Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

heb in de kas ook allerlei vormen en kleuren en scherptes
rode, zwarte, paarse, bruine, gele etc van kersvormig tot hele lange dunne, tot appelvormig (ook kwa grootte )en van zo weg te happen tot, denk daar nog maar eens goed over na, want morgen moet je er nog een keer van genieten 
nu vriendje nog langzaam aan voor bereiden 

dus olgend jaar minder plantjes zetten en dan in tipivorm , het is maar voor twee personen, dus dna is het ook wel genoeg...vind sperziebonen vers het lekkerste , van invriezen word ik niet blij, dus wil ook niet direct voorraad kweken eigenlijk 
en denk nog al eens "ach, loopt wel los, ken best" en dan moet ik dus opeens weer tomaten van bijna twee meter hoog gaan verhuizen van de kas naar een nood afdakje 
Balen van je broccoli.. Ik kon dat bij mij vorige huis ook echt niet in leven houden vanwege de rupsen.
Ik eet het echt nooit.. maar ben absoluut wel met je eens dat t prachtige planten zijn. (Al ken ik niet zo veel variaties als jo
)
En creatief met sambal, saus e.d. 
Ipsilonka schreef:Zijn er ook boeken beschikbaar over moestuinen? Welke zouden jullie aanraden voor een beginner?

maar was een overschot plantje, dus vooruit. de pompoen is geheel verdwenen inene...jammer, was net aan het bloeien...
Mijn ene (
) slaplantje dat zo vol trots stond te groeien, was onlangs ook in 1 nacht met de grond gelijk gemaakt. Grrrr.

)Jellie schreef:Was nog even aan t zoeken en vond online ook een aardappel kweekbak.. dat is wat strakker dan een kweekzak http://www.primrose-nederland.nl/victor ... 39200.html

Jiwa schreef:Leuk topic!
Ik heb geen tuin, wel een eetbaar balkon.
- Kiwi (groeit hard)
- Framboos (zitten al vruchtjes aan)
- Rode pepers (iedere paar weken flinke oogst)
- Bonen (willen nog niet erg)
En kruiden:
- citroenmelisse
- munt
- salie
- marjolein
- basillicum
- peterselie
- bieslook
hondlief heeft mijn kruidenbak ene paar keer her ingericht:roll: en nu is het een bende...de salie staat nog wel op zijn plek, maar de peterselie, dille, selderij en andere staan nu als een kruidenboeketje door elkaar heen 
) heel
en dat terwijl salie iets is waar je maar weinig van nodig hebt
Hij mag toch niet klagen dan, een eigen begraaftuintje!

hij moest eens weten hoe goed hij het eigenlijk heeft ...zou hij misschien ook wat minder testen...puber
prachtig beest!
)Rider01 schreef:Jeujj heb vandaag een paprika in huis gehaald, hij is alleen wel een beetje zielig (daarom mocht ik hem meenemen)
Hoe krijg ik hem weer levendig?
Sowieso ziet hij er al beter uit na een emmer water en nu? Zon, schaduw?