Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Soprano schreef:meggiemeg schreef:Dit is de taart die ik voor mijn moeder had gemaakt.
Gevuld met bosvruchtenmousse en afgesmeerd met vanille bc.
Iedereen vond m mooi en erg lekker.
Nu vinden ze het al snel mooi bij ons want er is verder niemand creatief bij ons in de familie..
Mmm ziet er goed uit! Mag ik vragen hoe je die bosvruchtenmousse maakt? Klinkt heel lekker namelijk!
Soprano schreef:meggiemeg schreef:Dit is de taart die ik voor mijn moeder had gemaakt.
Gevuld met bosvruchtenmousse en afgesmeerd met vanille bc.
Iedereen vond m mooi en erg lekker.
Nu vinden ze het al snel mooi bij ons want er is verder niemand creatief bij ons in de familie..
Mmm ziet er goed uit! Mag ik vragen hoe je die bosvruchtenmousse maakt? Klinkt heel lekker namelijk!
meggiemeg schreef:Hier het recept:
Ingrediënten:
200 gram bosvruchtencompote (ik had verse bosvruchten gebruikt en in de blender gedaan)
200 ml slagroom
50 gram basterdsuiker
75 gram kwark
3 blaadjes gelatine
Werkwijze:
Blaadjes gelatine oplossen in water. 2 eetlepels water verwarmen (koken) en daar de gelatine in oplossen. De kwark met de bosvruchtencompote mengen. Hierin de gelatine doen. Even goed doorroeren. De slagroom met de suiker kloppen, totdat het lobbig is. Het bosvruchtenmengsel door de slagroom spatelen. Ca 2 uur laten opstijven in de koelkast.
Jett_ schreef:wie van jullie heeft er ervaring met de Wilton cursus deel 1? Ik zou deze heel graag gaan doen en ben benieuwd naar ervaringen en wellicht goede adressen (liefst in de regio Gelderland).