Mooie koekies Kinke. Ik heb geen vaste hand voor het spuiten van icing. Misschien ook mede door mijn kapotte schouder?
Leuk taartje Ingrid.
Ik heb ook de meeste last met uitrollen. Ik maak altijd alles aan de eetkamertafel. Ook met kleuren krijg ik last van mijn vingers (reuma) Hoop iig dat het na de operatie allemaal beter gaat.
Baal ook wel een beetje ivm mijn paardje. Had net van de week besloten hem toch weg te brengen om hem in te laten rijden. Kost me een hoop geld en dan kan ik er zelf nog niet mee aan de slag want dan ben ik waarschijnlijk net geopereerd.
Heeft iemand hier ervaring met de opgeklopte slagroom van AH huismerk? Was hier net aan het kijken of ze die van Friese Vlag hebben, maar ze hebben alleen die van AH.
Claudia wat pijnlijk zeg! En dat is nooit eerder ontdekt?
Kinke ze zijn weer prachtig, Ik ga dat recept ook eens opzoeken.
Ik heb net een Pig in mud taart af, morgen weg brengen. Zal er ook foto's van plaatsten, vind hem zelf erg leuk geworden, is niet een standaard Pig in mud taart.
@kinke: die is idd al opgeklopt en niet uit zo'n spuitbus. Ik heb binnenkort een workshop op locatie en weet niet in hoeverre ik daar kan opkloppen. Daarnaast zijn slagroom en ik de laatste tijd geen vriendjes. Iemand had het er laatst over dat de opgeklopte slagroom van Friese vlag goed is, maar die heeft onze AH niet.
DIVA2
Geplaatst: 12-10-12 21:27
ClaudiaHS schreef:
Ik heb geen vaste hand voor het spuiten van icing. Misschien ook mede door mijn kapotte schouder?
Ik ook niet maar tijdens de PME icing viel het gelukkig een beetje mee. Heb wel zo'n draaiplateau die je in verschillende houdingen kan draaien. Mijn aanracht is megahoog dus ik dank God op mijn blote knietjes dat het uitrollen goed gaat.
Kinke
Geplaatst: 12-10-12 21:28
Ga je tijdens een workshop slagroom gebruiken als vulling? Heb je daar dan ook koeling voor ter plaatse?
Ik zou geen slagroom gebruiken bij een workshop, dat zakt geheid in als je de taarten niet een paar uur op kunt laten stijven + is bederfelijk. Ik gebruik altijd botercreme, gaat prima en iedereen vindt het lekker.
Ik heb zojuist de 2e&3e edities van Taarten Decoreren ontvangen, erg leuk!
Dorus
Geplaatst: 13-10-12 13:04
Ik heb net heel die herfst taart over het hoofd gezien, die is echt gaaf! Hoe heb je dat bruinsige effect eigenlijk gekregen?
De workshop gaan trouwens cupcakes worden, dus ik hoef niet meer na te denken over vullingen (nog steeds benieuwd naar ervaringen met AH kant en klare slagroom overigens). Alleen blijkt een van de deelnemers een gluten allergie te hebben en ook niet goed tegen suiker te kunnen. Ze gingen nu informeren of zij het erg vond als ze iets ging maken wat ze zelf niet op kan eten en ik ga eens kijken of het haalbaar is om enkele glutenvrij cupcakes te bakken (heb volgens mij wel ergens een recept) en wat suikervrij fondant te versieren.
ClaudiaHS
Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-12 14:35
_Loveshorses schreef:
Ik heb zojuist de 2e&3e edities van Taarten Decoreren ontvangen, erg leuk!
Ik heb nog steeds niks. Terwijl het 2de deel al weet ik hoeveel dagen in de winkwl ligt
Ik heb ze ook vandaag ontvangen, via pakketpost, Ze zijn donderdag verstuurd, Ik had het gevraagd omdat ik ze ook idd in de winkel heb zien liggen.
kom er net achter dat er twee vrouwen uit het naast gelegen dorp de prachtigste taarten maken, Ga eens vrAgen f ik niet eens een keer mee mag kijken bij ze, Je word gewoon hebberig als je hun site ziet.
Ingrid_92
Geplaatst: 13-10-12 15:00
Oeh die herfsttaart is ook leuk zeg! Zijn die kastanjes enzo helemaal van marsepein gemaakt of zijn het chocolaatjes?
Vraagje: binnenkort ga ik een taart maken voor opa. Nu wil ik dus een chocolade taart en een gewoone (cake-achtig) taart 'op elkaar plakken'. Waar kan ik dat goed mee doen dat het blijft zitten? Er komt nog fondant overheen om de taart zeg maar te bedekken.
Matumi: als het 2 gewone hoogte/maten taarten zijn, dan moet je onder de bovenste wel een taartkarton doen en de bovenste taart stutten, anders is het gewicht dat op de onderste taart komt veel te groot.