Welk snoepgoed zoek ik?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 00:34

Zat al te wachten wanneer die ringen voorbij zouden komen :D . Ergste was nog dat ik die niet echt lekker vond :+

Campino's vond ik trouwens ook niet lekker, dus ook niet doorgehad dat die weer zijn verdwenen.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 12:29

Gimme_Spurs schreef:
Of die plastic staafjes waar poeder in zat! En maar zuigen aan dat ding (ik heb het echt over snoep dames... := ), en iedere keer een stukje afknippen omdat 'ie dan weer verstopt zat!

Jaaa, vooral die met zwart/wit :9 !

Of deze waar je met je vinger in kon dippen :+ :
Afbeelding
Hebben ze die dingen nog bij Jamin??

Vroegâh had je ook van dat roze ijs op een stokje, het was geen waterijs, maar ook geen melkijs (volgens mij was het hardstikken chemisch :') ).
Die mochten we altijd hebben als we boodschappen gingen doen (eind jaren 60/begin jaren 70), volgens mij kwamen die ook van Jamin, maar dat weet ik niet zeker.
Opeens waren die dingen weg, zoooo jammer ;( .... Weet iemand toevallig welke ik bedoel?

Miracle_

Re: Welk snoepgoed zoek ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 12:35

Ohh die heb/had je ook met allere\lei kleurtjes erin, lekkerrrr! Kermis snoep vind ik dat :P

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 12:38

Sterre schreef:
Gimme_Spurs schreef:
Of die plastic staafjes waar poeder in zat! En maar zuigen aan dat ding (ik heb het echt over snoep dames... := ), en iedere keer een stukje afknippen omdat 'ie dan weer verstopt zat!

Jaaa, vooral die met zwart/wit :9 !

Of deze waar je met je vinger in kon dippen :+ :
[ Afbeelding ]
Hebben ze die dingen nog bij Jamin??

Ja, die hebben ze nog <3
Dipte jij daar altijd je vinger in? Ik goot die altijd in 1 of 2 keer in mijn mond en hoopte dat ik niet ging hoesten :') Nog steeds trouwens, maar tegenwoordig pak ik liever zo'n grote pot en lepel het poeder daaruit.

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 12:46

Frozenstar schreef:
Weet iemand trouwens, in Engeland hebben ze een soort van paarse chocolade met groene stukjes er in. Heb het ooit 1 keer op en het was me lekker :oo Heb alleen nooit de naam geweten en heb het dus ook nooit kunnen vinden....

Volgens mij heb ik ze *\o/*
Afbeelding

Kan ze alleen nergens te koop vinden -O-

Blacksmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 12:56

Ja die roze ijsjes kon je halen bij jamin. erg lekker. eind jaren 70 moet dat geweest zijn. Ineens waren ze verdwenen ja.

Net als banjo, een soort chocowafeltje heerlijk.
En zelfs de nussini kan je niet meer krijgen.
Vroeger had je ook van die heerlijke zachte zoete boerderij drop in een zak met blauwe punt. ( niet die ouderwertse harde boerderij drop).

Of de curry chips, van smiths destijds overheerlijk.

heb vaak dat ik iets lekker vind en dan na een tijdje verdwijnt dat weer uit het assortiment. ;(

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 13:01

Gimme_Spurs schreef:
Of van die ijsjes: hoorntje was van plastic, erin zat zoet poeder en het bolletje was iets van druivensuiker ofzo?

Haha ja daar was ik ook altijd gek op :D Jammer dat ze het nu niet meer hebben.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 13:05

Dat Jodenvet bestaat niet meer :n Daar is wel een vervanger voor, maar die is lang zo lekker niet. Meestal kun je dit kopen bij zo'n snoepkraampje op de markt! Dan heet het massee (ofzoiets)
Bij ons heette het trouwens bokkevet en dat kon je alleen bij de bakker kopen. Het was een restproduct uit de bakkerij.

Die lolly's met dat fluitje brengen toch wel herinneren bij me boven op hoor :+

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 13:06

Sterre schreef:
Vroegâh had je ook van dat roze ijs op een stokje, het was geen waterijs, maar ook geen melkijs (volgens mij was het hardstikken chemisch :') ).
Die mochten we altijd hebben als we boodschappen gingen doen (eind jaren 60/begin jaren 70), volgens mij kwamen die ook van Jamin, maar dat weet ik niet zeker.
Opeens waren die dingen weg, zoooo jammer ;( .... Weet iemand toevallig welke ik bedoel?

Jaaaa... limlollies, die waren lekker !!! Echt jammer dat ze die niet meer hebben :( .

Mijn favorieten van vroeger waren toch wel dip dab, die zakjes zwart wit en die plastic staafjes die gevuld waren met geel, oranje, roze zuur suiker / poeder.
Laatst bijgewerkt door vikki op 07-11-12 13:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Lukka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 13:06

Waarom ontdek ik dit topic nu pas? :~
Waar ik altijd gek op was waren van die kleine ronde doosjes waarin een lang stuk kauwgum zat, opgerold. Of van die flesjes met een soort van poeder erin, zag eruit als een flesje voor een baby, ook echt met zo'n rubberen speen. Die kon je er geloof ik vanaf draaien. Geen idee hoe die dingen heetten.

Inderdaad, die fluitjes. :+

MarjaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 13:28

SAKKIA schreef:
Dat Jodenvet bestaat niet meer :n Daar is wel een vervanger voor, maar die is lang zo lekker niet. Meestal kun je dit kopen bij zo'n snoepkraampje op de markt! Dan heet het massee (ofzoiets)
Bij ons heette het trouwens bokkevet en dat kon je alleen bij de bakker kopen. Het was een restproduct uit de bakkerij.

Volgens mij heeft de Jamin het ook.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 13:35

MarjaG schreef:
SAKKIA schreef:

Volgens mij heeft de Jamin het ook.

Sommige Jamin vestigingen verkopen idd ook borsthoning :j .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 13:51

Enne... Van die plastic halve schelpen met rood of groen lolly erin die je altijd op kinderfeestjes kreeg waar heel je tong van naar de mallemoer ging? :)

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 14:10

Blacksmurf schreef:
...heb vaak dat ik iets lekker vind en dan na een tijdje verdwijnt dat weer uit het assortiment. ;(

Ja, dat probleem heb ik ook altijd, net zoals dat altijd mijn favorite kleur oogschaduw en lippenstift uit de collectie gehaald worden -O- ...
vikki schreef:
Jaaaa... limlollies, die waren lekker !!! Echt jammer dat ze die niet meer hebben :( .

Jaaaa, die bedoel ik idd :j !! Was heel de naam kwijt :+ .
Goh, misschien eens naar Jamin mailen of die dingen weer terug kunnen komen :P !

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 14:23

KLopt Jamin heeft het ook, maar dat is niet hetzelfde als die van vroeger ;)

MarjaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 14:42

Wij mochten vroeger op zondag snoep halen bij het snoepwinkeltje. Ze hadden daar iets wat een lichtbruin staafje was ongeveer vingerdik. De buitenkant was zacht en de binnenkant was donkerder bruin en hard, meer zoals een stroop soldaatje. Mijn moeder noemde het een mergpijpje, maar het was natuurlijk iets heel anders dan de mergpijpkoeken die je nu hebt. Verpakt in cellofaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 17:43

Raad is wat ik eet? Juist! Ufo's!

Hm, ik liet zo'n ding smelten in m'n mond en het eerste dat ik dacht was: EETPAPIER!

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 17:53

Van die schelpjes met inhoud! :9

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 19:05

Jaa, zouden die schelpjes nog ergens zijn?
Afbeelding

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 19:08

Ja die schelpjes zijn er nog steeds ik heb ze laatst nog ergens gezien, weet alleen niet meer waar

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 19:44

Ohhhh wat kom ik als snoepaddict hier jeugdsentiment tegen :D :9
Ik ben van de zacht, snel weg te malen :D
Caramac, die zakjes poeder met een staafje, die buizen met gekleurd zuur poeder, alles wat ik in mijn hoofd had is eigenlijk al genoemd.
Veel vind ik ook gewoon nog bij de Appie, zoals bijvoorbeeld die UFO's, Curly Wurly en van Melle.

Oh ja ik weet er weer een, groene kruis drop, in zo'n geel papiertje! Pijn aan mijn kaken van het knauwen :9

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 19:51

Haha Die schelpjes!
Wat een martelwerktuigen waren dat zeg. Echt niet door een kindervriend verzonnen.
Voordat je het snoep eruit hebt heb je je tong en mondhoeken kapot van dat plastic.
Of je probeert er op te bijten waardoor het schelpje zich dubbel vouwt en het snoep eruit valt. Ook niet al te goed voor de tandjes :P

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 19:52

Frozenstar schreef:
Mijn schoonzusje bracht pas deze mee <3
Jeugdsentiment :D

[ Afbeelding ]

Weet iemand trouwens, in Engeland hebben ze een soort van paarse chocolade met groene stukjes er in. Heb het ooit 1 keer op en het was me lekker :oo Heb alleen nooit de naam geweten en heb het dus ook nooit kunnen vinden....

ja die kregen wij 'vroeger' iedere keer na de zwemles, dan mochten we iets uit de automaat halen :+

Nu zijn ze er nog steeds :P ook in dezelfde automaat :P

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 19:53

Mocht je echt echt op zoek zijn naar oude nostalgische snoepjes, ga dan eens naar het Open lucht museum in Arnhem. M'n oma was helemaal emotioneel. Bijna al 't snoep kende ze. Er is ook een hele grote zak mee naar huis gegaan omdat niet alles meer te koop is :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 20:15

O bah die schelpjes en ufo's enzo, die waren echt ranzig :r

Wij gingen altijd tussen de middag naar het kleine winkeltje (sigaren en kranten enzo) waar ze een toonbank hadden met in mijn herinnering een vierkante meter van plexiglas bakjes met allemaal snoepjes erin. Die voorin waren 5 cent, en verder naar achteren werden ze 10 cent en meer.

Voor 5 cent had je dan bvb. een kikkertje of van die lekkere met een kleurtje gevulde dropstaafjes die je ook in Engels drop zag. En voor 10 cent had je bvb. zo'n gekleurd zuur staafje, die waren ook wel lekker en vies tegelijk maar kocht je dan toch steeds weer :+

Op een gegeven moment kwamen er van die wijngum-achtige slierten in het rood, net spaghetti ofzo, die waren ook erg lekker :9 En toen weer wat later kwam er ook die platte versie van met zuur erop, in rood of groen, die waren ook akelig lekker. Zie je nu nog wel in de winkels hangen aan een Look&Look rek.

Maar die gore mierzoete schelpjes...jakkers. Of die snoepkettingen....waren wel geinig maar eigenlijk ook niet te vreten :P

Op een gegeven moment was het bij ons op school na de zakjes popcorn en sateprikkers met dingetjes (en de uitdeelzakjes chips natuurlijk of die suffe mandarijntjes van suffe verantwoorde ouders :roll: nogal een rage om van die drop of wijngum sleutels uit te delen. En dat lange stuk van de sleutel haalde je dan door het oogje en dan liep iedereen in de pauze met zo'n speentje in zijn bakkes, te zuigen op die sleutel <<) -O-

Op een gegeven moment waren er nog een poosje hele rare ijsjes van een soort vanille-pudding leek het bijna, langwerpig gevormd zoals die lekkere fruit-ijsjes (zoveel fruit zuig je er echt niet uit) zoals we die nog steeds hebben nu van Festini. Maar dan was het dus van geel vanille-spul en het zag er uit als een gatenkaas, dus echt met van die kaas-gaten er in....en lèkker dat het was :oo

Was maar in 1 winkeltje te koop toen en ook maar een jaartje ofzo, toen was het natuurlijk weer verdwenen >;)

Zal eind jaren 80 / begin jaren 90 zijn geweest. Maar niemand kent die dingen blijkbaar :P

Ik vond het ook wel jammer dat de eeuwige frambozenijsjes van 50 cent op een gegeven moment ineens verdwenen van de ijskaarten. Net zoals je die lekkere sinas-ijsjes met witte vulling ook nog maar sporadisch zag....

En er is ook heel kort een frambozen-braam combi Calippo geweest, die was ook lekker!!! Zo zonde dat die lekkere dingen er altijd weer uit gaan op 1 of andere manier -O-

Net zoals de de zalige kersen-bavaroise die er vroeger was in de supermarkt, nu hebben ze alleen nog maar die gore mierzoete aardbei en caramel versies, die zijn wel gebleven maar de kers niet _-:(