Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Wendy schreef:Hebben jullie hier bronnen van?
Bienotje schreef:Hoi hier, ik ben al héél lang een stille meelezer trouwens
Ben niet zo'n bewuste eter, ik zondig iets te makkelijk. Maar probeer toch altijd wel interessante avondgerechten mee te krijgen. Ik kook ook nooit langer dan 30 minuten, gun ik me ook geen tijd voor maar merk wel dat mijn groente bij het eten vaak bestaat uit wat ui, beetje paprika en dat is het..
Kopen jullie alle groente vers en varieren jullie echt zoveel met verse groente of hoe doen jullie dat?
Miryamk schreef:Wendy schreef:Hebben jullie hier bronnen van?
Er worden bronnen vermeld in de voedselzandloper, oa dat vlees de kans op osteoporose hartziekten en diabetes kan verhogen *bron* A prospective study of red meat consumption and type-2-diabetes in elderly woman: the womans health study. Diabetes care, 200427;2108-2115
En nog een aanwijzing dat mensen die iedere dag vlees eten 4 keer meer kans hebben op een hartaanval vergeleken met mensen die de helft minder vlees eten.
Waar dan ook weer een voetnoot van een studie bijstaat maar ik heb geen zin alles over te typen
Toad schreef:Maar ik neem aan dat als er iemand onderzoek doet naar rood vlees, diegene niet hamburgers op witbrood gaat testen maar gewoon puur rood vlees. Waarom zouden ze dat immers doen? Om rood vlees in een kwaad daglicht te zetten? Ik zou niet weten waarom.