Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Dus toen ik voor het eerst de boeken van Amber Albarda en de Voedselzandloper opensloeg was ik nogal sceptisch wat betreft de groentesappen op hun menu
Maar ik ga me er aan wagen! Lielle schreef:banaan kan niet in de sapcentrifuge. Ik zou spinazie in de sapcentrifuge doen en daarna bij de banaan met de staafmixer.
Wat basilicum of dragon ergens bij is ook een aanrader.
Zoveel verstand heb ik er dus van
Nouja als het bevalt kan ik natuurlijk altijd nog voor een blender kijken. Is denk ik ook minder schoonmaakwerk en makkelijker dan een sapcentrifuge.
dus denk dat in die zin een sapcentrifuge voor mij juist weer geschikter is.
Even goed schoongemaakt en de handleiding online opgezocht. Staan daar allemaal saprecepten bij
En ook precies welke fruit/groentesoorten wel en niet geschikt zijn voor dit type apparaat. Dus ik ga morgen vol goede moed aan de slag hoor!
Tja ze hebben allebei hun voor en nadelen. Je schijnt het nooit helemaal goed te kunnen doen geloof ik, als je alle artikelen en meningen op internet moet geloven tenminste
) over blijft.
Hij is groen, hij is lekker! Maaar, hij bestaat naar mijn idee vooral uit banaan
Nu is dat voor een beginnende groene smoothie drinker vast niet zo erg, maar het viel me tegen hoeveel spinazie er overbleef in mn centrifuge
er kwam absoluut mooi groen sap uit, maar in verhouding erg weinig. Gok dat ik toch voor de blender moet gaan. Want ik ga dit juist drinken voor de zgn groene bladgroente-shot. En die pakt ie inderdaad dus niet zo heel mooi, mn centrifuge. RoosG schreef:Zojuist mijn nieuwe keukenmachine uitgetest, met sapcentrifuge. Een halve citroen, twee á drie handen spinazie, twee appels en een sinaasappel. HEERLIJK! Al het "groenvoer" moet morgen gekocht worden, dus dan wil ik wat meer gaan spelen. Maar ik ben dol op spinazie.
ENERGIE
zodadelijk met Border Collietje achter de schaapies aanrennen, dus een prima basis om de dag te beginnen !!!