Blunders in de keuken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 12:22

Ik denk dat ik net een week op mezelf woonde toen ik dacht ha lekker ik maak andijviestampot! Dus ik vrolijk aan de slag, andijvie, kaas, spekjes uitgebakken en alles door elkaar en ik snapte er niets van, het zag er niet uit....ik nijdig mijn moeder gebeld en ik heb zo nu en dan nogal een kort lontje dus ik was al helemaal bloedlink toen ik belde en mijn moeder vraagt ja wat heb je er dan nu in, dus ik noem dat op en ze vraagt ja en hoeveel aardappels heb je erin???? Van nijd heb ik dus alles weggekwakt want die aardappels was ik dus gewoon vergeten en had ik al helemaal niet huis..........

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 12:23

Urielle schreef:
Patent opnemen Shadow, superhandig joh, eindelijk geen geklieder meer met jam :D

ik heb nu een beeld voor me van een blok jam wat je met de kaasschaaf te grazen moet nemen :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 12:23

daffodil schreef:
Ik denk dat ik net een week op mezelf woonde toen ik dacht ha lekker ik maak andijviestampot! Dus ik vrolijk aan de slag, andijvie, kaas, spekjes uitgebakken en alles door elkaar en ik snapte er niets van, het zag er niet uit....ik nijdig mijn moeder gebeld en ik heb zo nu en dan nogal een kort lontje dus ik was al helemaal bloedlink toen ik belde en mijn moeder vraagt ja wat heb je er dan nu in, dus ik noem dat op en ze vraagt ja en hoeveel aardappels heb je erin???? Van nijd heb ik dus alles weggekwakt want die aardappels was ik dus gewoon vergeten en had ik al helemaal niet huis..........

_O-
Hoe kan je nou stamppot maken zonder aardappels? :D

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 12:25

Ei koken en die laten aanbranden
Ja ik laat een ei aanbranden als ik die ga koken haha
Was m straal vergeten
En vorige week had ik een ei kapot getikt en gooi de schil in het beslag en het ei zelf wou ik bijna in de prullenbak gooien kwam er nog niet optijd achter haha

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 12:27

Over het algemeen maak ik geen heel grote blunders in de keuken, maar met de grill heb ik altijd ruzie. Zo heb ik de eerste keer dat ik de grillstand van mijn oven gebruikte mijn geroosterde groenten zwartgeblakerd, omdat het sneller ging dan verwacht. Het stond letterlijk in de fik! :oo :o
De keer daarop werd ik gebeld toen ik een aubergine aan het grillen was. Toen ik opeens een enorme knal uit de keuken hoorde komen, herinnerde ik me opeens weer waar ik mee bezig was. Helaas zat mijn hele oven toen inmiddels onder de aubergine, omdat het ding ontploft was. Dat was geen leuk schoonmaakklusje.
Afgezien daarvan valt het best mee hoe ik loop te klunzen in de keuken. *klopt af*

dito

Re: Blunders in de keuken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 12:29

bedenk me ineens dat een vriendin van me kwam en we zouden hotdogs maken ik blik knakworstjes open gemaakt en die had ik gelijk weg gegooid want er zat schimmel in...bleek het niet te zijn hoor was vet. Sja wist ik veel haha. Uiteindelijk werd het dus de snackbar...ach ook geen straf

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 12:36

Iemand op het werk had melk gekookt in de waterkoker.... :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 12:37

vuurneon schreef:

Dat gaat aanbranden denk ik. :')

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 12:38

vuurneon schreef:

ik ook :') was geen succes, lucht hing er 3 dagen later nog.. _O-

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 12:39

Suzanne F. schreef:
vuurneon schreef:

Dat gaat aanbranden denk ik. :')

Ja... De waterkoker is weggegooid (stinken!), de oudjes moesten het doen zonder warme melk die avond en het mooiste van alles; niemand had het natuurlijk gedaan :+
(Denk dan ook; wees dan gewoon niet zo'n watje en geef het toe. Bedrijf vergoedt de waterkoker gewoon :+)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 14-10-13 12:40, in het totaal 1 keer bewerkt

locorette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 12:40

Een ei bakken en terwijl je hem kapot tikt en wil open breken, alles kwam alleen naast de pan terecht..

Oja en 1 keer magnetronpopcorn.. Timer afgesteld en toen kwam het; de zak ging in brand :')

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 12:46

Overigens wil citroensap of azijn nog wel eens helpen. Zo heb ik de voor koffie gebruikte theekan weer op het rechte pad gekregen.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 13:14

Blunders in de keuken kan ik ook wel ja.

Met het patat eten was de mayofles bijna leeg, dus ik de fles op de kop en geef er een flinke zwaai aan zodat de mayo naar de opening van de fles kwam... nou dat kwam het ook wel, maar mn bord lag ook in 2-en... Ik mepte die fles zo hard omlaag dat die op de rand van mn bord kwam en daar kon dat bord blijkbaar niet tegen.

tv is ook zo iets moois tijdens het koken en eten... mn vader wilde mijn bord aanpakken en ik laat het bord los terwijl ik tv kijk, alleen keek mn vader ook naar de tv en toen viel het bord kapot op de grond :')

witte bonen in tomatensaus kun je beter NIET opwarmen in de magnetron :D sorry mam...

en verder schiet mij even niks te binnen... ja ik ben een enorme troep maker in de keuken als ik iets kook, maar ach...

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 13:20

Shadow0 schreef:
Overigens wil citroensap of azijn nog wel eens helpen. Zo heb ik de voor koffie gebruikte theekan weer op het rechte pad gekregen.

Vaatwasblokje erin en paar uurtjes laten weken, werkt echt giga goed!
Gebruik ik voor waterkokers en om thermoskannen (bv aanslag van koffie aan de binnenzijde) weer blinkend schoon en stankvrij te krijgen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 13:23

Ik was een keer brownies aan het bakken en had perongeluk zowel de magnetron als de oven aangezet (combi-oven). Toen er na 5 minuten een verdacht luchtje in de keuken hing de oven maar uitgezet, open gedaan, dikke rookwolk eruit :') Rookmelder ging af natuurlijk en de keuken heeft nog een week naar de brownies geroken :))

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 13:49

Ik wil net broodjes roosteren in de oven. Dus oven vast aan,ondertussen wat brieven adresseren. Begint wel heel chemisch te ruiken. Vriendlief had na laatste gebruik de oven vast ingesprayed met schoonmaakspul, kan het lekker weken....

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 14:09

Eentje van mijn oma van jaren geleden: eitjes opgezet om te koken en helemaal vergeten. Eitjes waren drooggekookt en het pannetje was bijna roodgloeiend, dus oma naar buiten met het pannetje en koud water eroverheen gegooid, waarop de eitjes met een noodgang de pan uit schoten en bij de buren over de schutting zijn beland...

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 14:14

Ikke melk in een pannetje gekookt, niet geroerd, na afloop toen de melk uit de pan was schrok ik toch wel een beetje van de bodem..

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 14:18

Door het lezen van dit topic was ik nog nét op tijd om mijn kokende eitjes te redden _O-

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 14:26

Tip: als je voor een recept bloem nodig hebt, en je dat niet meer in je kastje hebt staan, vervang het dan niet door bakmeel :')

Als je een cake wilt bakken, is het erg handig om niet alleen de temperatuur in te stellen, maar de oven ook aan te zetten. 't stomme was nog dat ik niets in de gaten had. Pas na een uur bedacht ik me dat het beslag al cake had moeten zijn.

En de ergste, gelukkig niet van mezelf: huisgenootje zag dat de olie voor het frituren te heet was geworden, en wat doet die idioot? Gooit er een plens koud water op om het af te laten koelen. Práchtige steekvlam, dat wel :')

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 14:28

eitjes koken voor het naar school gaan en vergeten ze uit te zetten. School was 66 km van huis en net voor aanvang van het examen bedacht ik me dat de eitjes nog opstonden... buren niet thuis... niemand kon de eitjes (en huis) redden dus dan maar naar huis. sjeeeeeee dat werd een her examen!

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 14:35

suuzepuus schreef:
eitjes koken voor het naar school gaan en vergeten ze uit te zetten. School was 66 km van huis en net voor aanvang van het examen bedacht ik me dat de eitjes nog opstonden... buren niet thuis... niemand kon de eitjes (en huis) redden dus dan maar naar huis. sjeeeeeee dat werd een her examen!

en je huis? Stond die nog?

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 14:41

In ons oude huis alvast het gas aansteken onder de pan (niet van die grote pitten dus het duurde altijd even voor je pan goed warm was) en me daarna afvragen waarom het zo 'gebakken' rook en niet veel later wist ik waarom... ik had het gas onder de verkeerde pan aangezet, dus het restje eten was inmiddels lekker aangekoekt en als kers op de taart stond er ook nog een plastic spatel in die pan.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 14:43

corientjuhh schreef:
Ei koken en die laten aanbranden
Ja ik laat een ei aanbranden als ik die ga koken haha

Dat is mij nu ook al 2 maal gebeurd.. Onze hele kijken stond zwart :')

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 15:01

Over cake bakken gesproken: als je werkt met gesmolten boter.... dan bedoelen ze gesmolten boter op kamertemperatuur. En het is al helemaal niet de bedoeling dat je je boter smelt, in de kom mikt, suiker erbij mixen en hoppa de eieren erbij. Die stollen dan nl voortijdig _O-