Taarten Decoreren XVIII

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bo_Y

Re: Taarten Decoreren XVIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 11:10

leuk die koekjes...

Ik hoop dat vandaag mijn bestelling wordt bezorgd en dan kan ik morgen mijn eerste taart met biscuit maken...Komt de GLS niet dan moet hij maar met gewone cake....

Mrisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 11:12

idd wat een leuke koekjes zeg!!
Ik had even een vraagje..... die leuke toefjes die ik wel eens voorbij zie komen op de cupecakes, waar maak je die toefjes van? Toch niet van botercreme?? Ik zag ook wel een tube met ready-to-use icing maar dan moet je volgens mij wel heel veel tubes hebben voor wat cakejes....

Diana_Mabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 11:31

Willen jullie even met me mee denken?
ik heb een opdracht voor een taart die de fysiotherapeut krijgt als dank voor gratis extra behandelingen.
Hebben jullie voorbeeldjes oid in het thema fysiostherapie?

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 12:12

Even nog niet bijgelezen :)

Afgelopen dagen ontzettend druk geweest met de bruidstaart voor 100p voor gisterenavond. Ik was bloednerveus, maar alles is uiteindelijk helemaal goed gekomen. Het bruidspaar vond hem fantastisch en lekker. Ik heb van veel mensen de complimenten gekregen zowel over het uiterlijk als over de smaak :) Foto's volgen snel :)

Had wel wat tegenslagen, boeketten niet op tijd klaar (moest later weer terugkomen), buisjes waar de bloemstelen inzaten te lang (op locatie korter moeten snijden), cakeboards moeten ruilen ivm ruimte tussen de plateau's, verkeerde icing gekocht schijnbaar (gelukkig op tijd gered door Lisette van Lies Cakeshop :D) Maar goed het mocht de uiteindelijke pret niet drukken :D

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 12:17

ben erg benieuwd mayo! is dat de taart met de sjablonen?

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 12:43

Mayo, is dat de taart waar je dat bloemstukje van rozen op moest maken?

magnificent

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 13:06

@RustyK: ze zijn gespoten met royal icing (en heeeeeeeeel veel kleurtjes :D ) als de glazuur/icing uitloopt iets meer poedersuiker toevoegen

Ettesil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 13:19

Oh, die koekjes zien er super uit. Wat voor koekjes gebruik je daarvoor?

En als ik een carstaart (jawel, weer 1) wil maken en ik wil dat op deze manier doen:
http://www.theeateliertelfje.com/cars_cake_how_to
Kan ik dan het beste biscuit of cake gebruiken?

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 13:43

sundance11 schreef:
Voor een bestelling die ik moet maken willen de mensen graag een vulling met advocaat.

Nu zat ik te denken om advocaatmousse te maken, maar wat is daar lekker bij als tweede vulling?
Ik las ergens dat ganache erg lekker was.
Ik hoor het graag!

Vanille :9

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 13:46

prakkie schreef:
ben erg benieuwd mayo! is dat de taart met de sjablonen?

:j

IngridB schreef:
Mayo, is dat de taart waar je dat bloemstukje van rozen op moest maken?

Ook :j

:D

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 13:51

Ettesil schreef:
Oh, die koekjes zien er super uit. Wat voor koekjes gebruik je daarvoor?

En als ik een carstaart (jawel, weer 1) wil maken en ik wil dat op deze manier doen:
http://www.theeateliertelfje.com/cars_cake_how_to
Kan ik dan het beste biscuit of cake gebruiken?

Ik denk dat cake wat steviger is om deze te maken dan biscuit.
Hij is trouwens wel heel erg leuk :j

Ettesil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 13:59

Toch wel he. En ja, hij leek mij ook leuk. Nu maar hopen dat hij ook lukt. Ik heb nog nooit een cake met een afwijkende vorm gedaan geloof ik. Ik doe hem met het citroenkwarttaarttoetje als vulling. Die kan ik ook invriezen toch?

Ben benieuwd naar de taart mayo. Met een bloemstuk en sjablonen? Dat zal een werk geweest zijn.

En een combi met advocaat? Pure chocolade, peer en slagroom *denkt aan de paastaarten in het voorjaar*

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 14:07

Mayo ik ben heeeeel benieuwd naar foto's!

Die koekjes vind ik ook echt helemaal geweldig :D Misschien moet ik me daar ook maar eens aan gaan wagen.... En veeeeeeel oefenen hahaha.

Hier gister voor het eerst met ganache gebruikt. Dat wordt dus eens maar nooit weer... De verhoudingen van Rinske gebruikt, bleef vrij vloeibaar (ook na een hele tijd in de koelkast). Toch maar gaan gieten. In plaats van afdekken, zoog mijn biscuit het gewoon op :? Toch de biscuit maar in de koelkast gezet. Bleef 1 zompige bende... Toen met 2 personen dat ding verplaatst, en uiteindelijk maar met botercreme besmeerd.. Ben dus heel benieuwd hoe hij nu smaakt... Hoop dat het niet een TE zompige bende is geworden..
fotootjes (durf bijna niet meer na al jullie mooie creaties):
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 14:26

Ettesil schreef:
Ben benieuwd naar de taart mayo. Met een bloemstuk en sjablonen? Dat zal een werk geweest zijn.

:j 4 bloemstukken zelfs :D En op 2 van de 4 taarten rondom aan de zijkanten stencils met royal icing.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 14:42

Leuk Koekjes zeg!

Mayo kom maar op met fotoooss!!!

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 14:44

Dat gaat nu even niet lukken, ik zit op m'n werk :o :D

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 14:46

Tot hoelaat :P ? We verwachten namelijk wel snel een foto hoor!

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 14:48

@ Magnificent: Leuke koekjes!

@ Muppetmayo: Vind het een leuke taart geworden! En oefening baart kunst! :)

@ Mayo: Ben ook wel erg benieuwd naar je foto's!
Had nog een vraagje aan je.. Jij hebt ook de philips mixer toch? Heb m vorige week ook gekocht en ben er super blij mee!! Alleen mn biscuit wordt er niet echt hoger van.. Moet ik langer mixen ofzo? Wat zijn jou ervaringen?

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 14:50

Linda tnx :)
T is het logo van de surfclub. Wilde m verder vrij neutraal houden. Was ookal erg laat geworden na het ganache drama hahaha.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 14:51

Jaime_ schreef:
Tot hoelaat :P ? We verwachten namelijk wel snel een foto hoor!

:)) Je moet maar even geduld hebben, thuis moet ik eerst de ontploffing van de taarten opruimen := Daar had ik gisteren geen puf meer voor. Daarna naar m'n paard :)

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 14:52

Lindas2 schreef:
Had nog een vraagje aan je.. Jij hebt ook de philips mixer toch? Heb m vorige week ook gekocht en ben er super blij mee!! Alleen mn biscuit wordt er niet echt hoger van.. Moet ik langer mixen ofzo? Wat zijn jou ervaringen?

De Philips heb ik ook ja :j Naast m'n Kenwood Patissier :+:

Wat doe je precies, van begin tot eind in detail? Dus ook qua ingrediënten, hoe heb je ze behandeld, temperaturen blablabla...

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 14:53

Ik had overigens afgelopen maandag die proeverij voor die bruiloft gehad..
Ze waren helemaal wild enthousiast over de taartjes en cupcakes!
Heb besloten om toch nog hun trouwgebak te maken... Heb wel gedacht over wat hier werd gezegd maar het had nogal tegengezeten bij ze (locaties die ineens afbellen dat het toch niet meer kan) Dat ik het niet af wilde zeggen aangezien ze geen back-up plan hebben. En het is een oud- collega dus vooruit :).
Vind het wel super leuk om te doen! Alles is geregeld, zo even spullen inkopen en dan aan de gang!

Het enige wat nog geregeld moet worden is een 3 laagse standaard.. Ze willen bovenop het taartje van 20 cm en verder hebben ze cupcakes die ze erop willen zetten. Iemand enig idee waar ik die kan huren? De meeste standaards hebben namelijk een bovenste laag van 19.5 cm.. Of zou het niet erg zijn als de drum er een beetje overheen komt?

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 14:55

Mayo schreef:
Lindas2 schreef:

De Philips heb ik ook ja :j Naast m'n Kenwood Patissier :+:

Wat doe je precies, van begin tot eind in detail? Dus ook qua ingrediënten, hoe heb je ze behandeld, temperaturen blablabla...

Nice! Daar heb ik nog maar even mee gewacht :')
Voor bijv. een rond 20cm doe ik 200 gr. mix in de bak.. 18ml kamertemp. water erbij. En 3 eieren op kamertemp. erbij. Dan 14 min. mixen op stand 3 en 1 minuut op stand 1 na laten draaien. Dan in de vorm en in de oven op 175 graden voor ongeveer 35 min. (soms 2 of 3 min. extra)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 15:10

Ik heb een patissier, maar ik mix wel iets langer dan 14 minuten. Denk dat ik eerder in de buurt van de 20 kom. En bij mij gaat hij opbouwend in de oven zoals beschreven in de OP. Komt altijd als een tierelier omhoog en blijft ook aardig vlak.

woldhoeveJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 15:25

Ik vroeg het gisteren ook al. Maar hebben jullie wel eens als je de biscuit eruit haalt dat de bovenkant niet gaar is? Ik heb hem laatst 10 min. langer erin gedaan. En de bovenkant was wat hard geworden dus heb hem eruit gehaald maar toen bleek dat hij nog smeuïg was, de rest van de taart was wel super gaar!