Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Magrathea schreef:Als je goed zoekt niet.. Het LIJKT duurder dat is wat anders
Ga maar na. Als je over een paar weken Ryanair wil vliegen naar Pisa vanaf Eindhoven (een persoon). Kost 73 euro + 40 euro (heen en terug). Daar zit alles bij in.
Als je met de auto diezelfde afstand gaat, ben je 200 euro benzine kwijt voor een richting, dus 400 euro heen en terug. Dan moet je met minimaal vier man gaan om het eruit te halen (je kan namelijk ook een gunstigere dag kiezen qua vliegen, die goedkoop is, maandag bijvoorbeeld). Vliegtuigen zijn zoveel efficienter: auto's hebben voornamelijk brandstof nodig om zichzelf te verplaatsen, terwijl een vliegtuig zijn eigen leeggewicht aan payload mee kan nemenper passagier is de CO2 uitstoot dus minimaal. Om maar niet te spreken van het comfort van vliegreizen.. Met de auto naar Italie ben je 24 uur onderweg, met het vliegtuig maar 2-3
Maar eh offtopic
Douce schreef:Heel fijn he, als er rekening mee wordt gehouden. Bij m'n vriendje thuis hebben ze nu standaard vegetarisch vlees in huis
Wij eten vanavond pannenkoeken!
Magrathea schreef:Ik ga binnenkort oppassen bij iemand die ik ken van mijn vereniging. Ik heel asociaal vragen of ik mocht blijven eten (anders moest ik in een uurtje langs huis, eten, en dan daarheen crossen.. niet efficient)
en ook nog vragen of ik vegetarisch mocht eten...Gelukkig bleken zij 1 a 2 keer per week vegetarisch te eten! Dus dat doen ze dan gewoon op de dag dat ik er ben
Magrathea schreef:Op kamp wel eens geloof ik.. maar weet eigenlijk niet meer hoe ik dat precies zei. Ik denk gewoon dat ik het zielig vind om dieren te eten. En dan zeiden die kinderen ' okee '
Ik ben wel altijd het vegetarische aanspreekpunt, zeker op de grotere kampen. ' Alle kindjes die vegetarisch eten even naar Suzanne toe!! '
Magrathea schreef:Ik zou dat niet erg vinden hoor
Nee het is echt niet dat ik plaatjes meeneem van de bio industrie. Maar vind het wel jammer dat ouders hun kinderen er niet op wijzenAls je erover nadenkt is dat wel echt heel stom eigenlijk.
Net als dat het blijkbaar erg is als die kinders thuiskomen en geen vlees meer willen eten.. Wat is daar erg aan? dat die ouders dan zoveel moeite moeten gaan doen om de keus van hun kind te respecteren