Ik heb hem vanmorgen met 4vruchtenjam gemaakt! Hadden nog potje staan en we zijn niet zulke jam-eters . Is erg lekker geworden! Wel erg zoet, ik zou de volgende keer of halvajam nemen of de suiker uit de mix halen. Ben wel een zoetekauw, maar dit is echt teveel van het goede .
Ik heb Nutella gebruikt. Hij is net uit de oven, en is uiteindelijk nog flink gerezen. Had verse gist gebruikt en een heel blokje (42 gr). Ik ben erg benieuwd hoe hij smaakt.
Een halve pot ongeveer, maar die was nieuw. Zou zelf niet willen dat ik halverwege zonder zou komen te staan, dus sla iig voldoende in. Op komt het anders toch wel.
Equisync
Geplaatst: 15-12-13 22:09
Cassidy schreef:
Een halve pot ongeveer, maar die was nieuw. Zou zelf niet willen dat ik halverwege zonder zou komen te staan, dus sla iig voldoende in. Op komt het anders toch wel.
Ja de rest lepel ik er zo wel uit, of met broodstengels
Hij is echt heerlijk, had de indruk dat hij te hard was gegaan, want ik heb de 25 minuten in de oven niet helemaal afgemaakt, en hij was goed op kleur, maar ik was bang dat hij niet gaat zou zijn. Gelukkig was hij dat wel. Die gaan we vaker maken!
Ik heb idd verse gist gebruikt, was een blokje van 42gr, en die heb ik er helemaal ingedaan. Ik zou niet weten waar je hier in Nederland verse gist kunt krijgen, die van mij komt bij de Colruyt (Belgie) vandaan, had hem in de vriezer gegooid, was nog een experiment of het gist na ontdooien nog wilde rijzen. Ik heb nog nooit gistdeeg met gedroogde gist gemaakt, zweer bij vers.
Monica
Geplaatst: 16-12-13 21:20
Hier halen we verse gist bij de molen, waar we ook al onze meel e.d. halen.
Ook ik heb dit recept al een tijdje op de planning staan, en vandaag was het zover! Ik heb wel wat aangepast aan het recept, zo heb ik het langer laten rijzen en een extra rijsstap erin gedaan. Ik heb trouwens instant gist gebruikt.
Ik heb hem ook gemaakt. Hij wilde niet echt rijzen, maar nadat ik er nog een zakje gist bij heb gedaan ging het beter. Tijdens het maken had ik er weinig vertrouwen in, maar hij ziet er nog best leuk uit .
Hier viel het ook wat droog uit aan de randen. Voornamelijk omdat daar minder vulling zat .
Anoniem
Geplaatst: 19-12-13 21:51
A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-07-23 21:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Anniekskie
Geplaatst: 19-12-13 22:43
Jusi schreef:
Oke, dank je wel! Ik heb inderdaad niet heel veel vulling gebruikt. De helft heb ik met wat chocoladepasta gevuld en de andere helft met suiker en kaneel. Volgende keer dus wat royaler vullen.
Is dat half half wel gelukt? Had ook dat idee om te doen.
Anoniem
Geplaatst: 20-12-13 10:20
A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-07-23 21:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Imker
Geplaatst: 21-12-13 17:37
Die van mij is super gelukt en was hartstikke lekker! Ik heb fairtrade hazelnootpasta gebruikt, met 3 lagen bladerdeeg. Ging héél simpel en smaakt top!