Taarten decoreren XVI

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ashleey_

Re: Taarten decoreren XVI

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 20:59

ja is prima!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 21:06

Ff voor de duidelijkheid...ga je 31 augustus de winnaar bekend maken en moet die daarna gaan bakken of maak je de winnaar eerder bekend en moet die voor 31 augustus een echte taart hebben gemaakt?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 21:07

Ik denk:
31 augustus sluitingdatum deelname/inzenden ontwerpen?
Daarna keuze maken (op welke manier dan ook)
en de winnaar maakt de taart in het echt?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 21:42

Dan ben ik hoogstwaarschijnlijk met vakantie :)

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 21:46

Ja ik ook...nouja.. van 22 tm 29 :')

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 21:47

Maar als ze die keuze gemaakt heeft hoeft de winnaar nog niet meteen langs te komen en aan het bakken te slaan he ;). Dus dat lijkt me geen probleem?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 21:48

Precies :j

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 21:53

Lijkt me ok.
Al mag je dus ook mee doen met een echte taart, 't hoeft niet eerst een 'papieren ontwerp' zijn wat mij betreft, ik (nou ja, denk dat ik m'n beide Sales collega's daarin ga betrekken) maak dan een keus uit zowel de echte en de papieren versies. Ik vind het zelf nogal moeilijk beoordelen vanaf een tekening of 't als taart ook 'werkt' zeg maar, maar ik doe m'n best.
Wint iemand met een papieren versie dan verwacht ik wel dat die daarna alsnog gemaakt wordt, al is het maar 1-malig als 'proefversie' zodat we'm in't echt hebben gezien. Of je'm dan in de toekomst echt kunt/wilt gaan leveren maakt niet uit, mits we dan wel je ontwerp mogen laten gebruiken door een lokale bakker.

En nee, je hoeft idd niet direct de week er op al met een taart op de stoep te staan ;) Degenen die met een echte taart mee doen zouden gewoon een foto kunnen maken en die insturen, alleen dan komt 't er wel op neer dat je zo'n taart twee keer zou maken (maar misschien zijn er zulke fanatiekelingen bij die dat geen probleem vinden en voor 'eigen gebruik' toch al een keer een taart maken die ze als apenheultaart kunnen opmaken... )

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 21:56

En anders een dummie :) Kan ie mooi bij jullie op kantoor staan ;)

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 22:00

:D helemaal mooi, hebben we een mooi model om te fotograferen :D (alleen ben ik bang dat er zo gekwijld gaat worden met een mooie bruidstaart continu op de kast := )

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 22:07

haha! Vind het wel een goed idee van een dummie! Heb je altijd een voorbeeld :))
Alleen nadeel is dat je dan alsnog iets nodig hebt om te laten proeven ;)

Hoeveel hebben er tot nu toe mee gedaan Francis? 3?

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 22:18

Wat een superleuke aktie zeg! Ik doe mee :D

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 22:32

Ik heb van drie mensen een 'papieren' ontwerp.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 07:38

Om alles eerlijk te kunnen vergelijken is het misschien beter dat iedereen een papieren versie inlevert?

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 08:36

zo, even een weekend niet gekeken en ik heb geloof ik een half topic gemist! :D :D :D

Wat een leuk wedstrijd! Ik ga ook eens nadenken (al zit ik misschien wel wat ver weg).

@kinke: ik ben een erg slechte tekenaar, dus mag het ook een foto zijn van een voorbeeld (of van een dummie dan)?

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 09:48

Samantha, hoe is je taart voor je zoontje geworden???

En was hij ook lekker?!!

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 11:05

Noou wat een timing Valina, ik ga m net posten. :D
Druk weekend gehad, vol feest, vol visite!

Nou de traktaties voor de juffen op kdv.

Afbeelding

Een pikachu voor een kennis.

Afbeelding

En de Bob de Bouwer, ben er stiekem wel een beetje trots op, al zie ik een hoop verbeter punten. Heb m echt nagemaakt van DLT, maar goed, beter goed gejat dan slecht verzonnen. Alleen de geboetseerde poppetjes zijn anders.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zal zo nog een foto posten van zoonlief bij z'n taart.
Verbeterpunten zie ik genoeg. De bovenste is te hoog, en is scheef, kreeg m niet recht. De staart vd poes zit niet helemaal jofel. En door al het boetseren en erop plakken etc zie ik ook wat vingerafdrukken. Maar hij was heerlijk!
Bovenste is gevuld met chocolade bavarois en vanille botercreme. Middelste met hetzellfde, die is overigens nog helemaal over.
En de onderste is aardbeienbavarois en aardbeienjam.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 11:13

Ik vind 'm gaaf! Vind de staart van de poes juist tof en goed gelukt. Weet nog dat je daar mee zat, dus keek meteen :D

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 11:14

Zo, ik heb ze eens even uitgebreid bekeken, maar hier mag jij met recht trots op zijn hoor!!

Wat een leuke en mooie taart!!
Daar ben je wel een tijdje mee zoet geweest denk ik?
Voor hoeveel personen was dit?

Die bavarois-vullingen, hoe maken jullie die?
Of kopen jullie dan zo'n kwarktaart-mix en gebruik je alleen de kwarkmix ervan?

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 11:20

Dankjullie wel! ben er ook wel een beetje trots op. toen ik de foto's liet zien aan hubby, welke ik wou maken, zei hij meteen dat dat te hoog gegrepen was, en ik het simpeler moest doen. Maar tja, eigenwijs he, dus toch gedaan, en hij is best goed gelukt.

Hij was voor ong 25-30 personen. Ik heb vorig weekend de poppetjes geboetseerd, en weggelegd om te drogen. Afgelopen donderdag gebakken. Vrijdag gevuld, afgesmeerd. Zaterdag van half 10 tot 21:30 bezig geweest met de rest. Met grote tussenpauzes, want ik heb 2 kleine kids, en ook nog boodschappen gedaan etc.

De bavarois vulling is een kant en klare mix, water erbij, goed roeren. En slagroom erdoor heen kloppen. vind het alleen vrij duur, was 3,95 voor een bakje, en dan de slagroom nog. En de chocolade vond ik tegenvallen. De aardbei was lekker, zaten ook stukjes in. Ik zat me suf te roeren om de klontjes eruit te krijgen, maar het waren dus stukjes aardbei. :D Maar voor de chocola ga ik volgende keer gewoon weer kant en klare chocolade mousse erin doen!

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 11:40

Hoezo, kant en klare mousse?

Daarnaast bedenk ik me nu: als je dat tussen 2 lagen smeert, glijdt het er dan niet tussenuit?
En terug in de vorm doen om in de koelkast op te laten stijven zou wel kunnen natuurlijk, maar hoe haal je hem er dan weer heel uit,.... (even ervan uitgaande dat het geen springvorm is)

Best duur ja, die kant en klare mix met water.
Dan ben je nog voordeliger uit als je een Kwarktaartmix van Dr.Oetker koop volgens mij.
Dan maak je hem aan met echte kwark en is misschien nog wel lekkerder ook?!

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 11:54

Als je een dijkje van botercreme maakt (dus een rand botercreme aan de buitenkant) dan kan de vulling er niet uit lopen en hoeft de taart dus niet terug in de vorm. Hierdoor gaat het ook niet 'lekken' door je marsepein of fondant.
En je kan kant en klare mousse als vulling gebruiken. Wat ook erg lekker is, is chocola au bain marie smelten en dan door opgeklopte slagroom roeren, hmmmm

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 12:02

Aha, dus zó moet dat!!

En kant en klare mousse: gewoon die Mona-omdraai-bakken-mousse?
Dan kun je met 1 zo'n gezinsbak best wel een ronde taart van zo'n 25 cm. vullen denk ik?

Oh, leuk leuk leuk, ik leer hier zoveel bij!
Ik moet binnenkort echt weer eens aan de slag!!

A.s. vrijdag bestaat ons bedrijf 10 jaar, dus heb (i.v.m. chronisch tijdgebrek) hiervoor een taart besteld.
Maar ik wil daarnaast ook nog wel wat cupcakes maken.
Kun je die écht beter in het papiertje in zo'n cupcake-bakblik bakken, zodat ze mooier van vorm blijven?
(moet ik nog even snel zo'n bakblik scoren nl.)

Stel dat ik die CC's dan woensdag overdag bak, zijn ze dan vrijdag nog lekker?
Ga ze nl. donderdagavond bekleden met fondant en dan vrijdagmorgen worden ze gegeten.
Of zou ik ze woensdag al kunnen bekleden? Of is het dan vrijdag niet meer lekker?

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 12:17

Ja idd, met een dijkje eromheen. En qua smaak is bijv de choco mousse hetzelfde, vind ik dan he.

Een fotootje van zoonlief met z'n taart!

Afbeelding

Ik doe CC in papiertje in een bakblik idd, worden ze veel mooier. Heb er ook wel eens, als het blik vol is, een paar los naast gezet, die worden heel lelijk. Heb nu ook 2 van die bakblikken. Bij Ah hebben ze die ook!
Kan wel hoor, woensdag bakken, vrijdag eten.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 12:40

Leuke taart Samantha

Ik doe cc nooit in een bakblik :D . Zet ze altijd los in de oven en gaat perfect :j