Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Oliver schreef:dit doe ik ook. Althans ik neem voor het sporten havermout met kwark mee en zorg dat ik als ik thuis ben alleen nog eten hoef op te warmen.Welkom Ester! Ik ga vaak meteen uit mn werk naar de sportschool waardoor ik ook pas om 21u thuis ben. Ik maak voor zulke dagen al de avond van te voren lunch om mee te nemen naar mn werk en avondeten. Er zijn genoeg gerechten die je makkelijk mee kunt nemen. Voor mij scheelt dat echt enorm, want ik heb anders zo’n honger in de avond dat ik ongezonde dingen ga eten.
Plien91 schreef:O: overnight oats met ongezoete sojamelk, 2 pruimen, kaneel en honing
T: paar rozijntjes, een jarig patiëntje trakteerde
L: magere kwark met kokosrasp, lijnzaad en 2 pruimen; banaan
T: 2 rijstwafels, handje cherrytomaten
A:verrassing)
B: 40min fietsen
Tayga schreef:Oliver schreef:dit doe ik ook. Althans ik neem voor het sporten havermout met kwark mee en zorg dat ik als ik thuis ben alleen nog eten hoef op te warmen.Welkom Ester! Ik ga vaak meteen uit mn werk naar de sportschool waardoor ik ook pas om 21u thuis ben. Ik maak voor zulke dagen al de avond van te voren lunch om mee te nemen naar mn werk en avondeten. Er zijn genoeg gerechten die je makkelijk mee kunt nemen. Voor mij scheelt dat echt enorm, want ik heb anders zo’n honger in de avond dat ik ongezonde dingen ga eten.
xNathaliee schreef:Kies je bewust voor cola light omdat het beter klinkt of vind je het qua smaak lekkerder?
Je zou beter bij wijze van 3 glazen gewone cola kunnen drinken dan 1 glas cola light. De light versie is 'slechter' dan gewone cola. Het beste is natuurlijk helemaal geen frisdrank, of dit te beperken tot het weekend?
Verder is het misschien handig om je BMR te berekenen, die geeft aan hoeveel calorieën je per dag nodig hebt. Als je dan je calorieën eens bij houd kun je daar evt. in switchen mocht het te veel of te weinig zijn.
Qua tussendoortjes kun je denk ik ook meer eten (denk aan fruit). En een snelle jelle is eigenlijk alleen maar suiker dus vermijd deze liever.
Jezzi schreef:Het valt me op dat er nog relatief veel snelle suikers in zitten(brood, wokkels, wijn, crackers, ontbijtkoekreep). Bovendien zou ik khd arm nooit aanbevelen als je maar 5 kg af wil vallen.
Probeer eens te beginnen met voldoende groente en fruit, maak daar je basis van. Wees ook niet bang om genoeg te eten(ook vet heeft je lichaam nodig!). En in je beweging valt veel winst te halen
Oliver schreef:Je kunt toch altijd ´s avonds een extra portie avondeten maken en dat bewaren voor de dag dat je dan naar je paard gaat? Ik maak op zondagavond voor twee of drie dagen lunch en avondeten. Als ik geen eten prep dan ga ik op het laatste moment belegde broodjes kopen op mn werk enz.
Venthe schreef:Vandaag lange dag college (08.45 - 17.30) ik krijg dan altijd honger dus iets uitgebreider lijstje vandaag
O: 200 ml amandelmelk, 6 el havermout, 1 el lijnzaad, 1 appel, handje bananenchips en kaneel + kopje koffie met koffiemelk
T: Cappuccino, 1 speltbth met slankie smeerkaas, 250 ml thee
L: 2 speltbth met sabra auberginesspul en geitenkaas, 1 speltbth met slankie smeerkaas + 200 ml tomatensoep (schoolkantine)
T: haver spelt reep (leev) + 200 ml magere yoghurt, 20 g havervlokken met gojibessen en 90 g blauwe bessen
A: kom pompoensoep (unox), schaaltje sla en kruidenstokbroodje (7 uur thuis en moet ook nog naar stal)
T: schaaltje vruchtenkwark
B: hele dag college + 5 km hardlopen