Taarten decoreren XX

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 13:35

MamaMiesje schreef:
Jaaa joh! Sweetycake in Hengelo en sinds kort ook in Enschede, aan de Heurne :)

*\o/*

Rinske

Re: Taarten decoreren XX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-12 13:49

Net bericht gehad van het bruidspaar waar ik de taart voor zou maken, ze vinden de taart te duur en willen 2,50 per persoon geven. Daar kan ik geen bruidstaart voor maken hoor, zeker niet voor 200 personen... Ik zit al aan de 350 euro kosten, en dan moet ik toch ook echt mijn uren rekenen helaas. Beetje domper wel, maar goed.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 14:05

Wauw Lisette, wat heb jij een strakke taart gemaakt voor Marijn. Hoe heb je die ZO strak gekregen??

En Daniella: leuk gedaan zo, met die landen! Welke uitstekers zijn die letters? Die kunnen zo te zien niet zo snel vervormen, nietwaar?

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 14:24

Zeker jammer Rinske! Denk niet dat men beseft hoeveel kosten en uren werk er in zitten.

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 14:43

Jeetje wat balen zeg Rinske! Sommige mensen denken dat ze voor een dubbeltje op de eerste rij kunnen zitten.
Laat ze dan maar naar een bakker gaan, zijn ze waarschijnlijk veel meer kwijt, niet?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 14:57

En hebben ze een veel minder mooie/speciale taart!

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 15:24

Balen Rinske. Sommige mensen weten echt niet hoeveel werk er in een taart zit en hoeveel kosten het met zich meebrengt.
Ze willen het beste, grootste, mooiste, maar voor zo weinig mogelijk geld :?

Hier zit weer een biscuit in de oven. Ff lekker wat freubelen het weekend :j . Moet voor een collega van mijn vriend nog een
tietentaart gaan maken. Hij is zondag jarig en mijn vriend had gezegt dat hij een taart zou krijgen voor z'n verjaardag := .
Zomaar als grapje en die neemt hij maandag mee in de vrachtwagen en geeft hem als hij hem ziet :D . Nog nooit de boobies mogen maken, dus
vind het wel leuk :j .
Mijn zoontje wil ook aan de slag, dus er gaat zo nog een kleine blanda de oven in, dan is hij ook zoet het weekend :=

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 15:30

Ik ga ook weer eens aan de slag. Heb net een kleinere bakvorm gekocht (18cm), haal dat kartonnetje eruit met merk etc erop, blijft er zo'n druppel lijm achter op de bodem van de vorm. Weet iemand hoe ik die er het makkelijkst uitkrijg? Liefst zonder krassen in de vorm dan nog...

En dan had ik nog 1 vraagje, ik wil mijn volgende taartje gaan vullen met slagroom met stukjes banaan doorheen. Kan ik er dan best ook klopfix doorheen doen of moet dat enkel als ik toefen oid wil gaan spuiten met de slagroom?
Bedankt!

En wat een leuke taart, _Daniella! :) Ook de kerst/verjaardagstaart van de vorige pagina was prachtig!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 15:32

Voor diegenen die a.s. dinsdag vrij zijn en graag naar Omroep MAX ( :') ) kijken:
Vivian Scheeres van Sweetycake gaat daar een demonstratie Cakepops maken geven in het programma Koffiemax met Myrna Goossen (11:00-11:55) :D
Ik was zonet bij d'r in haar winkel toen ze gebeld werd door 'Hilversum' :=

@Lidewijke: gewoon even wrijven, is makkelijk verwijderbare lijm :)

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 15:54

Afbeelding

De onderrand is afgewerkt met bloemetjes.

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 16:52

Ooohw wat een leuke Pooh! Hoe heb je die lijntjes gemaakt?

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 17:09

Esgaroth schreef:
Wauw Lisette, wat heb jij een strakke taart gemaakt voor Marijn. Hoe heb je die ZO strak gekregen??

En Daniella: leuk gedaan zo, met die landen! Welke uitstekers zijn die letters? Die kunnen zo te zien niet zo snel vervormen, nietwaar?

nee klopt! zijn super dingen (en goedkoop)! heb ze via ebay besteld, als je linkje wil dan graag pb ;)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-12 17:18

Hij is leuk Yootha!

Jullie zijn lief en begrijpen mij :) . Ik krijg er inmiddels een beetje 't zeik van. Ik heb een lief mailtje terug gestuurd dat ik helaas -hoe graag ik het ook zou willen- geen bruidstaart voor 200 personen kan maken voor 500 euro, ik heb al meer dan 350 euro kosten, en er gaat ook btw af. Ik zou dan aan minstens een week werk ongeveer 60 euro overhouden.
Krijg ik een mailtje terug waarin ze zegt dat ze anders wel fototaarten laat maken bij de Hema, want dan komen ze op € 245 euro uit voor 200 personen. Pfffff, wil je nou een mooie bruidstaart of wat??! Je kunt een fabrieksgemaakte slagroomtaart toch niet vergelijken met een handgemaakte bruidstaart?

*Gaat op handen zitten*

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 17:21

Sjezus! Laat ze dan maar lekker bij de Hema taarten bestellen, dat ziet er toch niet op een bruiloft??? Wat een m#ts....

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 17:22

Hahaha! Dan nemen ze toch fijn een Hema taart. Hahaha... Als je dat verschil al niet ziet.

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 17:24

Jemig, voor je bruiloft zoek je toch een mooie taart uit! Zelfs voor mn verjaardag heb ik geen taart van de hema, maar handgemaakt van de bakker :o

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 17:25

Lijntjes zijn met zo'n Sugarcraftpistool.

Rinske voor dat bedrag kun je het idd niet doen.

Zijn er voor die cakepops ook al bakblikken?

Voor volgende week staat er nog een Spirittaart en een My Little Pony taart op de planning.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 17:30

Kwaliteit kost nu eenmaal wat, veel mensen zien het werk niet wat je er aan hebt en waarderen al het handwerk niet! Maar wel balen het was een hele mooie opdracht geweest.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-12 17:31

Goed bezig Yootha! Die cakepopsbakblikken zijn inderdaad vrij populair, volgens mij waren ze ook populair in de kerstpakketten :P .

Idd, je kunt een taart van de Hema toch niet vergelijken met een handgemaakte bruidstaart vol met handgemaakte rode rozen voor 200 personen. Maar goed. Weet je wat ik eigenlijk nog het ergste vind, dat ze bij het eerste gesprek zeiden: "ja, en dan moet je ook gebaksbordjes laten bedrukken met je logo, of van die papiertjes die je onder de taart doet, en dat factureer je ook gewoon aan ons, geen probleem." Uuuhhhh, die heb ik niet eens meeberekend, denkt ze dat die gratis zijn ofzo?

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 17:37

Die wist echt niet waar ze aan begon. :n

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-12 17:43

En dan heeft ze zelf ook een bedrijf hè, echt erg. Maar goed, ik moet nog even denken (en tot 10 tellen :') ) over een nette mail terug. Want als ze zo'n goedkope taart wil ga ik er niet eens mijn tijd meer aan voldoen heel eerlijk gezegd. Het is dan wel een kennis van me, maar ik ben gekke Henkie niet, en al zeker geen filantropische instelling :+ .

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 17:43

MamaMiesje schreef:
Voor diegenen die a.s. dinsdag vrij zijn en graag naar Omroep MAX ( :') ) kijken:
Vivian Scheeres van Sweetycake gaat daar een demonstratie Cakepops maken geven in het programma Koffiemax met Myrna Goossen (11:00-11:55) :D
Ik was zonet bij d'r in haar winkel toen ze gebeld werd door 'Hilversum' :=

@Lidewijke: gewoon even wrijven, is makkelijk verwijderbare lijm :)

Oh leuk, goed dat ik het weet dan ga ik even kijken.
Heb net weer 100 stokkies bij de intratuin gehaald dus ben weer even zoet :D
En bij onze intratuin hebben ze nog veeel meer leuke toppings, decoratie en uitsteekvormpjes en nog veeeeeel meer dus moest me net echt inhouden daar :=

Yootha die cakepops bakblikken kan je ook bestellen bij Tellsell en Tommy Teleshopping, maar geen idee hoe de kwaliteit is.
Ik heb het apparaat van Inventum gekocht bij de Mediamarkt.
Alleen zijn de balletjes van de TS of TT wel wat groter dan die mijn apparaat maakt.
Die Poohtaart is leuk zeg.

Jee Rinske, voor je bruiloft wil je toch een mooie taart neem ik aan.
Denken ze nou echt dat ze een handgemaakte taart voor zo weinig kunnen kopen pffff.

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 17:47

Wow, op mijn bruiloft zou ik noooooooit genoegen nemen met een taart van de Hema. De taart is volgens mij iets waarop ik niet snel zou besparen, maar ik ben dan ook een gebakliefhebber :D

Ga even mijn vraagje van hierboven nog eens herhalen..
Lidewijke schreef:
En dan had ik nog 1 vraagje, ik wil mijn volgende taartje gaan vullen met slagroom met stukjes banaan doorheen. Kan ik er dan best ook klopfix doorheen doen of moet dat enkel als ik toefen oid wil gaan spuiten met de slagroom?
Bedankt!

Of anders gelatine?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-12 17:47

Door je vulling ook klopfix doen :j . Anders heb je kans dat ie gaat lekken, omdat slagroom vrij veel vocht heeft van zichzelf :j .

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 18:01

@Rinske: Echt, sommige mensen. Het stoom zou bij mij ook uit de oren komen.
Ik zou aangeven dat ze een 13 in dozijn fabriekstaart niet kan vergelijken met een naar persoonlijke wens gemaakte maatwerk taart. Je kan de taart leveren voor de eerder genoemde prijs. Als ze niet zoveel wil betalen is dat jammer, maar dan kan jij niet leveren wat ze wil en zal ze ergens anders een taart moeten bestellen.
Het is voor jou ook je inkomstenbron en je kan niet onder de kostprijs gaan zitten (uren zijn gewoon kosten hè!).