Vegetarisch in een restaurant: hoe moeilijk kan het zijn?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Re: Vegetarisch in een restaurant: hoe moeilijk kan het zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 19:40

Omdat er veel mensen zijn die wel vis eten en zichzelf vegetarier noemen. Daarom vraag ik het ook altijd even

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 19:42

secricible schreef:
Omdat er veel mensen zijn die wel vis eten en zichzelf vegetarier noemen. Daarom vraag ik het ook altijd even

Bovendien bestaan er ook geen domme vragen, slechts domme antwoorden.
Dus liever een keer teveel vragen dan te weinig. Iedereen vult zijn/haar eetgewoonten weer anders in, ook al noemen ze het hetzelfde.

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 20:00

Nu ben ik ergens benieuwd naar: een tijdje geleden ben ik, voor mijn studie, bij een presentatie geweest die ging om vlees wat in een lab wordt gemaakt (ze laten cellen dus kunstmatig uitgroeien tot een biefstukje en niets meer dan alleen het biefstukje). Ze zijn inmiddels wel zo ver dat het lukt, maar nog niet ver genoeg om het commercieel in te zetten. Aan de overtuigings-vegetariërs, zouden jullie dit wel willen eten?

Ik zelf vind vlees niet lekker (niet lekker genoeg om er een beest voor te laten sterven in ieder geval) en mis vlees eten absoluut niet. Om die reden zou ik het dus ook niet kopen denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 20:07

Ik vind het een raar verhaaltje, dus zou het in eerste instantie niet doen. Daarnaast is er nu genoeg nep-vlees te eten dus ik zie ook geen reden om apparte dingen te gaan proberen aangezien ik niet weet hoe het precies in zijn werk gaat denk ik? Maken ze dat gewoon uit een cel? Wat voor cel? Wel interessant dat ze alweer zoveel kunnen maken tegenwoordig!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 23:07

Ligt eraan. Er is geen dier voor dood gegaan, maar als het dezelfde vieze vleessmaak heeft als echt vlees.. Sla mij dan maar over.

En wat maakt het uit wat de precieze reden is dat je geen vlees/vis eet? Je eet het niet, punt. Als mensen dat nou eens zouden respecteren.. Of het nou vanwege geloof, smaak of dierenwelzijn is, je eet het niet. Klaar.

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 23:33

Ik ben in eerste instantie vegetarier uit principe, maar heb in de loop der jaren een soort afkeer van vlees gekregen.
Vaak vinden mensen het heel knap dat ik geen vlees eet, maar voor mij is dat inmiddels gewoonte en weet ik niet beter. Het is ook totaal niet moeilijk vol te houden, en ik moet er niet eens aan denken om ooit nog vlees te eten :=
Dus nee, ik zou het vlees, gemaakt zoals jij het beschrijft, niet eten. Puur omdat ik daar geen behoefte aan heb en zo ook prima aan mijn voedingsstoffen kom :)

Rumina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 07:17

Ik schuif alles van de vegaslager steeds in rap tempo van mijn bord. Ik weet best dat er geen vlees in zit, maar toch doet de structuur me teveel denken aan dode beesten en daar word ik echt onpasselijk van. De twijfel in mijn hoofd is daardoor al gezaaid en dat kan ik niet uitzetten. Gekweekt vlees zou ik dus ap nieteens aanraken

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 09:26

Ik heb er ook wel eens iets over gelezen, dat kunstmatige vlees. Het schijnt nog niet te smaken naar echt vlees.. Ik zou het geweldig vinden als dit zo ver kan worden uitgewerkt dat er geen varkensflats meer nodig zijn *\o/*
Toch zou ik, net zoals jullie, het niet eten.. vooral omdat ik er gewoon geen behoefte aan heb. Het meeste vlees vond ik vroeger al niet lekker.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 09:43

Roulette_ schreef:
Nu ben ik ergens benieuwd naar: een tijdje geleden ben ik, voor mijn studie, bij een presentatie geweest die ging om vlees wat in een lab wordt gemaakt (ze laten cellen dus kunstmatig uitgroeien tot een biefstukje en niets meer dan alleen het biefstukje). Ze zijn inmiddels wel zo ver dat het lukt, maar nog niet ver genoeg om het commercieel in te zetten. Aan de overtuigings-vegetariërs, zouden jullie dit wel willen eten?

Ik zelf vind vlees niet lekker (niet lekker genoeg om er een beest voor te laten sterven in ieder geval) en mis vlees eten absoluut niet. Om die reden zou ik het dus ook niet kopen denk ik.

Nee, voor mij zou dat geen optie zijn. Ik heb niet zozeer iets tegen vlees. Mijn ouders wilden vroeger voor mij ook wel vlees kopen van een bekende. Koeien liepen altijd buiten en eens in de zoveel tijd werd er een oudere geslacht. Prima idee, je weet precies wat je eet. Voor mij echter geen optie, want ik lust geen vlees (en al helemaal geen vis).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 10:58

Roulette_ schreef:

Nou als ze dat ooit echt goed kunnen....

Dan zou ik met liefde weer een lekkere portie shoarma ofzo nemen... Er zijn toch wel een paar dingetjes die ik echt wel mis :) en die ik vroeger echt héél lekker vond.
Al het overige vlees hoef ik niet zo zeer meer... Weet niet eens meer hoe het smaakt.

Maar rookworst, spekjes, shoarma, en een lekkere kroket... Hmmm :D

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 11:08

Roulette_ schreef:

Zoals meerdere vegetariers hier in het topic heb ik juist een afkeer van de structuur en smaak van de meeste soorten vlees (alleen een plakje salami mis ik nog heel soms). Ik ben al heel lang vegetarisch (13 jaar) en ik kan me niet precies meer herinneren waarom het begonnen is maar voor mij zou zulk 'kunstmatig' vlees niks zijn.

Ik lees hier trouwens ook veel mensen die bij een restaurant een vleesvervanger zouden willen, ik heb dat juist liever niet, ik heb liever dat ze iets lekkers maken met, paddestoelen, kaas, noten, groenten etc.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 11:17

Ik zou ook geen vleesvervanger hoeven bij een restaurant. Een lekkere vega-maaltijd heeft dat helemaal niet nodig vind ik.
Ik gebruik thuis wel regelmatig vleesvervangers, maar meer omdat het zo makkelijk is (mijn vriend eet wel vlees, dus dan kunnen we verder gewoon hetzelfde eten) en ik niet altijd inspiratie heb voor een gebalanceerde vega-maaltijd. Dat verwacht ik wel als ik naar een restaurant ga.

Ik lust trouwens wel gewoon (het meeste) vlees, en ik mis sommige dingen ook nog wel, ook al ben ik al 13 jaar vegetarisch. Ik eet het enkel niet vanwege de herkomst en het leed dat in de vleesindustrie voorkomt. Dus voor mij zou dat synthetische vlees nog wel een uitkomst kunnen zijn. Mits er geen haken en ogen aan de productie zitten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 13:58

Ik vind de meeste vleesvervangers ook gewoon niet zo culinair/lekker.
Maar gisteren was ik in een restaurant waar ze een vegatarische hamburger hadden gemaakt van cashewnoten en paddenstoelen, met tomaat en mozaarella. Dat vond ik opzich wel een originele vleesvervanger die ik best had willen proberen. Maar al met al had ik toch meer trek in pasta met groente/kaas prut :+ :Y) .

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 13:59

op die manier vind ik een "vervanger" wel weer interessant :j

crap...ik zou nog pompoenlasagne opzoeken....