zoetstoffen puur vergif

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 09:43

Citaat:
sprite light en cola light. (...) crystal clear

Dat is al 3x aspartaam. Gebruik je daarnaast ook nog zoetjes voor in de koffie of thee? Dat is nl. bijna altijd óók aspartaam. Het zit ook in diverse (light) toetjes van Activia, drinkyoghurts en zelfs in afvalproducten van Herbalife (niet overal in). Staat er light op de verpakking bekijk dan de ingrediëntenlijst maar eens. Het kan ook in bier zitten.

Wat is er mis met water of thee? Vroegah dronken we niet anders hoor. En we zijn er toch op de wereld doorgetrokken :D

pmarena

Re: zoetstoffen puur vergif

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 09:47

Was dat niet op bier en wijn, dat we de wereld doortrokken...? :P

Van appelsap en citroen enzo gaat de tandarts weer steigeren -O-

Ik zal nog eens voorzichtig zo'n avocado proberen :P

Maar tomaat / olijven / feta enzo zijn aan ons al niet besteed :')

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 09:48

pmarena, drink het bepaald niet dagelijks hoor. Denk dat de tandarts vooral blij is met water :P Wijn vindt hij vast ook niks.
Julie zijn dus heel kort door de bocht redelijke types aardappel-vlees-groente? Dat is overigens niet rot bedoeld ;)

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 09:49

Tja aspartaan zou best gevaarlijk kunnen zijn. Maar dan is mijn vraag wat niet. Groente en fruit? Nee want in de grond zitten genoeg schaddelijke stoffen die worden opgenomen door de plant en dan moet je niet vergeten dat deze regelmatig worden bemest of bespoten. Granen of rijst nee net als groente en fruit haalt het gevaarlijke stoffen uit de grond. Daarnaast bevatten ze enorm veel zetmeel die weer word omgezet in suiker. Vlees dan? Nee want die eten weer die (slechte planten en slaan die slechte stoffen weer op en daarnaast bevatten ze veel vet. Vis? Met al dat vervuilde water ook geen goed idee. Zuivel? Kunnen we niet goed verwerken. Noten? Die zijn kankerverwekkend.
Daarnaast lopen we vast in de smog hebben we last van zure regen en komt er een enorme lading straling op ons van de ruimte. Daarnaast is het grootste deel van wat wij chemische stoffen noemen gewoon natuurlijke stoffen alleen hebben wij zelf de twee stoffen bij elkaar gedaan in plaats van de natuur. Er is niks wat echt goed voor je is dus leef gewoon eet wat je lekker vind beweeg genoeg en het allerbelangrijkste wees gelukig want een gezonde geest zorgt vaak al voor een veel gezonder lichaam

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 09:54

Een stof die je lichaam zelf omzet in suiker is natuurlijk veel minder schadelijk dan "suiker suiker". Blijkbaar heeft je lijf wel bepaalde stoffen nodig anders zet je lijf het niet om. Als je lijf dat zelf kan doen, waarom additief toevoegen? maar zeggen aspartaam kan gevaarlijk zijn, maar wat dan niet.. dat is een drogreden. lees je eerst eens in in wat aspartaam is en hoe het, op omstreden wijze, in de voedselketen is gekomen. Stel je zelf dan nogmaals de vraag zonder natuurlijke producten erbij te pakken..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 09:57

Danoesje: Wel allebei zo opgevoed ja :j

Ik drink zelf geen alcohol of koffie en ben gek op groenten en fruit, hij begint nog net niet te rennen als hij een sinaasappel ziet :')

We zijn nu zover dat we redelijk biologisch bezig zijn met het avondeten, op volkorenproducten zitten, ik heb zelf een min of meer biologische moestuin waarvan hij zowaar best het 1 en ander verrassend lekker vindt... en sinds een poosje komen er ook steeds meer van die wereldgerechten-pakjes zonder kunstmatige geur/kleur-smaakstoffen volgens de verpakking en zijn we daar nu op overgeschakeld voor zeg eens per week Kip Madras, Chili Con Carne en pasta met saus, paprika, uitjes en gehakt.

Voor de rest nog een keertje vis i.p.v. vlees, wat meer kip... een keertje lekker Ratjetoe met notenrijst met een scheutje wijn, vindt 'ie ook wel lekker...dus dat gaat aardig op zich qua groentes enzo.

Alleen tja dat dozijn koppen koffie met veel suiker op een dag dat 'ie drinkt.... ik geef hem steeds wel wat sinaasappelsap mee en dat zal ook wel weer een kopje koffie schelen :P

Al konden we die suikerklonten maar alvast wat vervangen, maar dat Stevia was dus geen succes :P

Tussen de middag brood zit ik ook al af en toe Kokosvet i.p.v. Becel-zooi op te smeren en daar wordt niet over gemopperd, maar zodra er wat schijfjes komkommer of Alfalfa op liggen dan gaat het al te ver :))

Dus dan maar zo puur mogelijke hagelslag ofzo.... ik weet het ook niet meer hoor :roll:

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 10:03

whoehahahaha wat de boer niet kent...Ik kan me je frustraties voorstellen hoor, die heb ik ook als ik vriendlief zie vertrekken voor een mannenweekendje met een 10-pack snickers, 2 dozen Evergreen, gevulde graanrepen... waarvan hij me een minuut later mededeelt dat hij deze keer eens niet van plan is de catering te sponsoren, dus dat hij alles zelf gaat opeten.. En ik maar gezond koken 5 dagen in de week }:0
Moet trouwens zeggen dat ik vind dat je het al hartstikke goed doet! Alle beetjes helpen en jullie moeten je er wel prettig bij voelen. En een boterham met vlokken/chocohagel is helemaal niet erg op zijn tijd, als hij er maar van geniet.

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 10:03

Vanwege de verloop van het topic verplaats ik het topic van LZP naar VT.

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 10:12

Sammie schreef:
Een stof die je lichaam zelf omzet in suiker is natuurlijk veel minder schadelijk dan "suiker suiker". Blijkbaar heeft je lijf wel bepaalde stoffen nodig anders zet je lijf het niet om. Als je lijf dat zelf kan doen, waarom additief toevoegen? maar zeggen aspartaam kan gevaarlijk zijn, maar wat dan niet.. dat is een drogreden. lees je eerst eens in in wat aspartaam is en hoe het, op omstreden wijze, in de voedselketen is gekomen. Stel je zelf dan nogmaals de vraag zonder natuurlijke producten erbij te pakken..

Dat suiker die je lichaam zelf omzet gezonder is is niet waar de suiker die wij eenmaal zelf eten komt ook van zetmeel die de plant heeft afgebroken. Daarnaast blijf je zetmeel in suiker omzetten je lichaam moet het immers afbreken en je hebt zeker suiker nodig want anders doen je hersenen het niet meer maar echt veel heb je niet nodig. En echt natuurlijke produchten bestaan niet meer alle planten zijn allang genetisch gemanipuleerd net als de dieren en bijen. Heb veel dingen gelezen over aspartaam maar zolang je er niet overgevoelig voor bent brengt het weinig schade aan. Vaak denken mensen dat het werkt door het niet te nemen en werkt het als een soort van placebo effect

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 10:34

Hoewel stevia veel beter is dan aspartaam, snap ik prima dat de meesten het hier in de bewerkte vorm niet te nassen vinden :')
De stevia die je in de winkel koopt is namelijk aangevuld met iets dat blijkbaar erg bitter is.

Zelf heb ik altijd stevia-planten gehad. Bladeren drogen in de zomer, fijnmalen, en dan gelijk met het theezakje in de theepot laten trekken. Het duurt even om de stevia eruit te krijgen, maar geloof me, dat smaakt een stuk beter en perfect zoet zonder suiker of andere kunstmatige zoetzooi.
Stevia heet ook niet voor niets honingplant in sommige delen van de wereld :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 10:39

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 10:43

lang leve het world wide web :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 10:45

Voor in de thee lijkt honing me wel het makkelijkst eigenlijk :P

Maar in koffie....

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 10:50

Is tegenwoordig niet alles giftig wat we eten? Het ene moment geven ze af op dit het andere moment is het weer wat anders. Wist je trouwens dat teveel vit. C kankerverwekkend kan zijn? En dat de verkeerde suikers ook niet goed zijn en als je je fruit en groenten niet wast lig je morgen dood? En bla bla bla ....
Eet gewoon waar je zin in hebt, het is toch allemaal even giftig.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 10:52

geloof dat het wel een naampje heeft, koffie met honing :) Maar ook niet mijn favo!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 10:53

Ik kon trouwens heel goed wennen aan minder suiker in thee toen ik het heel geleidelijk deed, dus echt steeds een paar korreltjes minder. Uiteindelijk kan ik met 1 suikerzakje een keer of 4 doen en als ik iets anders zoets bij de thee heb (chocola ofzo) doe ik het helemaal zonder.

Honing in de thee vind ik al geen succes, bij koffie lijkt het me helemaal vreemd smaken.

Montecito

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 11:21

Ik ga maar eens kijken of ik het iets kan minderen. Maar tis moeilijk, omdat ik van honing dus wel hoge suikers krijg. En allerhande soorten suiker ook. Ik probeer gezond te eten maar drinken vind ik lastig. Ik heb eerder altijd rivella gedronken, zit geen aspartaam in wel sorbitol en xylitol. Is dit dan beter? Drink alleen in zoete thee (vruchten)een zoetje, maar niet meer dan 2 per dag. Verder veel rooibos thee. Vind het lastig dat alles slecht blijkt tezijn. Drink al vanaf mijn 5 e zoetstoffen.....

Montecito

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 11:23

Vind water trouwens echt niet lekker... Weet het btje verwend..... :Y) Uit een flesje is al beter. Smaakt anders dan leidingwater.....

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 14:21

pmarena schreef:
moonfish13 schreef:
Palmsuiker is nog beter, palmsuiker is nog een stuk completer waardoor het wat minder effect heeft op je bloedsuiker.
Want dat is het punt, suiker is zo ver bewerkt dat de stoffen om het goed te verwerken er niet meer zijn zover ik weet.
Of Agavesiroop, stevia ben ik geen fan van.

Ga ik eens naar kijken, bedankt +:)+

Jij hebt er volgens mij echt werk van gemaakt hè om 1 en ander uit te zoeken :)

Houd er over op, ik ben bijna natuurgeneeskundige waardig, op allerlei vlakken. :')
Allemaal wel geleerd omdat het moest door lichamelijke gebreken. :Y)

Granen heb ik ook wel een mening over, maar ik ben vooral van het niet teveel..
Twee keer brood en een keer aardappelen op een dag is gewoon teveel en niet nodig. Eenzijdig ook.
Het ding van glutenvrij is ook omdat glutenvrij veel makkelijker verteerbaar is als granen mét gluten.
Soms zijn er dus situaties denkbaar waarbij glutenvrij net het zetje kan zijn tot weer goed functioneren.
Het liefst zou ik granen schrappen maar dat vind mijn lijf niet leuk, dus nu maar beperkt. :P
Vandaag wel rijstwafels en 2 eitjes gegeten, maar zo snel weer honger!
Normaal een smoothie erbij met groente, fruit, wat goji bessen en chiazaadjes met een half schepje proteinepoeder van erwten gemaakt.
Bom en bomvol zit ik dan en ik ben dan ook heel stabiel in energiepijl doordat het je bloedsuiker stabieler houdt.
Vet is van levensbelang, maar je moet wel de juiste soort vet nemen, kokosvet is daar super voor.
Zo makkelijk verteerbaar dat je het omgezet wordt in energie en niet in vet.

Montecito, google eens op Tagatose, dat is een zoetstof uit melk gehaald maar allergeenvrij.
Geeft geen tandbederf en zou ook bijna geen invloed hebben op de suikerspiegel en 2 keer zo zoet als suiker.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 14:39

eiwitpoeder uit erwten? Klinkt goed eigenlijk....Heb hier net biefstukpuntjes het chinese roerbakmix gemaakt als lunch (omdat ik ook niet zoveel brood wil eten en er ook nog eens moe van word) maar die biefstuk was taaaaai! Jammer de bammer!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 14:40

Net zoiets als die poeders die krachtsporters gebruiken maar dat is vaak van melk of soms soja.
Dat mag ik niet dus ik heb het uit erwten, vult enorm.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 15:57

Smoothies hoor je ook veel over inderdaad, ellende is dat ik echt een kauwer ben, ik kauw graag en van alleen maar sapjes word ik doodongelukkig, ik heb echt wat structuur nodig :')

Ik heb eerst een poos 's ochtends vanillevla met Cornflakes gegeten, dat was al een hele verbetering tegenover geen ontbijt :P

Maar tja het leek er toen heel sterk op dat ik niet meer zo goed tegen zuivel kon... heb altijd liters melk gedronken dus dat was wel even lastig om dat te laten staan...

Toen moest ik eigenlijk sojamelk met havermout gaan eten maar dat moest met zoveel tegenzin, echt niet tof meer -O-

Ik hou niet van die neppe smaak van dat sojaspul, doet me teveel denken aan dat neppe aspartaam-smaakje ofzo :P

Nu haal ik bij de koeienboer hier vaak verse melk en yoghurt en dat lijkt wel goed te gaan :j
(maarja, wellicht is dat ook wel weer gevaarlijk ofzo -O- )

Ik doe nu meestal 's ochtends een schaaltje vanille-yoghurt met wat havermout, lijnzaad, cacao-nibs (goor spul zeg maar door yoghurt gaat het wel, geeft tenminste een beetje "bite" eraan om weg te knagen :P ) en dan nog wat wisselvallig spul, goji-bessen enzo idd. van de Eko-shop of Superfoods enzo.

Dat vult inderdaad wel lekker :j

Maar ik ben toch wel voorstander van meer substantiële dingen zoals een lekker uitsmijtertje rosbief ofzo :9

Maarreehm...makkelijk verteerbaar / omgezet in energie i.p.v. vet....wat nu als je die energie niet verbruikt, dan wordt het toch alsnog vet neem ik aan? :)

En wat vindt jij een goede tip om dan tenminste toch bij veel koffiedrinken de suikerklonten te kunnen schrappen? De hele koffie schrappen dat zal hem wel niet worden maar we moeten toch ergens beginnen :P

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 16:11

Er een heerlijke cappucino van maken :P Heb je geen suiker meer nodig. Maar veel mensen willen dan weer geen melk, kunnen er niet tegen of vinden het ronduit ranzig haha

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 16:19

Hij is wel dol op een Irish koffie maarja dat gaat hij ook niet 10x per dag op kantoor zitten maken natuurlijk, hij wil gewoon z'n bakkie pleur :P

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 17:28

en de Irish zit ook weer suiker in:P