Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
annepanne schreef:Ow heb ook nog 3 snijbonenplanten en 6 gewone boontjesEn nog tig planten waarvan ik niet meer weet wat het is.. Oeps..
Thats_Me schreef:Mijn peterselie doet het een beetje té goedHad niet gedacht dat het zo'n mega plant zou worden
Nu maar even een oplossing zoeken want zoveel eet ik er nou ook weer niet van.
ranna schreef:Hang het te drogen, maal het daarna fijn tussen je handen of m.b.v. een vijzel en dan heb je peterselie voor de rest van het jaar voor over het eten.
Dat doe ik hier met de bieslook en magiplant ook en straks ook de peterselie.
pol013 schreef:Ben nu wel een klein gevecht aan het voeren bij de bonenplanten. Heb al een paar grotere maar wilde daar nog een paar nieuwe bij zaaien. nu eten de slakken de jonge blaadjes op en blijft er alleen een stokje staan. Daar dus ondertussen wat slakken korrels bij gegooid.
Ibbel schreef:Invriezen werkt nog beter. Gewoon vers uit de tuin hup in een plastic zak in de vriezer. Eenmaal bevroren is het bros en kan je het verpulveren. Eigenlijk een sort vriesdrogen wat je doet, veel lekkerder dan gedroogd en bovendien goed houdbaar, gewoon drogen duurt best lang, en als het niet echt goed droog is krijg je er toch schimmel in.
pol013 schreef:Begin wel het idee te krijgen dat 3 courgette planten iets te veel zouden kunnen zijn voor 2 personen. Dan stuur ik er wel 1 uit logeren.