Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

HEERLIJK! 

Hier is ie dik 2 euro... ik geloof 2,39 ofzo
maar hebben hier ook een klein potje gekregen via de post, dus ik zal het binnenkort eens uitproberen;) het lijkt wel wat op "bebogeen" qua hoe het er uit ziet, hoop niet dat het zo smaakt want dat vind ik niet lekker 
Wikipedia schreef:Bebogeen is een erg zoet, smeerbaar broodbeleg. De naam is ontstaan door de samenvoeging en omkering van 'Geen boter beschikbaar'.
Omdat er in het Noord-Nederland vlak na de Tweede Wereldoorlog geen boter beschikbaar was werd bebogeen ontwikkeld. Suikerbieten werden verwerkt tot een smeerbare karamelpasta, waardoor boter niet nodig was.
Bebogeen bevat geen vet, maar wel veel koolhydraten.
Dowski schreef:nee, is niet pas uit, maar niet overal te krijgen en juist niet bij de 'grote' supermarkten als c1000 en ah, dus dan krijgt het ook niet veel bekendheid denk ik.
Dowski schreef:maar als 1 ah het op kan nemen, Cyntje, dan kunnen ze dat allemaal.. dus dan is het raar als 1tje het niet heeft
Karin schreef:Ze kunnen het opnemen in het assortiment, maar dat wil nog niet zeggen dat ze het ook doen. Dat kan dus per winkel verschillen.
Pilgrim schreef:Hier ook een proefbakje via de post! Heerlijk!

santotje schreef:ik zelf vind hem om uit het pot te lepelen lekkerder dan op brood

Dowski schreef:hmm.. ik hoor steeds van de mensen die het vies vinden dat het een probeerverpakking was... misschien ligt het daaraan? kweet niet hoor, valt me gewoon op
Dowski schreef:Citaat:maar als 1 ah het op kan nemen, Cyntje, dan kunnen ze dat allemaal.. dus dan is het raar als 1tje het niet heeft
Nou ja, raar. Bij ons bij de AH hebben ze niet eens Lessini in het assortiment. DAT vind ik pas raar.
. Ik heb de pot al bijna helemaal op

Haha wat vind je er smerig aan?
ik heb liever gewone pindakaas haha 

maarja bij ons kost zo een pot 1,50 !!!! niet normaaal Karin schreef:Bebogeen is ook caramel toch? Dat heb ik lang geleden voor het laatst gehad, maar Speculoos doet me denken aan caramel, grote kans dat je het op Bebogeen vindt lijken.