Taarten decoreren XX

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rinske

Re: Taarten decoreren XX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-12 23:16

Je moet cupcake mix ook niet lang mixen! Max. 5 minuutjes dat alles door elkaar zit. Daar ben je fout gegaan.

Dax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 09:37

Waarom gebruikt iedereen eigenlijk altijd mixen? Ik vind persoonlijk zelfgemaakt beslag lekkerder :)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 10:00

Voor het gemak denk ik.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 10:02

Ik wel idd. En ik heb het ook eens zonder gemaakt en dat was echt gruwelijk mislukt.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 11:24

Ik gebruik vaak de cakemix van dokter oetker, 4 eieren erbij en boter en klaar :) Gewoon voor het gemak ja :D

Gisteren cakejes gebakken en ze kwamen perfect uit de oven om vervolgens helemaal in te storten... Aldus mijn schoonmoeder waren ze precies goed zo :P

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 12:01

Margriet_ schreef:
Ok ik heb even een vraag. Hoe belangrijk is het dat de boter en eieren ook op kamertemperatuur zijn??
Ik heb net ccs gevuld met lemoncurd, maar wat zijn nog meer lekkere vullingen?
De ccs die ik net heb gemaakt zijn op het oog perfect, maar het lijkt net of het binnenste net niet gaar is. Heb het 20 minuten gemixt en toen 10 minuten op 150 en nog 15 min op 180. Met mix van de welkoop de cc mix

??? CC-mix hoeft maar iets van 3 a 4 minuten gemixt te worden over het algemeen... Denk dat het wellicht een beetje doodgeslagen is.

Denk dat je in de war was met de biscuitmix :=

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 13:03

Dais_ schreef:
Ik gebruik vaak de cakemix van dokter oetker, 4 eieren erbij en boter en klaar :) Gewoon voor het gemak ja :D

Gisteren cakejes gebakken en ze kwamen perfect uit de oven om vervolgens helemaal in te storten... Aldus mijn schoonmoeder waren ze precies goed zo :P

Cupcake mix of echte cakemix? Die vind ik zelf wel erg zwaar om een taart mee te maken. Met de vullingen nog erbij en dan bekleden.

Ik gebruik de mixen omdat het gewoon handig is en eigenlijk nooit fout gaat. En ik vind ze ook gewoon lekker :)

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 13:46

Ik maak altijd zelf beslag, voor biscuit en voor CC's, net zo gemakkelijk vind ik.
Ik heb de CC's mix ook wel eens per ongeluk te lang gemixed en dan worden ze inderdaad een beetje raar van. :=
Maar ze smaken er niet minder om.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 17:18

Afbeelding
Vandaag toch nog maar even een boltaartje gemaakt.
Er zal vrijdag wel genoeg aanloop komen om te kijken hoe het gegaan is in het ziekenhuis.
Biscuit gevuld met een citroenachtige pudding, afgesmeerd met botercreme.
Hij is helaas niet zo strak geworden als ik zou willen.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 18:33

Leuk meggiemeg :j .Moet je geopereerd worden? Sterkte :(:)

Ik heb de Mjam Taart in de bus gekregen en heb een hele leuke taart gezien die ik voor de oma van mijn vriend wil gaan maken :j .
Nou moet ik voedingskleurstof met alcohol verdunnen. Maar kan ik daar de wilton icing colors voor gebruiken? En met welke alcohol kan ik het beste verdunnen? Heb eigenlijk nooit sterke drank in huis, dus zal wat moeten gaan halen denk ik :D

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 18:55

Ja morgen gaan de plaat en de schroeven er uit die er vorig jaar ingezet zijn na een ongelukje.
Dank je wel.

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 18:57

waar smeren jullie nog meer mee af?

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 20:53

Hoi taartenbokkers! *\o/*

Ik haal veel inspiratie uit jullie topic, al heb ik er zelf de tijd & middelen niet voor om het te doen. Maar ik bewonder jullie taarten graag!

Ik bak wel graag zo nu en dan een cake ;)

Mijn laatste uitspatting was:
http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 3148_n.jpg

Nu loop ik al een tijd stage op het Speciaal Basisonderwijs & wil ik als afscheid dan ook iets gaan trakteren. Nu zat ik te denken aan Cake Pops, maar ik heb geen flauw idee hoe of wat ik dat het beste kan aanpakken.

Kunnen jullie daarbij tips geven? Kan ik ze het best met chocola maken of met candy melt? Hoe kom ik aan goede lolly stokjes? Op internet heb ik ze wel gezien, maar ik zou ze eigenlijk het liefst in de winkels halen :Y)

Of zeggen jullie; je kunt beter cupcakes gaan bakken i.p.v. voor de eerste keer cake pops & ze gelijk goed willen? (Heb namelijk niet meer de tijd om het nog een keer op proef te maken namelijk) O:)

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 20:57

Even een vraagje. Ik ben bezig om cupcakes te maken.
Nu heb ik een halve zak funcakes mix (500 gram) gebruikt.

Heb hier nog een flesje LorAnn met bananen smaak liggen.
Moet ik het hele flesje er doorheen gooien of de halve?
Kan dat helaas nergens vinden.

EN hebben jullie nog leuke ideeen voor een vulling of topping?
Gewoon een makkelijke toef erop welke ook een paar uur buiten de koeling kan.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 21:00

Dais_ schreef:

dat heb ik nu ook aaaaltijd :( :( Net zelf 12 cc's gebakken met zelfrijzend bakmeel. Ze kwamen perfect uit de oven! Nu koelen ze af, en stort alles in. Zou dat kunnen komen omdat ik een heteluchtoven gebruik? Beter boven- en onderwarmte gebruiken? Ook waren ze aan de onderkant wat 'opgekruld'. Oftewel: allemaal lucht onderin, en het cakeje helemaal opgetrokken. Maakt verder niet uit, ik kan er nog steeds paddestoeltjes van maken :) Maar toch raar!!

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 21:05

Bij mij waren ze ook hol aan de onderkant en ik had geen zelfrijzend bakmeel, maar wel een heteluchtoven :D :P Volgende keer klop ik ze minder lang, steek ze langer in de oven op een lagere temperatuur, kijken of dat werkt :)

@ Meggiemeg: Ik vind je taartje erg leuk geworden! En veel sterkte met je operatie.

@ Droomster: Je laatste creatie is erg leuk zeg! :D

@ Ingrid: De mjam taart? Ik ga eens googlen wat dat is :D

Mieke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 21:17

IngridB schreef:
Leuk meggiemeg :j .Moet je geopereerd worden? Sterkte :(:)

Ik heb de Mjam Taart in de bus gekregen en heb een hele leuke taart gezien die ik voor de oma van mijn vriend wil gaan maken :j .
Nou moet ik voedingskleurstof met alcohol verdunnen. Maar kan ik daar de wilton icing colors voor gebruiken? En met welke alcohol kan ik het beste verdunnen? Heb eigenlijk nooit sterke drank in huis, dus zal wat moeten gaan halen denk ik :D

Ik heb eens met wilton colours proberen verven, verdund met vodka, maar dat gaat echt niet.
De verf druppelt samen en rolt van de fondant.
Ik heb ook zo'n kleurstoffen in poedervorm, die verdun ik dan met vodka om te verven en dat gaat wel.
Ik hoop dat je wat aan mijn antwoord gehad hebt :D

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-12 21:22

Ik schilder gewoon met Wilton gel kleuren, gaat prima hoor. De koeientaart en buste in panterprint zijn daarmee geschilderd. Even aanmaken met sterke drank, bijvoorbeeld stroh, van de week heb ik het met amaretto gedaan, ging ook prima.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 21:35

Rinske schreef:
Ik schilder gewoon met Wilton gel kleuren, gaat prima hoor. De koeientaart en buste in panterprint zijn daarmee geschilderd. Even aanmaken met sterke drank, bijvoorbeeld stroh, van de week heb ik het met amaretto gedaan, ging ook prima.

Dat zijn die potjes Wilton Icing Colors toch? En Amaretto heb ik nou toevallig wél in de kast staan :D
Zal het eerst eens op een cc gaan proberen voordat ik een hele taart verknal :P

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 22:14

Schattig boltaartje!
Ik heb er gisteren ook eentje gemaakt. Een snelle, is een cadeautje voor mijn peetoom die dit weekend jarig is. Drie keer raden waar hij gek van is:
Afbeelding
Groetjes Corinne.

sammiesam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 22:22

wauw wat mooi Corinne!

Dax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 22:22

Wat een mooie taart!

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 00:00

Jemig wat gaan jullie snel! Ik lijk wel gewoon een stille meelezer :P

Ik heb wel al jullie taarten gezien hoor! En wat zijn ze weer gaaf!

Rinkse; wat was je koeien- taart leeeeuuukk!!! Die ogen ook zo gedetailleerd!

TinkerTom; leuke cupcakes met logo!

Kinke: Mooie chique dummy zeg!!

Marisje: Leuke koeientaart!!

Corinne; mooie taart!

Alle creaties waren echt super zeg!! Ik zal eens proberen vaker bokt bij te houden :)

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 09:22

Mooie taart Corinne!

Ah ja ik dacht idd dat cc mix ook zo lang moest. Gister waren ze trouwens heerlijk, misschien dat het ook eraan lag dat ze nog wat warm waren? Maar ik zal de volgende keer korter mixxen.

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 10:12

Ik ga morgen voor het eerst een taart vullen met de mona aardbeienkwark taart.. Ben benieuwd! Is dat echt zo lekker in een taart? :)