Taarten Decoreren XVII

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 08:22

vind hem erg snoepig Woldhoeve!

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 08:59

Leuke HK taart :j

Vandaag wordt de taart opgegeten dus hoop dat hij lekker is, maar dat zal vast wel. Zal wel een erg vermoeiende
dag gaan worden vrees ik. Vanacht om 2 uur komen er hier brandweerwagens, politie en ambulance voorbij, traumahelicopter door de lucht en wij wonen recht aan de weg dus ik zat rechtop in bed en kon daana geen oog meer dicht doen. Klein stukje verder in de straat een erg ongeluk met 1 dode en twee zwaar gewonden |( .
Hopen dat het geen bekenden zijn ;( .
Ben nu al helemaal brak en vanmiddag zit ik hier met 24 mensen in de tuin!!!

MamaMiesje

Re: Taarten Decoreren XVII

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 09:01

Ach je moet maar zo denken Ingrid; je hebt er lekker weer bij, iedereen in de tuin-dus geen zooi in huis énnnn een mooie en lekkere taart :D
Have fun today!

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 09:36

het is inderdaad heerlijk weer voor een feestje!

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 09:42

Mogge!

@Woldhoeve: leuke taart hoor!! En je ziet er niks van dat er zoveel misging joh!

@Ingrid: Fijne dag vandaag!
Wat MM ook al zegt: je hebt heerlijk weer en het is buiten, dus dat scheelt weer een hoop schoonmaakwerk!
Morgen lekker een hele zondag om weer bij te komen.
Veel plezier vandaag!!!

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 09:58

Bedankt allemaal!

Het is zeker lekker weer en daar ben ik heul blij mee. Mooi allemaal de tuin in, en inderdaad geen rommel
in huis :D .
M'n zoontje en neefje gaan voor ober spelen :j dus ideaal :D .
Komt best goed vandaag (ga gewoon languit in de zon liggen in het gras _O- )

RoxyVip

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 10:43

IngridB schreef:

Mag ik vragen hoe je hebt gestut? Mn vorige taarten stutte ik altijd met rietjes, maar moet ook binnenkort 3 hoog stapelen... Wil wel dat het mooi blijft staan eigenlijk, wat is het beste aan te raden? Chocosticks of toch maar dowels kopen?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 10:55

Ik heb bij de bouwmarkt een heel lang rond houten latje gekocht, van 7mm doorsnee. Die zaag ik op maat als ik hoger dan 2 lagen moet stapelen.
Ze liggen bij het hout, en dan bij het hout voor lijsten e.d. In zo'n uit-trek schap.

tinkergirl89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 11:00

woldhoeve schreef:
125gr suiker
125gr boter
125gr zelfrijzend bakmeel
2 eieren
4 el melk
Dit alles door elkaar mixen maar niet te lang! En dan in de vormpjes doen, 45 gr per cc is voldoen. En dan de oven in op 160 graden en dan een half uurtje wachtten. Dan met een prikker kijken of ze klaar zijn en dan afkoelen en bekleden. Ze blijven mooi plat en vallen niet in.

JAAA Woldhoeve, dit is inderdaad het recept wat ik zocht!
het mixen was echt maar heel kort of niet?

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 11:11

RoxyVip, ik heb met kitkat gestut :) . Vorige stapel had ik met houten stokjes gestut, maar ben dan best bang voor splintertjes. En......ik was vergeten te zeggen dat er stokjes in zaten _O- hahaha. Was gelukkig voor m'n beste vriendin, dus zo'n ramp was het niet. Visite stond wel raar te kijken toen ze een houten stokje
in de taart zagen zitten :=

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 11:51

Ik stut ook met kitkatjes...ook die 2 bruidstaarten :-)

Ze vonden de taart erg mooi, miste eigenlijk de groene blaadjes bij de roosjes (ik had een proftaartje wel met blaadjes) heb er over zitten twijfelen, en had er ook wat blaadjes opgelegd maar ik vond het net een kermisattractie dus heb het maar niet gedaan...

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 11:52

Dit waren mijn aardbeien kwarktaart cupcakes, enorm gejat, ik weet het :P .

Afbeelding

Afbeelding

_Jeann

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 12:05

Ik heb nog een vraag over de mini-kwarktaartjes. Ik wil ze morgen namelijk gaan maken, maar hoeveel cupcakes haal je ongeveer uit 1 pak? Ze zien er super leuk uit!

magnificent

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 12:05

Ach, het spreekwoord luidt toch niet voor niets; beter goed gejat dan slecht bedacht? :D Had al trek/honger, maar nu helemaal. :j Leuk op de foto gezet ook.

Ik heb net weer een voorraadje uitstekers bij de groothandel besteld, kan niet wachten tot ze binnen zijn; engeltje, prinsesje,schaapje. Ongeduld, ongeduld, ongeduld. :D

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 12:13

_Jeann schreef:
Ik heb nog een vraag over de mini-kwarktaartjes. Ik wil ze morgen namelijk gaan maken, maar hoeveel cupcakes haal je ongeveer uit 1 pak? Ze zien er super leuk uit!

Ik heb er 56 uit 2 pakken gehaald :P . Dus, meer dan 25 iig :D . Je moet ze trouwens wel ín het muffinbakblik zetten, anders zakken de papiertjes uit elkaar (iig, de papiertjes die ik had :P ). De eerste 10 bodempjes heb ik toen overnieuw kunnen doen nadat ik bij de AH nog extra bakblikken heb gehaald _O- .

woldhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 12:33

Tinkergirl idd iets van 2.5 min. Als alles goed gemixt is dan is het klaar. Ik doe eerst boter met suiker en dan de meel erin en dan 1 voor 1 de eieren en melk.
Leuke kwark taartjes :D

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 13:28

zo straks even bijlezen.
Net zijn alle taarten opgehaald: een 2laags voetbal(barcelona)taart, een HK taart, een squashtaart,een 3laags over the top taart en afgelopen donderdag nog een dikkie dik taart met meptaartje.

Nu nog even 7 biscuits bakken voor morgen...

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 13:30

@Prakkie: heb jij een inloopvriezer en/of koelkast? :')

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 13:46

Fotooooooooooooooo's :P .

_Jeann

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 14:03

Rinske schreef:
_Jeann schreef:

Ik heb er 56 uit 2 pakken gehaald :P . Dus, meer dan 25 iig :D . Je moet ze trouwens wel ín het muffinbakblik zetten, anders zakken de papiertjes uit elkaar (iig, de papiertjes die ik had :P ). De eerste 10 bodempjes heb ik toen overnieuw kunnen doen nadat ik bij de AH nog extra bakblikken heb gehaald _O- .

Oke dankjewel. Ik heb een muffinblik voor 12 vormpjes.. eerst daarin maken en ook in dat blik laten opstijven in de koelkast? of kunnen ze er daarna wel uit?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 14:05

Nee, wel op laten stijven in de koelkast :D ! Anders zakken ze alsnog in :P .
Ik heb 4 bakblikken gekocht, maar als je ze 2,5 uur (minstens) in de koelkast zet kunnen ze wel zelfstandig staan. Alleen weet ik niet hoe de mix zich 2,5 uur houdt (of je moet de helft maken en na 2,5 uur de andere helft).

_Jeann

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 14:06

Oke dankjewel! Ik ga eens even kijken of het lukt!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 14:18

Ik weet niet meer wie opmerkte dat die minikwarktaartjes nog al een kliederboel gaven tijdens het nuttigen.
Waarom maakt men er geen "lepel"gebak van; dus in een leuk glaasje (evt. plastic wegwerp).
Onze bakker verkoopt best veel lepelgebak, niet zo'n grote hap, ideaal als traktatie voor kinderen en bejaarden, zeggen zij.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 14:20

Wij hebben ze ook met een lepeltje gegeten, maar dat gaat ook prima uit een vormpje hoor :) .

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 14:33

Gisteren een workshop boetseren bij Wendy gehad. Erg leuk! Helaas heeft het paar de rit naar huis niet helemaal overleefd. Dus helaas ook alleen een paar telefoonfoto's.

Afbeelding
Het bruidje toen ze net klaar was

Afbeelding
Met man erbij

Afbeelding
En de achterkant