Wat is een calorie-arm, maar vullend tussendoortje?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 17:49

WildWings schreef:
Een banaan is misschien zogenaamd "slechter" dan ander fruit maar het vult in mijn geval wel stukken beter. Na het eten van een appel krijg ik na 20-30 minuutjes gewoon weer honger. Banaan niet. Daarbij zeggen kcal ook niet alles, calorie-arm is niet altijd beter en je moet zeker niet alleen naar kcal kijken (voor de TS). Ik quote even van goeievraag.nl - maar er zijn veel meer sites waarop dit staat uitgelegd:

Klopt, calorien zeggen niet altijd genoeg.
Ik heb laatst de calorien in 100 ml cola vergeleken met die van SuperFruit (van appelsientje geloof ik).
In de SuperFruit zaten meer calorien...maar geen suiker toegevoegd, dan kan je wel zeggen: dan drink ik wel cola :D
Maar met cola krijg je 0% bouwstoffen binnen, gerafineerde suiker, zuren en nog meer ongezonds, met de fruitsap daarin tegen vitamientjes en natuurlijke suikers!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 17:59

Ik heb voor de gein eens zitten kijken op de site die Cayenne had neergezet.
Dan doe ik het helemaal nog niet zo gek.

Op een dag eet ik max 4 boterhammen, maar dat is niet dagelijks, voornamelijk 2 op een dag.
Verder eet ik voornamelijk ham op brood. Ik drink voornamelijk limonade wat ook helemaal niet gek uit de test komt.
Ik kom als we normaal eten niet boven de 1000 calorien.

Nu weeg ik momenteel zo'n 57.5 kg met een lengte van 1.68.
Dan rijd ik een a twee keer per week paard en sport ik verder er niet echt naast.
Ik werk momenteel ook niet zo veel, nog geen 10 uur maar dat is constant lopen.
Lang heb ik helemaal thuis gezeten en eigenlijk niets gedaan.
Nu past mijn lichaam zich wel automatisch aan, doe ik niks hoef ik ook amper wat te eten.

Straks als ik weer volledig aan het werk ga zal er wel ook wat af gaan ook denk ik.

nestle

Re: Wat is een calorie-arm, maar vullend tussendoortje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 18:07

mijn ultime tussendoortje is een beker cafefresco & een bakje met een groene zure appel met schil in stukjes gesneden en komkommer in stukjes gesneden door elkaar gemengt :9

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-10 11:22

Wat volgens mijn ook goed is en niet veel kcal heeft, zijn radijsjes! Ik had gister zo'n zakje mee naar school, en daar stond 1 kcal snack ofzo iets. En in heel dat zakje zaten maar 20 kcal.

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 11:46

Halve komkommer met slankie smeerkaas erop.

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 12:15

Genoeg mogelijkkheden zou ik zo zeggen.. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 12:18

Herbalife, bv de proteïne reep. Alle produkten van Herbalife smaken goed, zijn puur gezond, geven verzadigd gevoel en geven meer energie.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 17:53

moonfish13 schreef:

Gezond...

TS, staar je niet blind op kcal. Voedingswaarde is beter. Je kunt wel 10 rijstwafels op eten, maar daar heb je gewoon helemaal niks aan. Organische mueslirepen of bijvoorbeeld fruit is dan een betere optie.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 18:02

sokje87 schreef:
moonfish13 schreef:

Gezond...

TS, staar je niet blind op kcal. Voedingswaarde is beter. Je kunt wel 10 rijstwafels op eten, maar daar heb je gewoon helemaal niks aan. Organische mueslirepen of bijvoorbeeld fruit is dan een betere optie.

Geen idee of het sarcastisch bedoeld is?
Ik dieet verder niet op dieet hoor, ik ben geen grote eter.
Ik val niet af, ik zit gewoon netjes op een constant gewicht.
Die cal. zeggen mij niet zo veel, ik ken zat mensen die geen 2000 cal. hoeven te eten omdat ze dan gewoon aankomen.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 18:05

Onder de 1000kcal is eigenlijk alleen voor crashdieeten. :)

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 18:06

Ik eet ook vaak onder of rond de 1000kcal. per dag. Denk dat als ik meer ga eten ik behoorlijk aankomen, en ben nu al niet de dunste..

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 18:07

Dat is logisch dat je dan aankomt. Je lichaam krijgt nu structureel te weinig binnen. Dus als je dan meer gaat eten, wordt alles opgeslagen als vet, voor als er weer barre tijden komen. :)

Geen kritiek hoor. Been there, done that. :D

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 18:08

Apart.
Naja, ik let helemaal niet op wat ik eet.
Al zegt mijn vader wel dat ik meer moet eten, ik ben gewoon goed op gewicht en heb een bmi van 20.
Ik zit ook zeker niet tegen de ondergrens aan. :n
Persoonlijk ben ik niet zo van het tellen van botjes. :=
Zo eng hoe mager sommige modellen zijn. :=

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 18:09

Ik ben wel van mening dat die 2000 kcal per dag een gemiddelde zijn. Als jij maar 1.50 bent, 50 kilo weegt en een zittende baan hebt bijvoorbeeld, heb je lang geen 2000 kcal nodig. Maar om er dan 1000 of minder? Dat lijkt me ook weer wat te ver doorslaan.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 18:10

Ja, daar noem je ook wel een groep van de bevolking op he. :D Mager is idd niks.

@Tara: Dat is inderdaad een richtlijn. Is per persoon heel verschillend.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 18:10

sokje87 schreef:
Dat is logisch dat je dan aankomt. Je lichaam krijgt nu structureel te weinig binnen. Dus als je dan meer gaat eten, wordt alles opgeslagen als vet, voor als er weer barre tijden komen. :)

Klopt, heb je helemaal gelijk in. Weet ik zelf ook!
Het jammere is dat als ik voor een langere tijd meer blijf eten, het helaas als vet blijft opslaan. Heb helaas geen idee dus hoe ik ervan af moet komen..

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 18:11

Dat moet je heeeeeeel langzaam opbouwen. En even je hele eetpatroon onder de loep nemen. Elk lichaam kan dat weer veranderen. :j Kost alleen wel tijd.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 18:12

absque_dubio schreef:
sokje87 schreef:

Klopt, heb je helemaal gelijk in. Weet ik zelf ook!
Het jammere is dat als ik voor een langere tijd meer blijf eten, het helaas als vet blijft opslaan. Heb helaas geen idee dus hoe ik ervan af moet komen..

Heb je niet iets aan een schildklier o.i.d.?
Daar heb je toch aandoeningen in die dat toch veroorzaken?

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 18:17

Schildklier is goed. En heb geen suiker oid.
Dokter maakt zich geen zorgen, aangezien ik nog genoeg vetjes heb.
sokje87, dat heb ik zeker geprobeert. Met als eerste een boterham smorgens (wat ik eerst nooit deed). Nou, de kilo's vlogen eraan, en zijn er ook niet meer af te krijgen. ;)

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 18:21

Volkoren wasa cracker ofzo met Philadelphia light dun er op. Eventueel met wat tuinkers v wat meer smaak :D

nestle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 18:21

even over het kcal innamen per dag .
ik loop bij een dieëtiste om juist weer mee kcals te gaan eten eigenlijk .
als je nooit gewend bent om boven de 1000 kcals te eten kom je idd in het begin aan maar na een tijdje ga eje juist weer afvallen omdat het beter voor je is om zo veel kcals te eten omdat je lichaam dan niks opslaat en gewoon genoeg engerie geeft voor de hele dag .

Charmaiineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 18:26

Appel zonder schil 40 kcal :')

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 18:33

Maar de meeste nuttige stoffen zitten vlak onder de schil. Die kun je er dus beter op laten zitten. :j

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 18:51

absque_dubio schreef:
Ik eet ook vaak onder of rond de 1000kcal. per dag. Denk dat als ik meer ga eten ik behoorlijk aankomen, en ben nu al niet de dunste..

Ik heb even in je profiel gekeken en ik zie een meisje dat absoluut slank is ;)

Ik weet zelf uit ervaring hoe moeilijk het is om boven die 1000kcal uit te komen. Feit is wel dat dit soort patronen en ultra magere etenswaren op een hele vervelende aandoening wijzen. Een BMI van 20? Ja dan zit je dus echt wel tegen de ondergrens.

En het is waar dat als je meer gaat eten dat je eerst aankomt, maar je lichaam zal zich weer herstellen :)

Ikzelf probeer m'n BMI rond de 23 te houden, 22 is een minimum. Ik hoef niet perse onwijs dun te zijn, maar ik wil ook niet te dik worden. De laatste keer dat ik checkte zat ik op 1500-1700 kcal per dag, dat vind ik voor iemand van 1.78m wel voldoende, ook sport ik nauwelijks, 1 keer in de week een uurtje paardrijden is nou niet bepaald topsport ;) Zal het weer 's meten, in de winter krijg ik altijd honger en bouw ik een speklaag tegen de kou op :D In de lente gaat het er weer vanzelf vanaf.

Iets wat ik zelf heb gemerkt is hoe lastig het is om op gewicht te blijven als je magere producten eet. Toen ik de overstap van mager naar 'normaal' of volvet maakte, viel ik ineens een stuk beter af. Rarara...

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 18:59

ik ben 1.68 en 57.5 kg.
48 kg is de ondergrens, absoluut niet te weinig dus.
Ik mag 71! kg wegen volgens die bmi dinges, nou die 12 kg hoef ik er niet bij hoor, dan kan ik gerust zeggen dat ik dik word. :=
Ik ben niet echt grof gebouwd en zou dan ook niet weten waar ik het gewicht moet laten.
Met een bmi van 23 zou ik 8 kg moeten aankomen. :=

Die bmi dinges klopt imo gewoon niet...
Je moet het per persoon bekijken, daar kan je gewoonweg geen test van maken.