Vegetariërs!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

F_Orumster

Re: Vegetariërs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 11:00

Ryanair is dan wel nogal de goedkoopste en dus niet helemaal een vergelijk.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-12 12:11

Offtopic, maar dan nog :) Je zelf kiezen of je voor een dure maatschappij gaat, net als dat je kan kiezen voor een auto die niet zuinig rijdt

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 12:15

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-12 13:00

Die van mijn moeder is lekkerder :o

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 13:16

Magrathea schreef:
Als je goed zoekt niet.. Het LIJKT duurder dat is wat anders :P

Ga maar na. Als je over een paar weken Ryanair wil vliegen naar Pisa vanaf Eindhoven (een persoon). Kost 73 euro + 40 euro (heen en terug). Daar zit alles bij in.
Als je met de auto diezelfde afstand gaat, ben je 200 euro benzine kwijt voor een richting, dus 400 euro heen en terug. Dan moet je met minimaal vier man gaan om het eruit te halen (je kan namelijk ook een gunstigere dag kiezen qua vliegen, die goedkoop is, maandag bijvoorbeeld). Vliegtuigen zijn zoveel efficienter: auto's hebben voornamelijk brandstof nodig om zichzelf te verplaatsen, terwijl een vliegtuig zijn eigen leeggewicht aan payload mee kan nemen :) per passagier is de CO2 uitstoot dus minimaal. Om maar niet te spreken van het comfort van vliegreizen.. Met de auto naar Italie ben je 24 uur onderweg, met het vliegtuig maar 2-3 :)

Maar eh offtopic O:)

Oke oke je hebt gelijk :P
Dit zal ik aan m'n vader laten lezen als ie weer weigert met 't vliegtuig te gaan :')

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 13:58

Want waarom is die van je moeder lekkerder? :P

Lucieluffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 16:28

Zo en weer een dagje voorbij haha!
Wat eten jullie vanavond?

Ik eet bij iemand anders thuis die er gelukkig rekening mee houden!
Speciaal voor mij vegetarisch gehakt gekocht! :)
We eten taco's ben benieuwd!

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 16:32

Heel fijn he, als er rekening mee wordt gehouden. Bij m'n vriendje thuis hebben ze nu standaard vegetarisch vlees in huis :)
Wij eten vanavond pannenkoeken!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-12 16:34

Aardappeltjes, slaatje, frittata. Hoop dat ik het op tijd op krijg, moet ook nog sporten namelijk en ben om 19:00 pas thuis als ik geluk heb

Lucieluffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 16:38

Douce schreef:
Heel fijn he, als er rekening mee wordt gehouden. Bij m'n vriendje thuis hebben ze nu standaard vegetarisch vlees in huis :)
Wij eten vanavond pannenkoeken!

Klopt vind ik wel!
Ja hebben zei nu ook gedaan haha! :)
Vind het wel lastig als ik onverwacht bij iemand ga eten...
Al is het natuurlijk niet zo erg als ze gewoon groente, aardappels en vlees eten.
Dan pak ik geen vlees, maar toch! Er moet zo rekening mee gehouden worden...

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-12 16:41

Ik ga binnenkort oppassen bij iemand die ik ken van mijn vereniging. Ik heel asociaal vragen of ik mocht blijven eten (anders moest ik in een uurtje langs huis, eten, en dan daarheen crossen.. niet efficient :P )
en ook nog vragen of ik vegetarisch mocht eten... O:) Gelukkig bleken zij 1 a 2 keer per week vegetarisch te eten! Dus dat doen ze dan gewoon op de dag dat ik er ben :)

Lucieluffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 16:44

Magrathea schreef:
Ik ga binnenkort oppassen bij iemand die ik ken van mijn vereniging. Ik heel asociaal vragen of ik mocht blijven eten (anders moest ik in een uurtje langs huis, eten, en dan daarheen crossen.. niet efficient :P )
en ook nog vragen of ik vegetarisch mocht eten... O:) Gelukkig bleken zij 1 a 2 keer per week vegetarisch te eten! Dus dat doen ze dan gewoon op de dag dat ik er ben :)

Dat is dan wel ideaal inderdaad!
Dat heb ik ook bij mijn oppas adres doen ze dan ook als ik kom!
Voor de kids ook wel fijn, weten ze ook wat vegetarisch inhoud! :)

Hebben jullie wel eens aan kleine kinderen uitgelegd waarom je geen vlees eet?
Ik wil namelijk niet dat als ik dat vertel de kinderen daarna zoiets hebben baaaah! :P

Het is natuurlijk makkelijk zeggen vind ik niet lekker! Maar alle soorten vlees...

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-12 16:46

Op kamp wel eens geloof ik.. maar weet eigenlijk niet meer hoe ik dat precies zei. Ik denk gewoon dat ik het zielig vind om dieren te eten. En dan zeiden die kinderen ' okee ' :')
Ik ben wel altijd het vegetarische aanspreekpunt, zeker op de grotere kampen. ' Alle kindjes die vegetarisch eten even naar Suzanne toe!! ' :')

Lucieluffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 16:47

Magrathea schreef:
Op kamp wel eens geloof ik.. maar weet eigenlijk niet meer hoe ik dat precies zei. Ik denk gewoon dat ik het zielig vind om dieren te eten. En dan zeiden die kinderen ' okee ' :')
Ik ben wel altijd het vegetarische aanspreekpunt, zeker op de grotere kampen. ' Alle kindjes die vegetarisch eten even naar Suzanne toe!! ' :')

Haha okee :P
Dat is wel makkelijk als de kinderen er gewoon genoegen meenemen!
Maar denk niet dat ik het zo uit zou leggen haha! Straks hebben zei ook zoiets van baaaah! :P

Dat is natuurlijk wel makkelijk ;) Kunnen ze het bij jou regelen haha!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-12 16:50

Ik zou dat niet erg vinden hoor :P

Nee het is echt niet dat ik plaatjes meeneem van de bio industrie. Maar vind het wel jammer dat ouders hun kinderen er niet op wijzen :n Als je erover nadenkt is dat wel echt heel stom eigenlijk.
Net als dat het blijkbaar erg is als die kinders thuiskomen en geen vlees meer willen eten.. Wat is daar erg aan? dat die ouders dan zoveel moeite moeten gaan doen om de keus van hun kind te respecteren :~

Lucieluffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 17:13

Magrathea schreef:
Ik zou dat niet erg vinden hoor :P

Nee het is echt niet dat ik plaatjes meeneem van de bio industrie. Maar vind het wel jammer dat ouders hun kinderen er niet op wijzen :n Als je erover nadenkt is dat wel echt heel stom eigenlijk.
Net als dat het blijkbaar erg is als die kinders thuiskomen en geen vlees meer willen eten.. Wat is daar erg aan? dat die ouders dan zoveel moeite moeten gaan doen om de keus van hun kind te respecteren :~

Daar heb je ook wel gelijk in hoor..
Zou het ook niet erg vinden als ze geen vlees eten!
Daarom vind ik het bij hun ook goed dat ze opzettelijk soms geen vlees eten! Dan is dat voor hen niet vreemd!

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 17:18

Er bestaan ontzettend veel misstanden over vegetarisch en veganistisch eten. Dat moet eens nodig de wereld uit geholpen worden... :')

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 17:43

Ja, zo kreeg ik op m'n werk van de chefkok nog wel een omelet zalm.. Niks tegen pescotariërs, maar het zou fijn zijn als ze zich niet definiëren als vegetariërs maar als pescotariërs. Laat ik het anders zeggen: Het is jammer dat er nu nog zo vaak vanuit wordt gegaan dat ik wel vis eet, omdat velen zich vegetariër noemen en vis eten.

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 17:47

Inderdaad... hoevaak hoor je wel niet dat vegetariërs vis, gelatine of niet-vegetarische kaas krijgen omdat er vanuit gegaan wordt dat ze dat eten? Het is erg persoon-afhankelijk, maar goed. Zo zijn er veganisten die biologische honing eten, en maakt iedere veganist voor zichzelf uit of ze zich wel of niet druk maken om 'kan sporen bevatten van'. Ik zit echt niet te wachten op een gerecht met honing...

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 17:58

Ik ben om die reden ook een stuk milder geworden op gelatine en niet-vegetarische kaas. Het werd zo lastig, dan deden mensen hun best voor mij en dan kwamen ze aan met kaas. Anders werd het weggegooid en ik wilde niet zeuren en toen dacht ik.. Laat ik dat dan maar eten, is een stuk makkelijker. Maar eigenlijk liet ik het staan, allebei.

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 18:01

Om precies die reden blijf ik niet bij andere mensen eten, of neem ik mijn eigen eten mee. Anders roep ik altijd dat ze maar een pot sojayoghurt moeten halen, lekker simpel en dat eet ik toch wel op. :+

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 18:11

Ben ik de enige die moeite heeft met het bakken van die frittata's? Ik maak er maar roerfrittata van...

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-12 19:10

Je moet ze in de oven doen, dan heb je er geen last van! 10 minuutjes op 200 graden of tot ze een bruin korstje hebben.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 20:04

Dat van vis op je bord krijgen als vegetarier ben ik ook al vaak tegen gekomen ja. Mensen kijken ook zo raar op als ik zeg dat echte vegetariers ook geen vis zullen eten. Dan word er vaak gereageerd met die en die zei dat vegetariers wel vis eten...

Een aantal jaar geleden had mijn schoonfamilie een feestje. Wij dus doorgegeven dat we vegetariers zijn en daar zouden ze rekening mee houden. Wat hadden ze gekocht? Juist ja, vis... Want de slager (!) had gezegd dat vegetariers dat wel aten... Ehm juist. Klinkt misschien heel onbeleefd, maar we hebben het dus ook echt niet gegeten. Ik krijg dat gewoon echt niet weg. Ik zou eerder paardenvlees eten dan bijvoorbeeld vis of kip, omdat een paard over het algemeen een beter leven heeft gehad. Ik vind het alleen wel dan altijd zo apart dat mensen dan niet gewoon even aan ons vragen van hey, eten jullie eigenlijk wel vis? Nee, dan word het aan de buurman, buurvrouw of dus de slager gevraagd. Ergens eigenlijk wel hillarisch.

Overigens bestaat deze misvatting ook over kip. Blijkbaar zijn er ook veel mensen die geen vlees eten van andere beesten dan kip, maar wel kip dus.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 20:15

Nee snap dat je het bij een buffet etc niet eet. Op het werk heb ik de omelet zalm ook echt niet op.
Maar stremsel en gelatine ben ik milder in dan een heel dier, of een heel stuk vlees.
Wel raar ja, maar ook vooral gek dat ze dat soort basiskennis niet hebben. Ook al eet iemand wel vis, dan kan diegene toch ook wel vegetarische dingen eten? Dan kun je het toch beter op safe spelen?

En wij hebben high tea'en op het werk, krijg je een runderkroketje en een broodje met ham bij en een beetje kippensoep. Waren er mensen die hadden gereserveerd onder het mom 'vegetariërs'. Denken ze allereerst moeilijk over alles wat ze als vervanging kregen (want ze lusten geen brie, lusten dat niet, dit niet dat niet) nja dat tot daar aan toe.. En bleef achteraf dat ze wel gewoon vis en kip aten. Heeft blijkbaar ook nog een naam, een pesco-pollotariër.

Heb trouwens net even de wikipedia-pagina over vegetariërs aangepast. Er stond:
Sommige 'vegetariërs' zullen wel gelatine en stremsel eten, uit praktische overwegingen (zoiets)

Lijkt net of die mensen (onder andere ik) nep-vegetariërs zijn en ons maar aanstellen. Maar dat vond ik ook een beetje overdreven. Het is niet 100% goed, maar altijd nog beter dan 100% slecht.