Ik zal mezelf even voorstellen!
Ik ben Lisette, 18 jaar, en student.
Waarom ik hier dan ben beland. Een paar jaar terug was ik heel wat kilootjes lichter en drie kledingmaten kleiner. Voorheen sportte ik veel, maar tegenwoordig helemaal niet meer.
Verder ben ik een (vr)eet ik op een gemiddelde schooldag best wat.
Denk hierbij aan een a twee broodjes als ontbijt, op school nog 3 a vier broodjes, en ’s avonds neem ik over het algemeen een “normale” maaltijd. Echter zijn het de slechte tussendoortjes die het hem doen bij mij denk ik. Ik heb regelmatig eetbuien en op school ben ik regelmatig geneigd tot een broodje frikadel/twixen etc als ik trek heb.
In de weekenden eet ik weer wat minder, vaak omdat ik dan overdag “niet zoveel doe” en naar mijn idee daarom minder trek heb. Verder ben ik niet dol op fruit, al gaat dat de laatste weken beter.
Ook ben ik een emotie-eter. Ik ben behoorlijk chocoladeverslaafd. Een reep is bij mij zo op, dit geldt eigenlijk ook wel voor zakken chips etc.
Een gemiddelde schooldag van mij ziet er denk ik zo uit, eet natuurlijk niet elke dag aardappels, maar geeft wel een goede indruk denk ik:
O: +-7.30: 1-2 bb met hagelslag (puur en veel) of kaas of vleeswaren, een enkele keer iets uit een potje (jam/pindakaas/etc)
T: +-10/11u: 2 a 3 broodjes, meestal vleeswaren (voorkeur salami/cervelaatworst)
L: 13.00: 1-2 broodjes (voorkeur wederom salami/cervelaatworst)
T: 15/16u vaak een foute tussendoortje, koek, twix etc
D: twee kleine aardappels, paar scheppen groentje, stukje vlees (rouw meestal kleine 100g), en als toetje een aardige bak yoghurt om aan mn zuivel te komen
T: cracker kaas / ontbijtkoek / niets
Ik ontbijt hier alleen om toch iets te eten, na een/twee uurtje(s) heb ik vaak pas trek, daarom heb ik hier de tijden er maar even bij gezet
Een weekenddag:
O(+-11u): 2bb, een hagelslag, een vleeswaren
L(+-13u): 1 a 2 broodjes kaas / vlees
T: cracker / koek / ….
D: twee kleine aardappels, paar scheppen groentje, stukje vlees (rouw meestal kleine 100g), en als toetje een aardige bak yoghurt om aan mn zuivel te komen
T: chips (zaterdag/vrijdagavond)
Maar nu ik met mijn 1.81/18.82m 80kilo weeg, en mijn BMI dus net iets boven de 24 is, is het echt tijd voor actie!
Mijn streefgewicht is 70 kilo (BMI is dan 21.4.).
De laatste twee weken ben ik drie keer wezen joggen en ik wil dit nu doorzetten volgens dit schema.
http://www.lopen.nu/schema/SCHEMA_15.pdf
Dit schema heb ik twee dagen terug gevonden, en ben gister begonnen met week 2.
Ik hoop hier net even de stok achter de deur te vinden om gemotiveerd te blijven en tips te kunnen krijgen van mensen die er al heel wat verder mee zijn.
Vooral omdat ik over een paar weken weer naar Ameland ga om te werken (horeca). Ik heb hier vorige zomer zeven weken gezeten en mn hele (eet)ritme was ontregelt. Of je eet om 17u, of je eet om 21u om het maar even grofweg te zeggen.
En wanneer je dan je eten krijgt ben je eigenlijk al over je trek heen, en ben ik snel geneigd toch voor wat ongezonds te gaan.
Daarnaast ging ik vaak laat uit bed (wegens stappen of laat werken) en combineer ik mn lunch en ontbijt vaak wat.
Ik vind het lastig om dan een beetje goed te blijven eten.
Vandaag was ik weer wat laat met mn ontbijt (11u), maar dit heb ik achter de kiezen tot nu toe:
O: 3 Wb, kruidenkaas, pindakaas, en weet ik niet meer

T/L: 4 enorme aardbeien en halve banaan (toetjesschaaltje vol, vond het te laat om brood te nemen)
T: een galet (wafelachtigkoekje)
D: pasta met spinazie en hamreepjes, sinasappel/banaanyoghurt als toetje