Wie gaat er mee op dieet???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hermelijn

Re: Wie gaat er mee op dieet???

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 20:33

Goed, daar heb je wel gelijk in IngridM, maar er is toch een reden voor dat je je zo voelt? Dan moet je dáár iets aan doen... En als blijkt dat die reden te veel eten is... Tsja, dan moet je kijken of je écht te veel eet, en zo ja, wat je er aan kan doen. Bijvoorbeeld als je een vreetbui voelt aankomen bij mensen gaan zitten, niet alleen blijven, dat soort dingen.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 20:56

Ben ik helemaal met Scarlet eens, ik denk ook dat dat een goede oplossing is.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 21:37

Heb net gelezen waarom water drinken zo belangrijk is. Water schijnt je bloed dunner te maken, waardoor de transportatie van vet naar de spieren bevordert wordt. Drink je te weinig, dan is dat dus moeilijker.

Ofzo Tong uitsteken Weet niet of 't klopt, maar 't klinkt op zich wel aannemelijk.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 21:37

_Scarlet_ schreef:
Goed, daar heb je wel gelijk in IngridM, maar er is toch een reden voor dat je je zo voelt? Dan moet je dáár iets aan doen... En als blijkt dat die reden te veel eten is... Tsja, dan moet je kijken of je écht te veel eet, en zo ja, wat je er aan kan doen. Bijvoorbeeld als je een vreetbui voelt aankomen bij mensen gaan zitten, niet alleen blijven, dat soort dingen.

ik snap niet helemaal waar je op reageert.......

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 21:41

Ik ga trouwens vanaf binnenkort 2x per week fitnessen, even langs een paar sportscholen om te kijken Lachen Waarschijnlijk ook wat beter voor mijn gezondheid.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 22:14

IngridM schreef:
_Scarlet_ schreef:

ik snap niet helemaal waar je op reageert.......

Ik reageerde op die cirkel waar jij het over had. Die moet toch op een gegeven moment ergens door getriggert worden, lijkt mij. Sorry, volgende keer zal ik quoten.

Poison

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 23:09

IngridM schreef:
maar zijn de vreetbuien een gevolg dat je depri-gevoel of is je depri-gevoel een gevolg van je lichaamsbeeld/teveel eten/snoepen ?

kip en ei verhaal......

ik heb 15 jaar lang een eetstoornis gehad en 15 jaar lang af en aan depressief geweest, wist ook niet wat van wat kwam (goed lezen...) ...........feit is dat als je je rotvoelt en je bent bezig met afvallen en je gaat eten, dat je je daarna alleen nog maar rotter gaat voelen........probeer je gedachten af te leiden en iets te gaan doen

De vreetbuien zijn het gevolg van me depri voelen, niet andersom.
Ik ben de laatste tijd juist veel minder met eten bezig en heb minder schuldgevoel.
Dat depri gevoel gaat vaak niet over eten, meestal over dat ik niet weet wat ik wil, het gevoel dat dit leven niet bij me hoort zeg maar.
Elke dag twijfel ik over van alles en nog en ik heb nergens zin in enzo.

hepske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 07:25

Poison ik begrijp het helemaal.
Maar je gaat er echt iets aan moeten doen.
Ik heb dat ook een tijd gehad, maar nu ben ik perfect gelukkig en heb ik eigenlijk het leven dat ik altijd al wilde.Toch ik heb nog nergens zin in omdat ik me te dik voel, toch zeker op sommige momenten, soms kan het ook goed gaan, als ik eens een dag niet snoep, voel ik me direct een stuk beter, magerder en aantrekkelijker enz....(erg he)
En nu heb ik nog regelmatig vreetbuien om niet te zeggen elke dag... Nu komt dat dus echt omdat ik daar zoveel zin in heb en me al dik voel en dan denk ik oh eentje, en dan heb ik er toch al eentje gehad dus een tweede kan ook wel want het is toch al te laat...
Gisteren heb ik na mijn eten nog enkele koekjes gegeten, dus dat viel mee, hoewel ik s avonds heel veel zin had in een zak m & m's, maar mijn vriend had geen zin om mee te eten dus lieten we ze maar staan.(gelukkig)
Het is echt een vervelende zaak, ik ben niet echt dik hoor, maar ik heb het gevoel dat ik dik aan het worden ben, dat gevoel heb ik al heel lang, en ik snoep echt veel op een dag. Dus dat zou ik graag willen laten...

Heb nu cornflakes gegeten en een actimel 0% .Ik hoop dat het me vandaag nog eens lukt om niet te snoepen.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 13:32

Bij mij gaat het tot nu toe goed vandaag Ja

ontbijt: 50 gram muesli met bakje yoghurt
tussendoor : 2 volkoren wasa crackers met redelijk dun halva jam
lunch : geroosterde boterham, met heel veel sla (halve krop), een tomaat en 2 hele grote augurken (ong. 100 gram per stuk)

Tussendoor eet ik dan straks nog fruit en ev. brood en vanavond denk ik macaroni, maar misschien ook wel groente met aardappelen, weet ik nog niet zeker Haha!

hepske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 17:25

Goed bezig spetterlover.
IK heb dus vandaag mijn cornflakes op met een actimel 0%.
Dan deze middag een kleine appel 4 boterhammen met choco(wel dun gesmeerd), 3 chocolade koeken, juist nog een koekje en nu ga ik nog een smoske eten.
Niet bepaald goed dus...
Heb er al weer spijt van, want de dag is nog lang niet om, en ik heb heel veel honger.
Morgen weer goed beginnen, dan ga ik ook eens wat fruit en groenten kopen zodat ik dat wat meer kan eten , want nu hebben we niks in huis en dan kan ik niet anders dan een koek tussendoor eten...
IK heb wel hard gewerkt vandaag maar weet niet of dat wat helpt.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 17:38

Ik heb toen ik thuis kwam daarstraks nog 2 boterhammen met halva jam en 2 plakjes ontbijtkoek gegeten, vanavond eten we aardappelen met groente, maar ik heb gezegd dat ik geen aardappelen hoef, ook omdat ik net weer brood op heb enzo en ik vind het gewoon niet lekker, ik heb wel wat biscuitjes genomen bij mijn thee maar daar ga ik me niet schuldig over voelen, van die dingen kom ik echt niet aan Lachen

hepske : waarom neem je geen brood, of ontbijtkoek, of iets anders wat niet zoveel kwaad kan ipv koek? En je kunt tussendoor toch ook een stuk komkommer nemen? Lachen Of een droog biscuitje, een cracker met ev. licht beleg.. Wat is een smoske? Verward
En neem liever iets anders op je brood, jam, of een niet zo vette kaas, appelstroop.. Lachen Het lijkt misschien niets uit te maken, maar elke dag 4 boterhammen beleggen met iets anders scheelt wel, dat ik heb ik gemerkt. Ik had altijd vlokken, pindakaas.. doe ik nu ook niet meer Lachen Alles bij elkaar maakt toch dat je af gaat vallen Ja

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 21:46

Hallo, ik ben er weer eens een keertje.....
Het gaat allemaal niet zoals ik gepland had Verdrietig eerst 2 kilo afgevallen tot 66,7 toen weer twee kilo erbij. Dit vanwege dag pretpark met C-jeugd.....
Ja niet echt handig maar ja.....

Nu weer hard bezig om het eraf te krijgen, vandaag macaroni gegeten. Zitten daar eigenlijk veel calorieën in?
verder geen saus erbij. Gehakt/paprika/uit erdoorheen en wat ketchup. Of is dit wel goed als je wilt afvallen.
Verder vanochtend brood gegeten met kipfile, tussendemiddag brood met appelstroop en tussendoor nog een appel en pakje crackertjes.

1 pluspuntje, vandaag wel 2 liter water Bloos

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 21:48

Hangt ervanaf wat voor gehakt Knipoog Half om half is vetter dan runder. Verder is volkoren macaroni een stuk beter dan gewone.

Pff, ik heb te weinig gegeten vandaag, maar 'k krijg echt niks meer naar binnen Verward Zit nu al 20 minuten met m'n groenten te klooien, maar nee hoor

Poison

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 22:14

Passival schreef:
Hallo, ik ben er weer eens een keertje.....
Het gaat allemaal niet zoals ik gepland had Verdrietig eerst 2 kilo afgevallen tot 66,7 toen weer twee kilo erbij. Dit vanwege dag pretpark met C-jeugd.....
Ja niet echt handig maar ja.....

Nu weer hard bezig om het eraf te krijgen, vandaag macaroni gegeten. Zitten daar eigenlijk veel calorieën in?
verder geen saus erbij. Gehakt/paprika/uit erdoorheen en wat ketchup. Of is dit wel goed als je wilt afvallen.
Verder vanochtend brood gegeten met kipfile, tussendemiddag brood met appelstroop en tussendoor nog een appel en pakje crackertjes.

1 pluspuntje, vandaag wel 2 liter water Bloos

Macaroni zitten niet veel calorieen in hoor, en als je er een rode saus bij doet ook niet Lachen Dat gehakt achja die paar stukjes die ertussen zitten... ik weet niet of je van vis houdt maar tonijn in de pasta is ook heel lekker.
Ik vind dat je goed hebt gegeten hoor vandaag!
dit heb ik gegeten:

8 uur: appel + dun plankje ontbijtkoek
half 3: huzarensalade
6 uur: vis met aardappelbolletjes en boontjes
8 uur: perzik

Niet veel vind ik zelf en tussen eerste 2 zit veel tijd maar ik had eerder geen tijd om te eten, moest eerst werken en ben daarna meteen naar mn pony gegaan, was half 3 pas thuis. Normaal eet ik om 12 uur op t werk maar ik kreeg een vrije middag Haha!

Gister had ik zin in iets maar had al genoeg gesnoept en we hadden geen groente als komkommer dus had ik me maar uien gebakken.
Best lekker hoor, wat kruiden eroverheen en lekker lang bakken.
Ook pak ik vaak fruit uit blik want we hebben thuis vaak alleen appels en 1 per dag vind ik wel genoeg, anders is t niet meer lekker.
Of uitjes uit het zoetzuur of augurkjes bevatten amper caloriëen.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 22:18

In macaroni zitten wel wat calorieen, maar idd, als je volkoren macaroni kiest is het goed voor je. Ketchup is ook een goede keuze. Gehakt weet ik niet, eet ik niet dus heb er geen idee van.

Scarlet ik zou het maar niet opeten dan. Dan heb je straks morgen ook geen zin in groenten enzo.

Mijn eten vandaag (wel veel, maar voor mij is het toch best redelijk)
ontbijt: 50 gram muesli met bakje yoghurt
tussendoor : 2 volkoren wasa crackers met redelijk dun halva jam
lunch : geroosterde boterham, veel sla, een tomaat en 2 hele grote augurken
uurtje of 4 : 2 boterhammen met halva jam en 2 plakjes ontbijtkoek
avondeten : gebakken ei met klein beetje kaas er op en 3 schepjes spinazie (van die slechte Tong uitsteken uit de diepvries)
tussendoor een appel
en toen voelde ik rond 9 uur een vreetbui opkomen, een plakje ontbijtkoek hielp niet dus heb ik maar een bordje volkoren macaroni met groentes genomen, beter dan chips en sultana's e.d...
Verder wat biscuitjes bij de thee en 2 kleine waterijsjes, daar maak ik me niet druk om Lachen

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 22:20

Poison schreef:
8 uur: appel + dun plankje ontbijtkoek
half 3: huzarensalade
6 uur: vis met aardappelbolletjes en boontjes
8 uur: perzik

Niet veel vind ik zelf en tussen eerste 2 zit veel tijd maar ik had eerder geen tijd om te eten, moest eerst werken en ben daarna meteen naar mn pony gegaan, was half 3 pas thuis. Normaal eet ik om 12 uur op t werk maar ik kreeg een vrije middag Haha!

Gister had ik zin in iets maar had al genoeg gesnoept en we hadden geen groente als komkommer dus had ik me maar uien gebakken.
Best lekker hoor, wat kruiden eroverheen en lekker lang bakken.
Ook pak ik vaak fruit uit blik want we hebben thuis vaak alleen appels en 1 per dag vind ik wel genoeg, anders is t niet meer lekker.
Of uitjes uit het zoetzuur of augurkjes bevatten amper caloriëen.

Wat eet jij weinig op een dag Bloos!
Goed gedaan, uitjes gemaakt Ja gezond!
Doe ik ook wel, tussendoor een augurkje Lachen appels eet ik sowieso 2 per dag van, vind ze erg lekker Ja
Fruit uit blik, niet op zware siroop he ? Knipoog

Poison

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 22:23

Hoeveel calorieen zullen een gemiddelde portie macaroni ongeveer bevatten? op voedingswijzer staat steeds per opscheplepel maar hangt er een beetje vanaf hoe groot jouw opscheplepel is he Haha!
Als ik pasta eet reken ik op ong 300-400 calorieen. friet en pizza 600-700 en aardappelen met vlees en groenten 200-300 (eet dan vooral groente hou niet van hollandse pot). Rijst enzo ook zo als pasta rond de 300-400.

Spetterlover, normaal eet ik ook wel wat meer hoor, vandaag een goede dag Lachen
Ben de hele morgen en halve middag druk bezig geweest dus dan gaat de tijd zo om, en ik had geen eten bij me dus kon pas eten toen ik thuis was. Eenmaal thuis heb ik geslapen (eerst f gegeten) en toen was het alweer bijna etenstijd Haha!

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 22:28

Haha als ik zo'n dag heb ga ik naar bed met een maag die herrie maakt geloof ik. Nu al, maar nu heb ik toch wel genoeg gegeten, net een augurk op (toen ik dat van jou las vond ik dat een goede oplossing voor mijn trek) Tong uitsteken
Ja ik denk ook wel zo iets, 300-400 kcal. Want je neemt per persoon ongeveer ongekookt 1 kopje van 100-120 gram ofzo, dat is volgens mij ook zoiets aan calorieen.
Pizza reken ik nooit zo veel voor, omdat wij altijd pizza met dunne bodem hebben en bij mij zit er vrijwel alleen groenten, rode saus en een beetje kaas op Haha!
Patat / friet eet ik niet meer. Niet alleen omdat het slecht voor me is hoor, maar steeds als ik die vette/zoute zooi binnen heb krijg ik toch wel zo'n buikpijn, word ik helemaal misselijk enzo Verward Vooral friet van de McDonalds hoef ik niet meer Misselijk doe mij maar een McFlurry in plaats van friet Haha!

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 22:52

Spetterlover schreef:
Scarlet ik zou het maar niet opeten dan. Dan heb je straks morgen ook geen zin in groenten enzo.

Ik heb uiteindelijk maar alle courgette eruit gevist en de rest weggegooit. Heb ook nog een bakje magere fruityoghurt genomen. 't Zijn net iets meer dan 600kcal, maar ik heb het gevoel alsof ik hartstikke vol zit...
Dit heb ik gegeten vandaag:
- yoghurt met muesli
- 2 sneetjes brood met een plakje mosterdkaas
- appel
- peer
- die groenten, voornamelijk courgette (denk zo'n 200g in totaal)
- magere fruityoghurt

En verder heb ik lekker 3 uur gesport en zo'n uur gefietst Lachen

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 23:21

het allerbeste kun je voor je macaroni rundertartaar nemen ipv gehakt. In tartaar zit ook weer veel minder vet dan in rundergehakt. En bakken zonder boter hoor, na een paar minuten kun je er zelfs nog vet wat uit de tartaar komt eruit scheppen !

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 23:36

en volkorenpast natuurlijk Haha!

hepske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 07:17

Citaat:
Wat is een smoske

Een smoske is een broodje met groenten ertussen.Is iets uit belgië veronderstel ik dan.

Ik ga deze namiddag eerst eens naar de winkel wat fruit en groenten kopen zodat ik iets anders kan nemen tussendoor.
Gisterenavond weeral van de m&m s kunnen blijven!!!toch hard gewerkt gisteren avond, was pas rond elf uur binnen nog enkel een paar nic nacjes op (letterkoekjes).
Deze morgen slecht ontbijt (boterhammen met choco wel dun) moet me dus weer herpakken, maar deze middag heb ik fruit, dan heb ik gewinkelt.
Het is niet zo gemakkelijk als je thuis woont, je moet eten wat er is.
Daarom een geluk dat ik binnenkort verhuis...

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 07:25

Ik kon gisteravond ook nog net van een sultana afblijven Cool Ik heb me nu al even niet gewogen, denk morgen weer, ben benieuwd, ik was een stuk aangekomen dus hoop dat ik weer op 54,5 kom deze week Scheve mond

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 08:39

mag ik vragen hoe lang je bent spetterlover? tenzij je 1.50 bent kun je toch nooit overgewicht hebben ?

hepske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 14:00

Het is bij mij ook nog goed aan het lukken!
Juist veel fruit gaan kopen druiven, ananas,appels.
Dus deze morgen nog boterhammen met choco en een actimel 0% en deze middag wat druiven en Bambix.(Voor degene die dat niet kennen, is iets met 0 vetpunten wat normaal gezien babytjes eten, maar ik vind het ook lekker)Over de Bambix wel een beetje canderel suiker, maar dat blijft volgens mij toch een mager middagmaal, hoewel ik niet dat gevoel heb.
Ik krijg voor de moment geen hap door mijn keel zo vol zit ik ervan.
Nu niets meer eten tot het avondmaal of alleen maar een appel of iets dergelijks, amai als dat me lukt, de ananas houd ik voor deze avond voor als ik trek krijg....
Als ik dat voor mekaar krijg dan heb ik vandaag buiten mijn choco op mijn boterhammen al goed gedieet en zal ik toch wel een beetje vermager he of toch zeker niet zwaarder worden he???
Spetterlover het doet deugt he als je ergen waar je zin in hebt toch niet aankomt.Proficiat.