Kheb de nieuwe mjam ook gekocht gister, maar vind 'm niet zo heel bijzonder Vind sowieso de mjam n beetje tegenvallen en heb persoonlijk meer aan engelstalige tijdschriften en magie des zuckers..
sorry dat ik hier de laatste tijd zo weinig reageerde, maar had het zooooo druk, veel huiswerk voor mn cursus, en druk met school had tentamens enzo..
Ik heb die andere tijdschriften nog nooit gezien, ga ik toch maar eens bestuderen als ik een keer weer bij Ellen's aanwaai Net nog ff 2 blanda's 12 cm op elkaar geplakt en een pompoen van gemaakt. Volgende week komt een vriendin een taartje maken, heeft ze nog nooit gedaan en het leek haar zo leuk om eens te proberen dus eerst maar ff uitgeprobeerd of dat een beetje wil met 2 van die kleine bolletjes Hoe gaat het met je tentamens en met je PME huiswerk Jaime?
Ik heb eindelijk weer eens de tijd om ongestoord te bakken dus ben lekker bezig Ik ben weer een ganache aan het maken omdat we die zelf zo lekker vonden Deze keer met oreo vulling.
Ik ga binnenkort ook weer een lekkere taart bakken, heeft iemand wel verdient dus zal een bedanktaartje worden. Ga nog even bedenken hoe en wat ik er mee wil doen!
Heb gisteren samen met mijn zusje 'bonbons' gemaakt voor de verjaardag van mijn vader. Die is gek op marsepein en op noten. Hazelnootje in de marsepein rollen, door de chocolade halen en daarna nog door de kokossnippers gerold. Ook nog marsepeinblokjes met chocolade en cacaopoeder en amandelen met chocolade en grof gecrushte walnoot door de marsepein gekneed en dan door de chocolade. Ze zien er leuk uit, nu maar hopen dat ze ook lekker zijn! Mijn vriend heeft ze iig goedgekeurd
Eindelijk ( ) eens foto's van mijn cakepops Zijn alleen wel hele simpele geworden deze keer, niets spectaculairs eigenlijk, maar wel gewoon erg lekker Foto is niet echt geweldig... het licht is niet meer optimaal, en ik weet niet hoeveel er morgen nog over van zijn om foto's van te maken
Ik meld me even snel in dit topic. Zoek namelijk iemand omgeving Zuidlaren (Noord-Drenthe) die voor mij een taart zou willen maken en decoreren, tegen betaling natuurlijk. Als iemand interesse heeft, zou je mij dan een pb'tje kunnen sturen? Alvast bedankt
Nou heb ik net de stroopwafel pudding van de Mona meegenomen om als vulling te gebruiken, maar ik weet niet goed of ik die nou van te voren moet mengen of niet. Er zit namelijk een laag caramel onderin.......
ik had de stoofpeertjes pudding meegenomen, die was mierzoet helaas.
Dorus
Geplaatst: 05-11-10 23:33
Hmm, even kijken hoe we dat gaan doen dan. Moet ook de marsepein nog kleuren en de keuken stond ook nog op mijn te wachten... En op het moment dat ik een vaatwastablet uit het kastje pak blijkt dat meneer daar voor het gemak ook maar was afwas heeft gedeponeerd
Ik weet dat de stroopwafel ook mierzoet is. Die hebben wel eens gehad, maar ik vond hem veel te zoet. Maar wellicht dat hij in combinatie met nog wel smaakt.
Aargh, die vent van mij altijd met zijn goede ideeën, moet ik dat allemaal in een avond gaan proppen waar het niet in past en zorgt hij ook nog eens dat ik pas veel te laat kan beginnen. Misschien moet ik die biscuit maar gewoon in de vriezer gooien en die taart een ander keer maken.
chocobroodje
Geplaatst: 05-11-10 23:38
Kan toch? Ik ben nu met het ganache gieten bezig, de 1ste laag zit erover ga zo de 2de laag doen. Maar als ik nu nog moest beginnen dan zou het me te laat worden denk ik.
De afwas is al opgeruimd, hoewel de zooi van de pannenkoeken nog steeds op tafel staat. Maar dat zoekt hij maar uit. Maar ik zou nu nog moeten beginnen. Met het zoeken van een beschrijving..... En allemaal omdat hij zonnodig vanavond nog naar de buren moest om te vragen voor het frezen van het keukenblad.
Ik bak omdat IK dat leuk vind, niet omdat hij mensen met iets wil verrassen.
Huh heeft vriendlief besloten dat jij nu moet gaan bakken of hoe moet ik dit zien? Anders maak je iets simpelers? Heb je room en chocolade in huis? Ganache gaat een stuk sneller en is minstens even lekker