Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 21:18

Is 1 kg gewichtsverlies per week realistisch? Ik moet er nog 30 kwijt..

Ik eet tussen de 20 en 30 gram khd per dag
Laatst bijgewerkt door Romeo2007 op 15-08-16 21:28, in het totaal 1 keer bewerkt

ItsMe2

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 21:23

Romeo: ik verlies circa 600/700 gram per week. Ik eet tussen de 45 en 55 gram koolhydraten per dag. Is per persoon verschillend denk ik.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 22:19

Een kilo per week is top hoor.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 07:08

Een kilo per week kan prima, maar als je zo'n eind te gaan hebt moet je er wel rekening mee houden dat je eens een plateau hebt of gewoon soms een keer niet zo streng bent.

Ik was vanochtend een kg kwijt ten opzichte van gisteren, klopt eel want heb me een ongeluk geplast. Ben iig weer in ketose :D nog 700 gr en ik ben op mn lichtst sinds voor mn eerste zwangerschap *\o/*

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 07:44

Uiteindelijk hangt dat ook van je startgewicht af en van hoeveel kcal je per dag eet... ik eet er nu 1800-2000 en val dus niet tot nauwelijks af. Dadelijk weer een beetje zakken en dan hoop ik van wel :)

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 07:56

Laura82 schreef:
Een kilo per week kan prima, maar als je zo'n eind te gaan hebt moet je er wel rekening mee houden dat je eens een plateau hebt of gewoon soms een keer niet zo streng bent.

Ik was vanochtend een kg kwijt ten opzichte van gisteren, klopt eel want heb me een ongeluk geplast. Ben iig weer in ketose :D nog 700 gr en ik ben op mn lichtst sinds voor mn eerste zwangerschap *\o/*

Ik zit al 1 jaar op een plateau, erger kan het dus niet worden

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 08:11

Oh dat is wel balen Romeo, hopelijk gaat het nu beter.

Dat idd ook secricible, en ieder lichaam is gewoon anders. Mijn stofwisseling heeft een tijd op zn gat gelegen, zelfs als ik rond de 1200 kcal at viel ik nauwelijks tot niet af. Nu eet ik rond de 1600 en val ik prima af.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 08:27

Goed bezig allemaal. Hoeveel ik kwijt ben geen idee...
Zal van de week wel weer een keer meten, is al lang geleden.
Spoiler:
(zie net dat de laatste meting van mei is :o )

Ben wel al 2 ochtenden misselijk, heel irritant!

Ik had gisteravond mijn lunch gegeten, kreeg dat niet weg. Dus gisteren een magere dag.
Wel 5km hard gelopen (wel met interval en de laatste 1,5 gelopen want moest bijna spoegen) dus wat dat betreft heb ik wel wat gedaan :P Daarna nog kracht en hoepelen.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 08:30

Goedemorgen! Ik ben een een weekendje weg geweest naar Londen met m'n vriend en schoonouders. Veel gewandeld en veel gezien. Nu heel erg moe, dus zal een flink aantal dagen moeten bijkomen. M'n belastbaarheid is heel laag momenteel door wat medische klachten.

En ik hoef maar 5 pagina's bij te lezen haha.

Kimmes schreef:
Hij ziet er lekker uit :j

Hoepelen schijnt heel goed te zijn. Jammer dat ik er niet zo goed in ben :D

O: lijnzaadpap
M: Tonijn of zalm salade
A: ?

Ik zie vaak de tussendoortjes staan, maar daar heb ik eigenlijk zelden behoefte aan. Ben ook altijd druk, wellicht dat dat scheelt. Wel jammer dat daardoor het drinken er ook bij inschiet :x

Gebruiken jullie trouwens kokosolie? En zo ja, is die van de Action wat? Ik lees er regelmatig over dat het zo goed is om te gebruiken.

Tussendoortjes eet ik om meerdere redenen: je houdt je lijf aan de gang, anders krijg ik veel te weinig eten binnen en om aan het aantal gram koolhydraten te komen. Als ik jouw bovenstaande lijstje zie, mis ik de groenten. Wellicht dat je die bij het avondeten gegeten hebt, maar ook deze kan je prima tussendoor eten. :-) Het is goed om daar veel koolhydraten uit te halen.

Kokosolie heb ik gekocht maar gebruik ik zelden..

Meliaforever schreef:
Weet iemand een boek of goede site over koolhydraatarm eten. Ik wil wel de uitdaging aan om (veel) te minderen met koolhydraten. Ik heb vooral moeite met afstand doen van brood. :=

Havermout lus ik niet. Wel yoghurt, rijstwafels, crackers. Weet niet of dat kha is.

Ik ga ook bijna weer naar school en ik kan daar niks opwarmen of koel houden. Salade kan nog wel omdat ik een speciaal bakje heb met vrieselement. :)

Ik ga nu maar is het topic een beetje lezen denk ik. :=

Ik gebruik vaak de website http://www.gobento.nl. Daar staan handige weekmenu's op om je wat houvast te geven.

Je kan ook dingen van te voren klaar maken; avond van te voren een goed gevulde omelet klaar maken. Deze laten afkoelen en in stukken snijden. Is goed koud te eten. Gekookte eieren kan je ook koud eten. Soep s ochtends opwarmen en in een thermoskan meenemen.

Romeo2007 schreef:
Dag allen,
Mag ik me ook melden? Ik wil graag nog 30kg afvallen.

Ik zoek nog opties voor de lunch en diner. Heb al een lijst gemaakt met allemaal ideeen voor eten. Ik wil onder de 20-30 gram kh per dag blijven, daarboven val ik niet af. En verder maximaal 1300/1400 kcal.

Mijn eetlijstje vandaag:
O: eiwitshake met 250ml ongezoete amandelmelk

T: 200 gram Skyr naturel

L: sla, 100 gram geitenkaas, 40 gram walnoten

T: 100 gram kipfilet met een beetje Boursin

A: 100 gram carpaccio in slablaadjes gerold

A: 200 gram Skyr

Dit levert mij:
Koolhydraten 23
Eiwit 140
Vet: 70
Kcal: 1375

Welkom! Ik zie in je onderschrift dat je al 45 kilo afgevallen bent. Dat is echt een hoop. Knap hoor. :-) Hoe ben je die kilo's kwijt geraakt? Ook met kha?

CK88 schreef:
Hoe doen jullie dat zonder brood en jodium gehalte? Misschien is het wel eens voorbij gekomen in andere voedingsmiddelen zit ook wel jodium zoals witte vis enze maar dan nog schijn je niet aan het gehalte te komen wat nodig is. Slikken jullie supplementen en zo ja welke?

Toevallig las ik hier gister ook iets over. Ik slik dagelijks multivitamine bij. Maar dit doe ik ook meer in verband met herstel na een operatie. Ik gebruik dagravit totaal.

@Laura82, bekkeninstabiliteit is zo rot he. Heb het hier ook, alleen niet door een zwangerschap maar door een val van een paard. Ik moet zeggen dat ik er de laatste tijd weinig last van heb. In eerst instantie is de pijn flink overheerst door m'n kapotte schouder, maar nu na de operatie heb ik daar geen pijn meer aan en ook nauwelijks van m'n bekken. Scheelt wel dat ik inmiddels bijna 30 kilo lichter ben denk ik. :-)
Ik wil van de week zelfs weer gaan proberen te fietsen. Dat is altijd een no go geweest met de bekkeninstabiliteit. Moet alleen nog even een breder zadel kopen zodat de druk wat meer verdeeld wordt.

Ik las wat over mannen die mee afvallen. Mijn vriend is echt een sprietje. :+ Hij eet eigenlijk altijd wel gezond met mij mee maar in de maaltijden voeg ik wel wat koolhydraten voor hem toe. Anders wordt ie nog lichter en dat heeft ie echt niet nodig.

Romeo2007 schreef:
Is 1 kg gewichtsverlies per week realistisch? Ik moet er nog 30 kwijt..

Ik eet tussen de 20 en 30 gram khd per dag

Ik denk persoonlijk dat gemiddeld tussen de 0,5 en 1 kilo per week realistisch is.

Ik las ook nog wat over sporten. Hier is dat momenteel minimaal omdat ik een verbod heb op sporten. Mag tot 4 maanden na m'n operatie niet sporten. Ik ben wel redelijk eigenwijs en doe dus sit ups en been spier oefeningen, maar op een laag tempo. Soms sta ik op de crosstrainer en ik wandel regelmatig.

Ik heb wel grote plannen om straks weer te gaan sporten. Nooit de drive gehad om te gaan sporten en nu wil ik zo graag. :')

Verder doe ik m'n fysio oefeningen voor m'n arm en schouder die veel energie vergen. Heel m'n spierkracht is weg en moet dus opgebouwd gaan worden.

Op aanraden van de fysio ga ik vanaf deze week een koolhydraat uurtje toevoegen. In de ochtend of begin middag wat extra koolhydraten nuttigen (fruit of kha brood) zodat ik wat meer binnen krijg. 4 kilo in een week afvallen is niet gezond. Plus het bijna flauwvallen duidt er toch op dat m'n lichaam veel verbruikt tijdens m'n revalidatie.

Ben benieuwd wat dat gaat doen. In ieder geval gister weer goed begonnen na m'n weekendje weg.
Vandaag een groentesoepje klaar maken. :-)

Gister nog maar wat nieuwe kleding besteld. Ik kwam erachter dat ik 3/4e van m'n kledingkast niet meer pas. :Y) Ben er echt uitgekrompen. En gezien ik over 4 weken twee weken op vakantie ga heb ik wel wat kleding nodig. Heb besteld in maatje 42, L en XL. Ben benieuwd! :D

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 08:38

Wat zijn jullie fanatiek qua sporten! Ik doe echt niets, eerst maar wat gewicht kwijt en kijken hoe ik er dan uit kom :D Vorig jaar de sixpack challenge via de sportschool, werd vooral gek van het eten, hele dag de app bijhouden.

De planning vandaag:
O: 135gr Turkse yoghurt, eetlepel Slimpie, 2 stukken crunch kaneelkoek van Oahn en een stukje kaas
T: hazel- en pecannoten
L: ga met m'n leidinggevende lunchen, denk geitenkaassalade
T:
A: even checken was de huisgenoot vandaag wil eten, alles is nog mogelijk :D

milatje; heb je het naar je zin gehad in Londen?

Hier ook bekkeninstabiliteit en het is na m'n zwangerschap ook niet meer weggegaan. Mede daarom erg opgezien tegen een volgende zwangerschap en met 5 weken wist ik al niet meer waar ik het zoeken moest (normaal ook rond ovulatie en menstruatie). Nu een aantal behandelingen shiatsu gehad, helpt me goed, maar het lost het niet op.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 08:43

milatje, leuk London! Zou ik ook nog wel een keer heen willen, ben ik nog nooit geweest :') Naar jullie zin gehad?

Vervelend van jullie bekkeninstabiliteit! Nog een redenen om goed te overwegen om kinderen te krijgen :+ Al die enge verhalen :')

Ik ben weleens fanatieker geweest hoor met sporten maar in de zomer heb ik nooit heel veel zin en moet wel wat doen want wil nog wel een keer op zonvakantie ;)

Lekker dagje heb je! Mogen noten wel gewoon?

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 08:45

Ja, ik heb het goed naar m'n zin gehad in Londen. 35 km gelopen in twee dagen. Dat is echt veel voor mij gezien de verminderde belastbaarheid. Daarom ben ik ook zo kapot nu. :')

Had alleen heel erg last van m'n voeten.. Nu denk ik dat het komt omdat de zool van de schoenen dusdanig aangepast waren naar m'n oude gewicht dat ze niet meer helemaal goed zijn?? Is dat een gekke gedachte?

Maar het is een mooie en grote stad zeg!

Ik heb hier een tijdje chiropractie gevolgd voor de bekkeninstabiliteit. En ga af en toe nog eens langs voor een onderhoudsbeurt. Maar verder niet. Heb ook een tijdje gehad dat het rond de menstruatie periode poedersuiker was, maar zelfs dat gaat goed nu.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 08:46

gribaldi schreef:
milatje, leuk London! Zou ik ook nog wel een keer heen willen, ben ik nog nooit geweest :') Naar jullie zin gehad?

Vervelend van jullie bekkeninstabiliteit! Nog een redenen om goed te overwegen om kinderen te krijgen :+ Al die enge verhalen :')

Bekkeninstabiliteit kan je dus ook krijgen zonder zwangerschap. :+

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 08:53

London is gaaf!!

Ik had in mn eerste zs ook bekkeninstabiliteit, maar veel minder heftig, toen functioneerde ik nog prima. Dus dacht dat dat bij de tweede ook wel goed zou komen... Foutje :+ Vooral het feit dat ik er nog een rond had lopen van onder een jaar (ze was 9 maanden toen ik zwanger raakte) hielp niet echt mee, ik moest wel tillen. Maanden lang aangerommeld bij 2 verschillende fysio's en een osteopaat, toen was ik er klaar mee en heb ik dus niemand meer opgezocht toen de klachten na de bevalling niet over gingen. Toen via via terecht gekomen bij een speciale bekkenfysio, en zij heeft me echt super geholpen. Een van de fysio's waar ik eerder geweest was claimde ook bekkenfysio te zijn, maar die hamerde alleen op buikspieren (euhh ja, in je zwangerschap >;) ) en fit blijven. Wat een verademing dat iemand het eens heel anders benaderde! En ze heeft de klachten grotendeels weg gekregen, maar het weer opbouwen van spierkracht is gewoon een ramp.
Gelukkig kan ik wel weer fietsen, en lopen ging ook vrij snel weer goed. Maar er is weinig voor nodig om weer weken last te hebben.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 08:58

Herkenbaar laura, overigens betekend dat niet dat je stofwisseling op zn gat ligt maar is het een symptoom van insulineresistentie. Was bij mij inderdaad hetzelfde.
Overigens mag ik niet klagen, ik heb een dagmenu van 1700kcal en eet daar nog naast en ben toch sinds vrijdag al 0,5kg kwijt. Voor ik wist van resistentie at ik er 1500en viel nog niet af dus ben voor nu hartstikke tevreden.

Gribaldi lekker bezig geweest!

En milatje leuk! Was het leuk?

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 09:00

Ik dacht begrepen te hebben over insulineresistentie dat die je stofwisseling om zeep helpt, maar dat heb ik dus verkeerd begrepen? Wat zorgt er dan voor dat je niet afvalt?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 09:35

oh, mijn post hoe het was in Londen is een beetje mosterd na de maaltijd, sorry laura haha. Jullie waren al weer verder. Fijn dat het leuk was!

En insulineresistentie is een stofwisselingsziekte, dus het verstoord wel je stofwisseling, maar legt hem niet op z'n gat ofzo. Het is wat technischer en wat chemischer, hopelijk kan ik het wat versimpeld uitleggen.

Als je koolhydraten eet worden die in je darmen afgebroken tot glucose en opgenomen in je bloed. Je bloedsuiker stijgt daardoor. Hierop reageert je alvleesklier en die gaat insuline aanmaken. Insuline kun je zien als een soort sleutel die op de ingang van de cel past. Als je cel reageert op de insuline gaat deze open en kan de glucose de cel binnen. In de cel verandert glucose in energie.
Wat er gebeurt bij insulineresistentie is dat de alvleesklier nog wel de insuline aanmaakt (anders dan bij diabetes type 1, waarbij de alvleesklier dus niets meer produceert) maar de cel moeizaam reageert op de insuline die je maakt. Wat er vervolgens gebeurt is dat de alvleesklier weer meer insuline gaat maken (tenslotte is de bloedsuiker nog steeds hoog) en nog meer, en nog meer... Uiteindelijk reageert het lichaam wel door de overload aan insuline en bezwijkt het ingang waardoor de glucose er alsnog in kan, maar door zoveel insuline schiet dat weer door en zakt je bloedsuiker dus te ver. Gevolg is dat je weer snel trek hebt en wat moet eten enzovoort enzovoort.
Insuline is daarnaast betrokken bij de vetopslag, dus je kan je voorstellen dat als je teveel insuline in je lichaam hebt dat juist de vetopslag bevordert.

Door koolhydraatarm te eten heb je minder glucose in je bloed, minder last van die doorschietende insuline en wordt afvallen dus makkelijker.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 09:38

Wauw 35 km gelopen in Londen! Dat doe ik je niet na hoor. Gisteren heb ik 7km gelopen en was bekaf hahaha!

Hierbij mijn lijstje voor vandaag:
O: 300ml ongezoete amandelmelk, schep eiwitpoeder
T: 50gram blokjes kaas en 20 gram walnoten en wellicht wat rauwkost
L: 3 gebakken eieren, 20 gram ontbijtspek, beetje geraspte kaas
T: 200 gram Skyr, rauwkost
A: weer een gevulde paprika met mager gehakt (moeten op!!!)
T: beetje slagroom opgeklopt, eetlepel mascarpone en wat cacaopoeder erdoor heen

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 09:42

Ok thnx voor de uitleg! Deels wist ik dat wel, maar dacht dat het gevaar dan vooral schuilde in toch teveel eten door het snel dalende bloedsuiker. Ik heb tijden alles gewogen en bijgehouden, dus wist redelijk zeker dat dat niet het geval was. Vandaar mn conclusie (ook deels door het lezen van een artikel waarin het gesuggereerd werd) dat mn stofwisseling toen op zn gat lag.

Hebben jullie trouwens ook zo'n dorst? Zit al aan mn vierde kop thee en heb een halve liter water op, en heb nog steeds dorst :roll:

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 09:48

nee, valt mee hier. Het zou te maken kunnen hebben met het opnieuw in ketose komen. Als glucose wordt opgeslagen in de cellen e.d. bindt het vocht, dus je verliest veel vocht in de overgang naar ketose.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 10:09

milatje schreef:
gribaldi schreef:

Bekkeninstabiliteit kan je dus ook krijgen zonder zwangerschap. :+

Oja, had jouw stukje wel gelezen maar enkel kinderen is blijven hangen. :')
Spoiler:
(vond het wel een mooi excuus)

Afijn dat neemt niet weg dat het gewoon heel vervelend is!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 10:14

Fijn dat London geslaagd is :D

Ik had gisteren zo'n dorst. Vandaag valt het nog mee.
Heb wel trek dus begin zo lekker aan de olijven met kaas.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 10:53

Dat zal het idd wel zijn, al had ik het toen ik wat langer in ketose zat ook wel, maar minder extreem.

Begin me gelukkig weer wat beter te voelen, gisteren voelde ik me echt niet tof. Weer verhoging, blijkbaar hoort dat bij mij echt bij het in ketose gaan. Ik voel me dan alsof ik flink koorts heb, dat valt dan gelukkig wel mee. Ook paar keer flink misselijk en heel flauw, alsof ik ieder moment om kan vallen. En een humeur om op te schieten _-:(
Nu beetje hoofdpijn, maar heb alweer meer energie en volgens mij ben ik ook weer wat liever :+

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 10:54

die klachten herken ik inderdaad ook van de overgang naar ketose. Heel flauw, vermoeid, duf. Veel drinken, extra zout nemen zijn wel de belangrijkste adviezen die ik heb gekregen en heb opgevolgd en daarmee ging ik er gelukkig redelijk vlot doorheen.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 11:03

Zou ik dat nu ook al hebben dan? Ondanks dat ik zondag een halve pizza op heb? Thuis zeiden ze nou zoveel khd heb je niet op die dag hoor... (geen idee wat er in die bodem zat)

Ik heb sinds gisteren misselijk, en gisteravond na opstaan oid heel duizelig etc. Maar ben vorige week woensdag pas begonnen met onder de 30 khd eten.
Hoofdpijn is nu gelukkig wel weer weg.

Extra zout sec ja? Huhm dacht dat je dan weer meer vocht vast hield. Gebruik nu nooit zout thuis.

Laura waar heb je die strips vandaan? Ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe ik nu zit dan...