Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Gaby schreef:Weet iemand of er ook Nederlands- of Engelstalige websites/boeken bestaan over flexitarisme?
Ik wil o.a. uitvinden of als je 2-3 dagen per week rood/wit vlees en 1 keer per week eieren eet, je voor de rest van de weekdagen voldoende B12 en eiwit hebt binnengekregen. (En je dus ook weleens gewoon pasta met tomatensaus kan eten ...)
poes schreef:Ik ga volgende maand bloed laten trekken op aanraden van de HA om te zien hoe het gaat qua vitamines en zo. Dan zal ik 4 maand vega(n) zijn.
Gaby schreef:Weet iemand of er ook Nederlands- of Engelstalige websites/boeken bestaan over flexitarisme?
Ik wil o.a. uitvinden of als je 2-3 dagen per week rood/wit vlees en 1 keer per week eieren eet, je voor de rest van de weekdagen voldoende B12 en eiwit hebt binnengekregen. (En je dus ook weleens gewoon pasta met tomatensaus kan eten ...)
Riraito schreef:Gaby schreef:Weet iemand of er ook Nederlands- of Engelstalige websites/boeken bestaan over flexitarisme?
Niet ieder mens is ook het zelfde, dus denk dat als je het heel zeker wil weten je het beste na een aantal maanden bloed kan laten prikken. Maar ik eet al bijna een jaar vega met af en toe vis (denk één keer per 10 dagen) en amper vleesvervangers (die hebben extra B12). Geen melk maar wel bijna dagelijks een plakje kaas. Bij mij is alles prima in orde, dus ik zou zelf dan denken dat jij het ook kan (als je gezond bent).