Meer veganisten op Bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 09:36

Ik laat ooit een mooie uitspraak. "You should meditate for at least half an hour a day, unless you are too busy. Then you should meditate for at least an hour."

Niet dat ik het doe ;) maar het klopt wel dat je bij een druk leven juist wat meer rustmomenten moet inbouwen..

PlantsTho

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 12:20

Tillie20 schreef:
Psychedelica

Paddo's zijn vegan, toch? :D ;-)

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 12:26

269_life schreef:
Tillie20 schreef:
Psychedelica

Paddo's zijn vegan, toch? :D ;-)

Hahahaha, die zijn heel vegan ja!

Ik probeer sinds kort te mediteren, 2x per dag. Dat lukt best goed al! Ik ben overigens totaal niet lenig dus ik zou ook graag Yoga erbij willen oppakken. Mindfulness pas ik eigenlijk al toe, maar daar moet ik me meer in verdiepen.

Tillie20

Re: Meer veganisten op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 13:24

PlantsTho

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 13:42

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 13:42

Just_Natural

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 14:37

Tillie20 schreef:
Ik vraag me trouwens af hoe de mensen in dit topic tegenover Mindfulness/Yoga/Meditatie/Psychedelica staan. Ondanks dat veganisme totaal niet zweverig is, sluiten veel denkbeelden wel aan bij Mindfulness. En ik ben best geïnteresseerd in dat wereldje!

Leuke vraag Tillie20
Ik vind mindfullness/yoga etc. ook erg interessant.
Heb zelfs een cursus diepte meditatie gevolgd maar............door gebrek aan tijd :D doe ik
tegenwoordig niet zo heel veel meer mediteren.
Denk ook dat veel van mijn denkbeelden aansluiten bij mindfullness.
Heb wel eens over yoga nagedacht, maar ja, ook hier, de tijd he..........

Andere vraag, hoe gaan jullie met je paarden om, we hebben het al eens over wel/niet rijden gehad.
Ik rij wel op mijn paard, maar doe alles op een zo natuurlijk mogelijke manier.
Heb ook cursussen natural horsmanship gevolgd en hou de paarden 24/7 buiten met inloopstal.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 14:45

hier lekker buiten op de groep met schuilstal en onbeperkt ruwvoer, ben haar bitloos aan het inrijden

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 14:52

Ik heb me ooit eens aan yoga gewaagd omdat ik altijd heel druk (in m'n hoofd vooral :D ) ben, maar ik was a) niet eens lenig genoeg voor de simpelste oefeningen (en vroeger was ik heel lenig, maar sinds ik 3-5x per week redelijk zware krachttraining doe niet meer, helaas) en b) ik barstte steeds in lachen uit omdat ik het allemaal veel te zweverig vond.
Ik weet het niet, het trekt mij niet zo en ik denk dat je er ook vooral behoefte aan moet hebben om het te laten werken.

Ik heb zaterdag voor de hele week boodschappen gedaan en maar voor 2 avonden (biologisch) vlees gekocht. Verder heel veel groenten en fruit en... het was goedkoper dan de weken dat ik meer vlees kocht en minder groenten en fruit :D
Zoals ik al zei, uiteindelijk wil ik helemaal vegetarisch gaan eten, maar ik wil het graag een beetje geleidelijk doen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 15:04

Just_Natural schreef:
Andere vraag, hoe gaan jullie met je paarden om, we hebben het al eens over wel/niet rijden gehad.
Ik rij wel op mijn paard, maar doe alles op een zo natuurlijk mogelijke manier.
Heb ook cursussen natural horsmanship gevolgd en hou de paarden 24/7 buiten met inloopstal.

Mijn paarden staan overdag in de wei/paddock(in de winter op de paddock) s'nachts op stal, de een staat voor op een ijzertje de ander staat op z'n blote voeten.
Staan op stro.
Ik rij met een bitje.

Ik probeer daar heel erg naar mijn paarden te kijken wat ze nodig hebben. De merrie ploft als ze 24 uur per dag op de wei staat. ( 2 jaar geprobeerd) de ruin valt echt van je weg als hij 24 uur per dag buiten staat.

Ik denk dat het ook goed is dat vegetarisch/veganistisch eten niet aan een bepaalde levensstijl hangt. Het moet laagdrempelig zijn voor iedereen.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 15:09

Mijn paard staat overdag in de wei, hele seizoen door. Ze staan met zijn tweetjes en de wei is grooooot :o Ze staat op ijzers, ze doet het daar namelijk beter op. Daarnaast krijgt ze bergen hooi en staat ze in haar stal op stro. Van de zomer gaan ze waarschijnlijk 24 uur naar buiten! Ik rijd gewoon met een bit en ik rijd ook wedstrijden met haar in het buitenseizoen, we starten nu M1 en zijn zeker nog niet uitgereden.

Paarden zijn gedomesticeerd en daarom blijf ik lekker met haar aan het werk. :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 15:30

Mijn paarden staan dag en nacht buiten met inloopstal. 's Nachts op het verharde stuk met toegang tot de paddock/rijbak en overdag hebben ze daarbij nog toegang tot de weides (of een van de twee, als er gemest is bv).
Ik rij heel weinig. De belg heeft beweging nodig voor zijn benen(CPL) dus daar probeer ik een paar keer per maand een bosritje mee te maken.. Zou eigenlijk iets vaker naar buiten moeten.. En de tinker rij ik af en toe omdat hij het gewoon zo leuk vindt om in het bos te lopen.. Beide met bit. De belg heb ik met twee teugels gereden. Ging op zich heel goed, totdat meneer naar huis wil en je niks meer te zeggen hebt :roll: En de tinker rijd ik op een hand, met de teugels los, helemaal op zit.. die kan ik in de bak ook zonder hoofdstel rijden.. Maar die heeft nogal wat temperament en weet dat ik niks te vertellen heb als we bitloos rijden. Dus voor de veiligheid toch een bit, al gebruik ik hem haast nooit.
Verder beide ijzerloos.. de tinker dekenloos maar de belg heeft geen waterdichte wintervacht en is vorig jaar ziek geweest, dus die krijgt een ongevoerde regendeken dit jaar.
Bakwerk en wedstrijden doe ik niet aan. Daar doe ik de paarden geen plezier mee, en ik vind het zelf ook niet leuk.

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 17:27

Mijn verzorgpony heeft een ruime uitloopstal met toegang tot de wei. :) En ik rij hem boom- en bitloos. Recreatief in de bak en buiten. Tuig is van leer.
Ik ben niet zo spiritueel aangelegd

Humus en zonnatura spread is bij Albert Heijn in de aanbieding zag ik net! Zit nu aan de pompoenspread, lekker :D
Ben nu vegetariër met veganistische trekjes haha.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 18:07

Oh wat goed dat de spread in de aanbieding is! Dan ga ik een voorraadje inslaan :D

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 18:09

Mijn paard probeer ik al echt heel lang tevergeefs te verkopen. Het belangrijkste is een goede plek. Tot die tijd staat ze elke dag de hele dag op het land met een hele grote groep paarden in alle leeftijden. En ik kom af en toe haar een aai geven.
Ze moet vanwege geld en tijd echt weg, maar voor nu staat ze nog wel even goed, maar over een krap jaar niet meer..

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 19:03

Ik ga vanavond Pad Thai met tofugehakt eten :9 :9

En jullie?

Wat jammer dat je je paard moet verkopen Jasz.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 19:07

Heel jammer dat je paard weg moet, Jasz. Wat voor paard is het? Misschien ken ik wel iemand :) Genoeg mensen die ik ken die op zoek naar een paard zijn haha.

Heb even moeten googelen wat je bedoelde, NatasjavE :o Ziet er super lekker uit! Ga je de tofu zelf maken?

Ik ga vanavond rijst met knoflook, ui sperziebonen, taugé, sojasaus, vega(n) balletjes (? weet ik even niet uit mijn hoofd) en satésaus maken :D

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 19:09

Ik heb vandaag chili van gisteren gegeten en omdat ik vroeg heb gegeten heb ik een zak chips voor vanavond gekocht. Dat mag ook wel eens! :D

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 19:10

Hoe zit je dagmenu eruit als raw vegan? Ik ben gek op koken, dus het is niet helemaal voor mij, maar sommige mensen voelen zich er erg goed bij.

Aldi verkoopt trouwens tegenwoordig ongezoete amandelmerk, lekker budget vriendelijk :)

Mijn paarden staan 's zomers 24/7 buiten en in de wintermaanden overdag in de paddock en 's nachts op stal. Als het nodig is krijgen ze ijzers en mijn zadel en hoofdstel zijn gewoon van leer. Maar ik ben nog niet zolang bezig met de veganistische levensstijl.

Deze chili is trouwens mijn absolute favoriet :9 http://ohsheglows.com/2014/02/05/my-fav ... our-cream/

Eten jullie eigenlijk altijd vleesvervangers bij jullie avondmaaltijd?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 19:31

xMercury schreef:
Heel jammer dat je paard weg moet, Jasz. Wat voor paard is het? Misschien ken ik wel iemand :) Genoeg mensen die ik ken die op zoek naar een paard zijn haha.

Heb even moeten googelen wat je bedoelde, NatasjavE :o Ziet er super lekker uit! Ga je de tofu zelf maken?

Ik ga vanavond rijst met knoflook, ui sperziebonen, taugé, sojasaus, vega(n) balletjes (? weet ik even niet uit mijn hoofd) en satésaus maken :D

Nee ik koop het tofu gehakt

http://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R1 ... tofu-en-ei

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 19:47

Ik eet vanavond een simpel menuutje, aardappelpuree uit een pakje, een blikje groenten en een vegaburger. Als ik zo'n maaltijd eet dan heb ik meestal wel een vervanger erbij. Maar bijvoorbeeld een pasta eet ik rustig met alleen groente. Aardappelpuree kan trouwens van maggi als je met plantaardige melk aanmaakt. Tenminste dat is mijn leken mening, ik heb geen E nummers enz gecheckt.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 20:03

Nee ik eet niet altijd vleesvervangers. Soms wel, soms niet.

Sielka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 20:33

Als raw-veganist eet ik 's morgens een paar stukken fruit, een heleboel vette noten (soms een paar rozijnen) en voor de rest de groenten die we nog in huis hebben.

'S middags probeer ik ook terug een goed stuk fruit te eten en weer een handvol noten en zaden/pitten, eigenlijk zijn al mijn maaltijden bijna hetzelfde, ik hoef niet te koken en ik spaar een heleboel verpakkingen uit!

Ik eet nooit vleesvervangers, ik vind er niet zoveel aan en ik wil niet meedoen aan het feit dat je 'altijd vlees op tafel moet hebben' ookal is het vals vlees, ik zie liever een bord voo groenten en fruit dan een valse biefstuk zegmaar :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 21:30

Ik zie in je profiel dat je 15 bent, Sielka.. Ik kan me echt niet voorstellen dat het op die leeftijd gezond is om alleen maar noten en fruit/groente te eten. Daarbuiten kan ik me al helemaal niet voorstellen dat je ouders dit accepteren of stimuleren :o Je bent nog volop in de (hormonale) groei en daar kan je echt wel een ruggesteuntje bij gebruiken..

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 21:53

Er zijn genoeg jongeren die vegan/rauw eten hoor. Niks mis mee :)