Gezond(er) eten deel II

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Collie2008

Re: Gezond(er) eten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 17:19

Hmmm heb de andijviesalade nu gemaakt met honing mosterd dressing en warme hete kip erdoorheen....mjammm

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 17:34

_Tien_ schreef:
Hahaahaha! Daarom luister ik ook heel goed naar jou, Phormicola :j

Jij komt er wel! :))

Zo, ik heb net 4 hele crackers gegeten, ben trots op mezelf :P Ik zit echt belachelijk vol van zo'n hoop lucht!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 17:34

zeg hallo, willen jullie eens niet zo hard gaan :+ krijg het bijna niet bijgelezen lol

_Tien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 17:36

Phormicola :))
En jee, 4 crackers := Voel je je niet zo lekker dat je zo weinig eet (sorry, jullie gingen me iets te hard vandaag om helemaal bijgelezen te zijn :o )

Colway, zo, dat klinkt goed :9

Sonja, hihi, het is inderdaad niet bij te houden :n

Mijn chili staat lekker te pruttelen en ruikt al errrrg smakelijk :~

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 17:43

wat gaan jullie snel, ik kan geeneens meer een uurtje practicum volgen :+

Over cardio, tja ik weet het uiteraard niet 100% zeker.. heb wel een aantal wetenschappelijke onderzoeken gelezen die aantoonden dat mensen die alleen cardio doen met lage hartslag, minder snel vet kwijt raakte dan mensen die intervaltraining doen met hoge hartslag en krachttraining. Dat het stresshormoon cortisol aangemaakt wordt bij langdurige cardio was mij al eerder bekend ( kwam in mijn vorige studie terug) en cortisol slaat dus vet op (reserves). Het voordeel ook bij krachttraining is dat je spieren opbouwt en spieren verbranden ook calorieën in rust! Voor je hart is cardio wel goed, maar dan ook met hoge hartslag. Wil niet zeggen dat je niet meer een stukje moet gaan wandelen met lage hartslag omdat je dan gelijk dik wordt... :D Bewegen is nog altijd beter dan stil zitten.

Ik ga straks aan je chili con carne beginnen, Tien! Heb er nu al trek in.

Ik heb vandaag al weer 11 km gefietst in hoog tempo en straks nog sporten.. *\o/*

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 17:44

Ik heb een hekel aan cardio dus ach :+

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 17:44

andijvie.. brr.. wij aten dat vroeger altijd op zondag.. Na een avondje stappen en laat van bed en dan aan de andijvie (met aardappels).. Niet zulke goede herinneringen aan maar volgens mij is het in een salade hartstikke lekker. :D

Phorm nog niet fit, even uitzieken dan maar? :(:)

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 17:49

Jullie gaan inderdaad snel! Mijn vriend wordt er nog het meest gek van haha, die vindt bokt maar een rare ziekte :+ Ik kon nog niet eens normaal mijn tentamens leren vandaag door bokt.

Maar wat betreft die cardio, ik had dat inderdaad wel eens gehoord van jesse van der velde. Je moet dan óók krachttraining doen zei hij. Ik fiets elke dag naar mijn paard en merk toch dat ik daar wel beter van op gewicht blijf, word er zeker niet dikker van. Of is het dan toch anders bij fietsen? Ik fiets ook niet op bar hoog tempo, gewoon normaal, ietsje sneller misschien..

Mijn moeder was zo moe vandaag dat ze geen zin had om naar de supermarkt te gaan en de bio winkel was dichtbij dus.. *\o/* Nu eten we lekker biologisch vanaaf! Lasagne, gewoon gehakt met groente en tomatenpuree. Heb gevraagd of ze voor mij de speltvellen erin wilt doen (lagen nog in de kast) ipv de gewone, dat de rest de gewone maar nemen. Hopelijk doet ze dat haha, even afwachten nog!

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 17:55

Ik zit trouwens even de recepten op het voedingscentrum te bekijken en het valt me op dat bijna in elk recept wel minstens een eetlepel suiker zit!!!!!!!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 17:56

@ roelke, ik vind andijvie mega smerig, maar rauw als salade vind ik het heerlijk

@ maartpaard verbaasd me niets eigenlijk, wel slecht hoor

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 17:58

Voedingscentrum is naar..... wordt gesponsord door unilever en vast ook campina... het ik kies bewust logo is ook naar..( wel eens dat logo gezien op een broccoli?) maar omdat het wel op calvé mayo zit lijkt het net alsof dit wel een gezonde keuze is... terwijl ze ermee bedoelen: gezonder dan alle andere mayo, maar nog steeds niet gezond.

Fietsen is niet slecht, maar fietsen met hogere hartslag is beter dan met lage hartslag... (voor vetverbranding en cardio)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 18:01

Jup allemaal monopoly van de marktgiganten, is gewoon voorliegen van de mens, erg eigenlijk

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 18:02

Oke naja ik ben altijd wel een klein beetje bezweet enzo als ik op stal aankom dus mijn hartslag is dan vast niet laag. Kan dus beter harder fietsen? ;)

Pff vreselijk dit soort dingen hoor.. Ik ga maar de politiek in denk ik en er wat aan doen :')

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 18:05

Nou de tomaten waren heerlijk hoor! Had nog een pietsie stevia erover gedaan om het zure van de tomaat wat weg te werken. Ik had er een stukje kipfilet bij en lekker veel champignons. Heb gesmuld..
Nu nog 3/4 tomaat over (had er 2 gemaakt) dus die eet ik of na het hardlopen nog of morgen als lunch..
Ik ga nu even wat vet opslaan de komende anderhalf uur :+

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 18:23

Check! http://www.yummly.com/ deze is handig!! typ een ingredient in en je krijgt heel veel recepten die je helemaal naar smaak kan aanpassen :D

_Tien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 18:37

Malu, was het lekker? Wij hebben weer heerlijk gegeten hier :j
Ik vind op zich eigenlijk dat dat Ik kies bewust-logo best duidelijk in zijn boodschap is. Of zou dat komen omdat ik me er in heb verdiept en dus de nuance begrijp. Op zich vind ik de klavertjes van de Appie ook fijn :j

MaartPaard, wat leuk die site +:)+

Phylos, lekker gegeten. Het vult best he? Ik zat gister echt propvol na eentje.

_Tien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 18:45

Ik heb overigens het kookboek van Amber Albarda gekocht. Ga ik eens lekker in lezen en iets lekkers voor morgen uitzoeken :9

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 18:53

@Tien als je het wat vindt hoor ik het graag. Is dat dat boek van eet jezelf mooi slank en gelukkig of zoiets?

Wij hebben lekker lasagne gegeten :D Gezond ook! Want ik heb gewoon de lasagnevellen niet opgegeten of iig heel weinig en ipv bechamelsaus had mn moeder griekse yoghurt gebruikt. Ook nog rucola sla met tomaatjes en pijnboompitjes erbij :)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 19:03

dat klinkt als een koningsmaal zeg!

_Tien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 19:05

MaartPaard, klopt, maar dan wel het kookboek. Ze heeft geloof ik ook een gewoon boek wat zo heet. Tot nu toe bevalt het me wel. Leuk geschreven en een fijne instelling wat eten betreft :j
Je lasagna klinkt lekkerrrr :9

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 19:34

Klopt Tien, was erg misselijk, maar ik ga nu een boterham met pindakaas en een banaan eten dus het gaat de goede kant op :D

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 20:05

_Tien_ schreef:
Bommetje, kun je dat lijstje eens posten?

Bedoel je het lijstje met de seizoens groenten en fruit?
Ik ga ff zoeken voor je, tis al een oud lijstje en ik weet niet meer waar ik 'm vandaan heb. Het lijkt op deze:
http://www.groentekalender.be/

En deze is ook wel leuk:
http://biolicious.org/seizoensgroenten

Phormicola, hoop dat je je snel weer wat beter voelt, dit is ook nix :n

Wel lekkere dingen allemaal.
Vind het zelf nog wat lastig om iets lekkers en gezonds klaar te maken wat de kids ook lekker vinden. Die hebben het liefst zo weinig mogelijk smaak aan iets :r Of eten iedere dag pannenkoeken, pasta, patat of poffertjes :+

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 20:33

oepsie mijn lijstje is een beetje veranderd :P

o: magere kwark met rozijntjes
t; 2 pruimen
l; 2 bruine bollen kipfilet
t; /
a; 4 eetlepels pastaschotel (het stond toevallig klaar toen ik thuis kwam :D ) + 3 yoghurt rijstwafels in de auto op gegeten
t; nu ga ik aan de pomelo :9

drinken: ongeveer 1,5 liter aanmaaklimonade

edit: iets gesnoept: 12 tictac's

_Tien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 20:55

Phormicola, wat vervelend. Voel je je nu weer oké?

Bommetje, die bedoelde ik inderdaad :j Dank voor de lijstjes +:)+

Duuk2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 21:07

Pff
Ik raak er echt gefrustreerd van! Ik doe al best een tijd aan hardlopen en idd, die vetbuik gaat niet weg.
Maar wat moet ik dan doen? Wat is dan effectief?

Af en toe zie ik door de bomen het bos gewoon niet meer