En brinta ga ik ook even na kijken dan! Had zelf ook al bedacht om zelf rijstepap te maken zonder suiker met speculaas kruiden..
Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Vind het heel lastig om het al te verzinnen dat word straks nog wat om aan te houden.. dide schreef:Mag ik mij hier ook melden?
Ik ben vandaag sinds 6 maanden weer eens op de weegschaal gaan staan en ik ben in die korte tijd 7 kilo aangekomen
Mijn probleem SUIKER! ik hou van suiker, chocoladechip koekjes, chocolade (vooral enery bars), aa drink, ranja, pindakaas met suiker of hagelslag! Oftewel allesik wil er dus ook echt vanaf..
Ik heb het al eerder geprobeerd om hele ongezonde dingen weg te laten, wat te vervangen door light producten en fruit. Maar zoals ik hier ook al las in het topic alles met suiker (vervangers) triggert het 'suikerbeest' in mij. Hier heb ik dus ook last van met (gedroogd) fruit![]()
Ik wil dus maandag serieus gaan beginnen met het ont- suikeren.
Maar ik heb wat tips nodighartig vind ik namelijk s'morgens echt niet lekker op brood.. en in griesmeel en brinta waar je melk bij moet doen zit denk ik al suiker?
(Overigens ben ik al bezig met mijn boodschappen lijstje voor komende week, als iemand nog tips heeft die niet zijn genoemd graag)
Dus ik wil nou nog steeds continu wat in m'n handen hebben om te eten en bij gebrek aan zoetigheid dan dus maar andere dingen.
._Tara_ schreef:Als je even googlet, kun je er wel wat over vinden. Martijn Katan heeft dat toen gezegd.
http://www.vetvrij.com/een-kroket-is-ge ... -kaas.html

Op zich vind ik het een beetje een vreemd gebruik om uit geloof te gaan vasten, maar dat doet nu natuurlijk niet terzake
Ik snap wel dat er heel wat voordelen aan zijn
Dan zeg ik tegen mezelf: nu 2 maanden geen snoep, en dan zien we wel weer. Waarschijnlijk zal het me erg bevallen, want dan geef ik daar niet al mijn geld aan uit én ik heb geen schuldgevoel!
Hij is lekker fris als je hem niet te sterk aanmaakt.