. Ergste was nog dat ik die niet echt lekker vond 
Campino's vond ik trouwens ook niet lekker, dus ook niet doorgehad dat die weer zijn verdwenen.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Gimme_Spurs schreef:Of die plastic staafjes waar poeder in zat! En maar zuigen aan dat ding (ik heb het echt over snoep dames...), en iedere keer een stukje afknippen omdat 'ie dan weer verstopt zat!
!
:
).
.... Weet iemand toevallig welke ik bedoel?
Sterre schreef:Gimme_Spurs schreef:Of die plastic staafjes waar poeder in zat! En maar zuigen aan dat ding (ik heb het echt over snoep dames...), en iedere keer een stukje afknippen omdat 'ie dan weer verstopt zat!
Jaaa, vooral die met zwart/wit!
Of deze waar je met je vinger in kon dippen:
[ Afbeelding ]
Hebben ze die dingen nog bij Jamin??
Nog steeds trouwens, maar tegenwoordig pak ik liever zo'n grote pot en lepel het poeder daaruit.
Gimme_Spurs schreef:Of van die ijsjes: hoorntje was van plastic, erin zat zoet poeder en het bolletje was iets van druivensuiker ofzo?
Of die plastic staafjes waar poeder in zat! En maar zuigen aan dat ding (ik heb het echt over snoep dames...), en iedere keer een stukje afknippen omdat 'ie dan weer verstopt zat!
Jammer dat ze het nu niet meer hebben.
Daar is wel een vervanger voor, maar die is lang zo lekker niet. Meestal kun je dit kopen bij zo'n snoepkraampje op de markt! Dan heet het massee (ofzoiets)
Sterre schreef:Vroegâh had je ook van dat roze ijs op een stokje, het was geen waterijs, maar ook geen melkijs (volgens mij was het hardstikken chemisch).
Die mochten we altijd hebben als we boodschappen gingen doen (eind jaren 60/begin jaren 70), volgens mij kwamen die ook van Jamin, maar dat weet ik niet zeker.
Opeens waren die dingen weg, zoooo jammer.... Weet iemand toevallig welke ik bedoel?
.
SAKKIA schreef:Dat Jodenvet bestaat niet meerDaar is wel een vervanger voor, maar die is lang zo lekker niet. Meestal kun je dit kopen bij zo'n snoepkraampje op de markt! Dan heet het massee (ofzoiets)
Bij ons heette het trouwens bokkevet en dat kon je alleen bij de bakker kopen. Het was een restproduct uit de bakkerij.
MarjaG schreef:SAKKIA schreef:Dat Jodenvet bestaat niet meerDaar is wel een vervanger voor, maar die is lang zo lekker niet. Meestal kun je dit kopen bij zo'n snoepkraampje op de markt! Dan heet het massee (ofzoiets)
Bij ons heette het trouwens bokkevet en dat kon je alleen bij de bakker kopen. Het was een restproduct uit de bakkerij.
Volgens mij heeft de Jamin het ook.
.
Blacksmurf schreef:...heb vaak dat ik iets lekker vind en dan na een tijdje verdwijnt dat weer uit het assortiment.
...vikki schreef:Jaaaa... limlollies, die waren lekker !!! Echt jammer dat ze die niet meer hebben.
!! Was heel de naam kwijt
.
!

Frozenstar schreef:Mijn schoonzusje bracht pas deze mee
Jeugdsentiment
[ Afbeelding ]
Weet iemand trouwens, in Engeland hebben ze een soort van paarse chocolade met groene stukjes er in. Heb het ooit 1 keer op en het was me lekkerHeb alleen nooit de naam geweten en heb het dus ook nooit kunnen vinden....

ook in dezelfde automaat

En toen weer wat later kwam er ook die platte versie van met zuur erop, in rood of groen, die waren ook akelig lekker. Zie je nu nog wel in de winkels hangen aan een Look&Look rek.
nogal een rage om van die drop of wijngum sleutels uit te delen. En dat lange stuk van de sleutel haalde je dan door het oogje en dan liep iedereen in de pauze met zo'n speentje in zijn bakkes, te zuigen op die sleutel