Ik heb nu een ander projectje, ben speculaasjes aan het bakken. Het hele huis ruikt ernaar, heerlijk!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Danielle_h schreef:Nog even een vraagje: mijn taart laat ik uit de koelkast in een speciale taartdoos maar de marsepijn wordt toch erg zacht en een beetje klef ( na ongeveer 12 uur). Wie ó wie heeft de gouden tip
Mireille schreef:Oooooh die met bananenslagroom lijkt me lekker!!
Danielle_h die van jou ziet er ook goed uit zeg! Hoe heb je de zijkant van je taart gedaan als ik vragen mag?
Eigenlijk moet de vulling wel in de koelkast, om hem goed te houden. Maar de marsepein in de koelkast is niet echt handig inderdaad. 12 uur bewaren is of wel of niet in de koelkast sowieso dus een beetje vervelend.
Misschien een optie om hem pas op het aller laatste moment te bekleden? Of bewaar je hem juist 12 uur nadat hij is aangesneden?
Misschien anders met folie/plastic in een koudere kamer zetten, zo als de garage?
Mocca schreef:1 kilo ga je het niet mee redden.
Als je de kleinste bolletjes neemt (12 cm) heb je toch zeker wel 200/250 gram per bolletje nodig, dus dan zit je aan de 1.5 kilo, en dan moet je de marsepein dun uitrollen.