Vraagje: Ik heb kapsel van Febr. in de diepvries liggen. Zouden die nog wel lekker zijn of gewoon nieuwe maken. En die andere weggooien. Tja af en toe dan zijn onze kippen zo aan het leggen dat ik er kapsels van maak. Maar heb de laatste tijd geen bestellingen gehad.
De bekleding van mn taart was weer eens mislukt xD Aan de ene kant was teveel fondant, en aan de andere kant kwam ik tekort Maargoed... maakt niet uit xD Hij wordt vanavond toch al gesneden en gegeten xD Maak voordat we em snijden wel ff een foto
Had ook de bovenste laag van t kapsel bij het vullen er ondersteboven opgelegd, en had perongelijk schuin gesneden. Niet echt slim! Maargoed.... t maakte verder niet heel veel uit.
@Woldhoeve: jouw onderschrift En wat betreft je kapsel..ehh...tjah...heb je echt een meer als drie sterrenvriezer? Want als het gewoon een ordinair vriesvakje is, zou ik maar een nieuwe maken.
Jaime, echt vreemd dat jij geen grijs kon krijgen... Ik heb zojuist muisjes gemaakt voor mn kaastaart en die heb ik gewoon grijs gekregen met Wilton Zwart
1234
Geplaatst: 20-06-10 20:03
Mijn pizza-taart Hij was wat bobbelig geworden doordat het snijden niet helemaal 100% goed was gegaan, maargoed. En de jam liep wat uit aan 1 kant nadat het in de koelkast was geweest.
Maar hij is wel erg lekker! En mn vader was er erg blij mee Vulling met bosbessen-yoghurt bavarois, en afgesmeerd met aardbeien botercreme,+ op de taart een laagje aardbeienjam.
haha indd, maargoed, probeer em iedere keer weer ietsjes strakker te krijgen Lukt alleen nog niet altijd
Tris_Amo
Geplaatst: 20-06-10 20:16
Hallo! Ik heb helemaal geen ervaring met taarten decoreren, maar JAMMIE wat laten jullie mijn handen (en maagje) kriebelen om ook aan deze kunst te beginnen! Is het voor iedereen weg gelegd, of hebben jullie specifieke tips ?
Marisje76
Geplaatst: 20-06-10 20:28
zo zal jullie even mee laten genieten van mijn alleereerste taart! vind het nog eens niet zo slecht gelukt al zeg ik het zelf. strik-lusjes waren niet allemaal even groot en een beetje te dun uitgerold waardoor ze wat inzakten. wat ik vooral heel erg lastig vond is de randen goed bekleden met het marsepein, zie foto is dus ook niet echt mooi geworden. taart is van bicuitdeeg, gevuld met buttercream met praline-smaak toegevoegd,mmmm heerlijk!! marepein weer zelf gekleurd. 7 jaar getrouwd en vaderdag was de verkapte reden dat ik de taart maakte.
tips zijn meer dan welkom!
edit: even deeg bijbestellen, vrijdag ga ik een barbietaart maken voor de 6e verjaardag van mijn dochter
@Zoekend: lap erop leggen, van bovenaf de eerste cm van de rand gladstrijken, de vouwen weer glad leggen onderaan, volgende randje glad strijken, vouwen weer glad leggen... etc. En zo dus langzaam aan naar beneden werken.
Katja
Geplaatst: 20-06-10 21:25
Langer de tijd nemen. Van bovenaf steeds een mini stukje gladstrijken rond de hele taart en in de tussentijd iedere plooi optillen en glad leggen. En dan ga je net zo lang door tot je onderaan bent.