello fresh 3 dagen is 1x vlees, 1x vis en 1x vega. Hello fresh 5 dagen is 2x vlees 1x vis en 2x vega. Mijn vriend is ook een groot vleesliefhebber maar mist absoluut geen vlees in de hello-fresh box.

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 13:53

Klinkt goed. Eventueel bakt ie er zelf maar een vleesje bij :P

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 13:56

Je zou, als hij bijvoorbeeld vlees heel erg mist, bijvoorbeeld door de salade nog even een spekblokje kunnen bakken zodat ie wel wat 'vleesbite' heeft. De salades zijn meestal vega. Kost je ook bijna niks extra's.

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 00:04

Wij blijven fan van de Streekbox.
In principe ook vleeseters, maar we missen het niet.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 08:31

Wij hebben vijf dagen Hello Fresh. Dat is 1 keer vlees, 1 keer gevogelte, 1 keer vis en 2 keer vega. Ik ben er tevreden mee en hoef niet meer vlees te eten dan dat.