[FOTO] Show jouw maaltijd Deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JudithO

Re: [FOTO] Show jouw maaltijd Deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 01:46

Afbeelding
Vega lasagne met courgette, champignons en roomkaassaus.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 09:41

:9 Die Lasagna Judith. Heerlijk ziet er fantastisch uit.

Amanda wij eten altijd als we in Nederland zijn minstens één keer Chinees. Dat is zooo lekker :9

Ik merk wel met de lock down hier (en dan een echte, dus moeten we thuis blijven) dat ik meer geniet nog van dit topic en ook meer kook (en in de tuin werk→ laatste is off topic). Zo als met die erwtensoep, en het krijgen van groente van de buren/ vrienden, is voor ons ook een poging om toch nog iets van contact te onderhouden met anderen binnen de regels. Dus ons eten, onze recepten is nu ook een middel voor meer, nu het sociale leven hier in Frankrijk totaal op zijn gat ligt. Dat is leuk.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 10:16

Ik zie inderdaad ook op allerlei bakgroepen op FB in Frankrijk dat er allerlei dingen worden gemaakt waar je normaal gesproken geen tijd voor zou hebben. Bovendien wordt dat dan met het hele gezin gedaan, super gezellig!

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 10:42

DieL_Zor schreef:
Altijd leuk Pien, van die burencontacten.

Mijn buurman had een deegroller nodig. In ruil voor het lenen kreeg ik een exemplaar van z’n creatie. Geen idee wat het precies is, maar het smaakte erg goed :D

Zat nog helemaal vol van dat patatje stoofvlees dus dit kleine dingetje was helemaal prima. Is iets van gehakt, tomaat, lading kruiden, en nog wat groenten in een soort gefrituurd deegjasje.

[ [url=m/tMRlxr.jpg]Afbeelding[/url] ]

Empanada misschien? Ziet er goed uit!

Ik heb runderriblappen in de vriezer liggen. Normaal maak ik daar hachee of zwolsche stoof van, maar wil er nu met de lockdown best eens iets anders van proberen te maken. Iemand een heel lekker recept?

Merell123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 11:10

DideH schreef:
DieL_Zor schreef:

Mijn buurman had een deegroller nodig. In ruil voor het lenen kreeg ik een exemplaar van z’n creatie. Geen idee wat het precies is, maar het smaakte erg goed :D

Zat nog helemaal vol van dat patatje stoofvlees dus dit kleine dingetje was helemaal prima. Is iets van gehakt, tomaat, lading kruiden, en nog wat groenten in een soort gefrituurd deegjasje.

Ik heb runderriblappen in de vriezer liggen. Normaal maak ik daar hachee of zwolsche stoof van, maar wil er nu met de lockdown best eens iets anders van proberen te maken. Iemand een heel lekker recept?

Rendang? :D

@ Pien; lijkt me heftig een volledige lockdown! Wel fijn dat je nog wat contact met de buren hebt op deze manier. En dat koken en de tuin een fijne manier van afleiding zijn. Wij hebben hier in Nederland nooit een echte lockdown gehad natuurlijk; maar in onze eerste golf heb ik ook een moestuin gemaakt in mijn tuin, en vond het een geweldig project iedere dag (tot naaktslakken het ontdekten...)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 11:16

Pien, fijn dat je goed contact hebt met je buren! Lijkt me anders echt helemaal eenzaam.

Mijn ontbijt
Afbeelding

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 11:18

Ontbijt, 150g Griekse yoghurt en 4 ( diepvries) aardbeien,ook een scheutje water want het was iets te dik.

Afbeelding

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 11:23

DideH schreef:
DieL_Zor schreef:

Om in die hoek te blijven; ik maak soms Mexicaanse stoof. Beetje met dezelfde kruiden die ik voor fajita's gebruik plus wat cacao en op het laatst diverse bonen (ok ik speel wel vals want gooi er ook een plak ontbijtkoek door voor de binding). Heel lekker in een wrap met sla en crème fraiche.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 12:24

Recept 'stoere chili' van de ah, ook Mexicaans.

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 13:31

Lunch, khb bol met gekookt ei en tomaten ketchup met 60% minder suiker.
2 wasa vezelrijk crackers, 1 met filet american en 1 met oude kaas en nog een gekookt ei.
Afbeelding

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 13:40

Ik heb zelf worstenbroodjes gemaakt :~
Afbeelding

Afbeelding

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 14:17

Merell123 schreef:
DideH schreef:

@ Pien; lijkt me heftig een volledige lockdown! Wel fijn dat je nog wat contact met de buren hebt op deze manier. En dat koken en de tuin een fijne manier van afleiding zijn. Wij hebben hier in Nederland nooit een echte lockdown gehad natuurlijk; maar in onze eerste golf heb ik ook een moestuin gemaakt in mijn tuin, en vond het een geweldig project iedere dag (tot naaktslakken het ontdekten...)

Oehhh dat wilde ik nog wel een keer maken! Iemand een goed recept voor rendang? :D

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 15:19

Hoe maak je de worstenbroodjes? En de worstjes uiteraard. Wil ik mijn man mee gaan verrassen (brabander :+ ).

Gelukkig voelen we ons niet eenzaam mede door social media, whattsapp, skype etc. Maar eten uitwisselen even babbelen is leuk.

Heerlijke recepten komen weer langs.

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 15:25

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 16:29

*\o/* Lestria dat ga ik zeker proberen. Het recept heb ik opgeslagen.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 17:00

pien_2010 schreef:
Hoe maak je de worstenbroodjes? En de worstjes uiteraard. Wil ik mijn man mee gaan verrassen (brabander :+ ).

Gelukkig voelen we ons niet eenzaam mede door social media, whattsapp, skype etc. Maar eten uitwisselen even babbelen is leuk.

Heerlijke recepten komen weer langs.

Ik stuur even pb want het recept is eigenlijk van mijn schoonmama :o

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 18:34

Afbeelding
Afhaaldag; kapsalon doner met extra kaas en coctailsaus

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 18:53

Mijn eerste afhaal maaltijd na 1,5 jaar op mezelf wonen. :')

Afbeelding

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 19:30

Varkenshaas medaillons met roomsaus en bleekselderij salade van Gobento.
Afbeelding

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 19:39

Lasagne!Afbeelding

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 19:43

Kip parmezaan <3
Afbeelding

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 19:46

:9 heerlijk alles!

Merell123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 19:58

DideH schreef:
Merell123 schreef:

Oehhh dat wilde ik nog wel een keer maken! Iemand een goed recept voor rendang? :D

Als ik zin en tijd heb dan maak ik deze https://www.google.nl/amp/s/www.puurete ... maken/amp/ . Met minder tijd gebruik ik een rendang boemboe van de toko, maar als je het helemaal zelf maakt is het wel echt het lekkerst! :D

Oehhh zelf gemaakte worstenbroodjes, die wil ik ook maken!

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 19:59

Snacken in balans :D met vega gehaktballetjes, speltbroodje, veel veggies en zelfgemaakte yoghurt - knoflooksaus.
Afbeelding

Afbeelding

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 20:39

Ziet er lekker uit Gaucho!

Vanavond laatste restje erwtensoep (mjammie) en buuf Kwam met dit toetje en dat was heerlijk!

Afbeelding