Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Magrathea schreef:Ik denk dat je de grootse kans maakt dat je kind voor 100% vego kiest als je tijdens de opvoeding ook gewoon 'vleesdagen' en 'visdagen' inlast. Op die manier is het niet afzetten tegen de ouders oid.
Ook is het allemaal veel makkelijker al zou je kind nooit het huis uit komenmaar helaas zijn er veel mensen die een vegetarische levensstijl bij kinderen niet respecteren, dus ja. 100% vegetarisch is in de kinderjaren gewoon niet haalbaar denk ik.
delerium schreef:Noem me ouderwets: voor mij zijn bloedtesten voor mensen die ziek zijn. Niet voor mensen die een groengrijs vermoeden hebben dat de hun levensstijl (hoe goed die ook is) consequenties kan hebben.
Met het eten van tegenwoordig heb je gewoon zo weinig puurs meer dat je mákkelijk tekorten oploopt. En pitamietjes teveel doen geen kwaad, als je gewoon braaf dagelijks of zelfs wekelijks een pil neemt. Kan geen kwaad, maar wel kwaad voorkomen.
Nikass schreef:Wat overigens wel lastig - en heel erg balen - is dat ik allergisch ben voor veel (rauwe) groente en soorten fruit. Zo ben ik echt GEK op kersen, maar kan ik ze helaas niet etenOok ben ik allergisch voor appels, peren, druiven, bessen. noten met een vliesje, rauwe rode paprika, rauwe wortel, bleekselderij, rettich, perzik enz.
Nikass schreef:Magrathea schreef:Ik denk dat je de grootse kans maakt dat je kind voor 100% vego kiest als je tijdens de opvoeding ook gewoon 'vleesdagen' en 'visdagen' inlast. Op die manier is het niet afzetten tegen de ouders oid.
Ook is het allemaal veel makkelijker al zou je kind nooit het huis uit komenmaar helaas zijn er veel mensen die een vegetarische levensstijl bij kinderen niet respecteren, dus ja. 100% vegetarisch is in de kinderjaren gewoon niet haalbaar denk ik.
Hoi, ik val net in dit topic en weet niet of hier al verder op gereageerd is, in dat geval sorry als ik mijn opmerking overbodig is.
Toen ik drie jaar oud was zijn mijn ouders (en mijn broers en zussen en ik dus ook) biologisch-dynamisch/vegetarisch gaan eten. Gezonder en beter voor het milieu en vriendelijker voor de dieren. Het was 1977 en nog bepaald niet geaccepteerd. Als ik op schoolkamp was dan kreeg ik een ei ipv vlees. Mensen wisten niet wat ze ermee aan moesten. Mijn oma vond het ook maar niks. Die was gewend een lekker karbonaadje voor ons in huis te halen maar opeens wilden we dat niet meer.![]()
Juist in onze kinderjaren waren wij heel fanatiek want we vonden alles zielig. Biologisch vlees kon je in de supermarkt niet kopen. Ook vonden wij het gwoon normaal om zo te eten. Wij aten elke dag zilvervliesrijst met peulvruchten (voornamelijk linzen) en seizoensgroente (hele winter kool)
Alle interssante vegetarische recepten die je nu had waren er toen nog niet. Niemand at uberhaupt pasta of pizza.
Ik ben nog steeds voornamelijk vegetarier. Ik zeg voornamelijk want ik check niet altijd consequent alle verpakkingen of er ergens runderbouillon in is verwerkt bijvoorbeeld en ik 'zondig' wel eens een enkele keer met spekjes door de stamppot of een tosti ham-kaas. Ik ben iets milder geworden omdat ik zelf erg moe werd van het consequent-principieel zijn en omdat ik me altijd moest verantwoorden/verdedigen tegenover iedereen. Mijn vriendje komt uit een slagersfamilie (tja hoe zoek je het uit...?) en vindt al dat 'konijnevoer' maar niks. Best lastig!
Maar zonder vlees gezond opgroeien lukte toen al, dus dat moet tegenwoordig helemaal een "eitje" zijn![]()
Even een dwarsstraat: waar ik me ontzettend aan erger is dat jongeren het tegenwoordig heel gewoon vinden om bont aan hun kleding te dragen. Wij waren vroeger lid van het anti-bont comité...
Nikass schreef:Even een dwarsstraat: waar ik me ontzettend aan erger is dat jongeren het tegenwoordig heel gewoon vinden om bont aan hun kleding te dragen. Wij waren vroeger lid van het anti-bont comité...