Wat heb jij vandaag gegeten? Deel IV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 16:24

NieneWiep schreef:
Jezzi schreef:
Als het goed is valt er dan geen maaltijd weg, maar schuiven alleen de tijden van je maaltijden op ;)

Ik moest vanochtend al om 5.30 opstaan en toen ook direct ontbeten, zou jij zeggen dat je op zo'n lange dag ook hetzelfde eet als normaal, net als dat je pas om 12.00 uur op zou staan? Of voeg je dan wel een extra maaltijd/tussendoortje toe?

Ik voeg meestal een extra maaltijd toe, maar dat komt omdat ik dan van bijvoorbeeld 05.30-23.00 wakker ben in plaats van van 07.00-23.00. Als ik laat opsta blijf ik ook wat langer wakker, dus eet ik ook hetzelfde als normaal :j

Noeps

Re: Wat heb jij vandaag gegeten? Deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-14 16:38

Als ik op zondag laat uit m'n nest rol sla ik soms ook een maaltijd over. Want avondeten doen we dan niet veel later. Meestal slaap ik ook alleen uit als ik op stap ben geweest en vaak heb ik dan 's nachts nog wel wat gesnackt dus dat compenseert dan het gemis van ontbijt O:)

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 16:42

Kiwipitje schreef:
Dan nog :).

Tsja jammer dan. Ik eet niet vaak te weinig. Af en toe zo'n dagje er tussen vind ik niet erg.

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 16:43

O: Havermout met halfvolle melk, kokos, rozijnen en honing
T: Zelfgemaakte mueslireep
T: 30 gr gemengde ongebrande noten
L: Mugcake van een banaan, ei, 2 el havermout, beetje kokos en twee zuurdesem knäckebröd met cottage cheese
T: 200 gr magere kwark met een appel en wat kaneel
A: Moussaka van aubergine, tomaat, ui, griekse yoghurt, ui, kruiden en wat kaas
T: 200 gr magere kwark en witte druiven

B: 45 min KT, 10 km fietsen

1870 kcals, 122 gr eiwit, 70 gr vet

Dit is gerekend zonder de mueslireep, ik gok dat die zo'n 200 kcals bevat.

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 18:11

Even snel n keer een lijstje tussendoor. Gister:
T: 1 appel
O: 70 gr havermout, 5 gr lijnzaad, 5 gr hennepzaad, 5 gr zemelen, 10 gr protein, 10 gr amandelen, 100 ml havermelk
L: magere kwark, 16 gr 92% pure choco, handje notenmix, cacao, mandarijn
T: pre-workout, 28 gr protein, 1 appel
A: quinoa met wokgroentes en groenteburger, lepel sambal, kruiden, olijfolie
T: magere kwark, 10 gr protein, ong 25 gr noten, 20 gr muesli, 1 mineola, 2 blokjes 72% pure choco
D: koffie, water, skinny frappuchino
B: 50 min lopen, uur intensity

Vandaag:
O: 70 gr havermout, 7 gr lijnzaad, 5 gr zemelen, 15 gr notencranberrymix, 10 gr protein, 200 ml ongz amandelmelk
T: half speltbroodje, babybelkaasje
L: 112 gr tonijn, 250 gr tomaat, 1 rode paprika, 200 gr bospeen, 2 kiwi's, half speltbroodje
T: appel, restje bovenstaande lunch
A: maaltijdsalade teriyaki (495kcal)
T: 28 gr protein, 1 mineola
T:? Nog te weinig kcal dus mis meer
D: koffie, water, 2 cappuchino, blikje cola zero
B: 35 min fietsen, stagedienst, 1 of 2 uur outdoor, stalwerk

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 19:31

O: grutten met cacaonibs, zadenmix, superblend en verse aardbeien
T: Rijstwafel met een paar plakjes rookvlees, sla en paprika en wat frisse fruitsalade van AH
L: Salade van rucola, ijsbergsla, tomaatjes, paprika met een zelfgemaakte dressing van olijfolie, balsamico, tomatenpuree en kruiden met geitenkaas. Dadel
T: Rijstwafel met notenpasta, pluot en een pruim
A: Pasta carbonara, maar dan anders, paleoproof. http://oerspronkelijk.blogspot.nl/2013/ ... nkelijk%29
Ik had m'n vraagtekens maar het was erg lekker. Yoghurt met aardbeien, blauwe en rode bessen
T: Restant van m'n toetje en een vijg. Misschien nog wat noten of bessenmix
D: Water, groene thee en zelfgemaakte choco
B: Paardrijden en een uur cursus met Bart

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 19:59

Venthe schreef:
O: 200 ml amandelmelk, 6 el havermout, 1 el lijnzaad, 1 appel, klein beetje bananenchips en kaneel + kopje koffie met koffiemelk
T: Cappuccino, banaan
L: 2 speltbth met Sabra auberginesspul :+ en geitenkaas, 2 speltbth met slankie smeerkaas
T: haver spelt reep van leeuw, kop thee 250 ml
A: 2 (grote) wraps met dun laagje crème fraîche, gehaktmensel met seasoningmix, sla, mais, paprika en zelfgemaakte guacamole + glas ice tea green
T: klein beetje mona bitterkoekjes pudding

B: niks, hele dag college

Nog niet top maar aardig tevreden :)

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 20:12

Ik kijk ook altijd weer met verbazing naar je lijstjes hoor Bhris! Dat je het (bijna) altijd zo netjes in de verhoudingen weet te krijgen :j En ook de discipline op kunt brengen om het in te voeren en te controleren.

Als ik (heel) vroeg opsta lig ik meestal ook eerder in bed en schuiven mn maaltijden dus wat naar voren toe. Andersom meestal ook trouwens, sta ik laat op dan schuift de rest naar later op de dag.

Lijstje vandaag:

O: 60 gr havermout, 90 gr appel, 20 gr rozijnen, 150 ml sojamelk + 250 ml water, 10 gr tarwezemelen, schepje palmsuiker
T: eiwitshake met 25 gr whey poeder
L: 60 gr couscous (ongekookt gewogen), 250 gr broccoli, 1 gekookt ei, eetlepel halvanaise, peper, zout
T: 90 gr appel in stukjes, 15 gr rozijnen, eetlepel kaneel
T2: 4 blokjes 72% chocola, paar rozijntjes
A: 250 gr zoete aardappel (beetje teveel, zat echt tjokvol := maar wilde het niet weggooien :+ had verkeerd afgewogen), 200 gr italiaanse roerbakgroente, 1 broccolikaas burger, 3 eetlepels appelmoes
T: -

D: water, 1 glas witte wijn
B: 30 min krachttraining armen/abs, verder vrij weinig hele dag college

Ik heb een beetje een rozijnenverslaving momenteel :') Maar verder heel tevreden, lekker veel groente gegeten, daar wordt mn buik altijd erg blij van.

HorseLove92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 20:14

O: magere yoghurt, granola, kopje thee
T: koffie met hv koffiemelk, plakje paleo bananenbrood, glas water
L: twee plakjes speltbrood, 1 met beetje pindakaas en komkommer, 1 met niks.. 6 aardbeien, 6 snoeptomaatjes, glas water
T: thee, appel
A: tortilla met ijsbergsla, rucola, ei, mais, augurk, zilveruitjes, ui, cherry tomaatjes, komkommer, en een dressing, glas cola light, schaaltje magere kwark
T: thee, stukje chocola
T: glas drinken

B: kantoorwerk, hondjes wandelen, stofzuigen

Mmm Eline, die appel met kaneel en rozijnen.. Dat ga ik ook keer eten :j

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 21:08

xNathaliee schreef:
Planning voor vandaag:
O: 3 sneetjes spelt desem met tonijnsalade
T: banaan en een handje noten
L: halfvolle kwark met muesli (whey vergeten hoop dat ik het wegrkijg :')) en stukjes appel en 2 volkoren crackers met pindakaas pastasalade met tonijn, paprika, komkommer en een beetje olijfolie als dressing en een tomaten-pompoensoepje
T: appel
T: 2 volkoren crackers met pindakaas en een halve komkommer en een handje choco pepernoten
A: aardapelen met bloemkool, kaassaus en een slavlinder
B: 15 min cardio, 45 min kracht
T: maiskoekje
D: water en thee

Van mijn vriendinnetje moeders gebakken maiskoekjes gekregen. Was echt lekker en kan er van de week ook elke dag 1 mee nemen naar stage jummie.
Cal: volgens BMR mag ik vandaag (vanwege sport) 2100 cal. Weet de maten niet precies maar kom afgerond op 1900 uit zonder de maiskoek. Weet niet hoeveel cal zoiets heeft. Het is mais met bosui en deeg gebakken in olie dus zal wel calorierijk zijn. Kom denk ik wel op een 2100 cal uit.

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 21:50

Vandaag lekker dagje gehad:

O: havermout met magere yoghurt, lijnzaad en appel
L: bruin hard broodje met kaas, komkommer,tomaat,ei en sla
T: banaan, 2 mandarijnen en 2 vezelrijk crackers met pindakaas
A: volkoren pasta met verse tomatensaus van ui, snijbonen, ansjovis en tomaat.

B: van 06.30 tot 14.30 op praktijk rondgerend en savonds nog een dik half uur gevoetbald.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 21:56

Mijn lijstje van vandaag:

O: 150 gram kwark met 40 gram cruesli
L: 150 gram joghurtdrank met 40 gram muesli
T: Bio Mueslikoek + banaan
A: 100 gram rode en oranje paprika, 70 gram wortel, 50 gram broccoli, 35 gram (ongekookt) witte quinoa, 50 gram (ongekookt) pasta, zelfgemaakte tomatensaus (verse tomaten, sjalotjes, wortel, kruiden, bouillonblokje).
T: Eierkoek

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 22:02

Nette lijstjes dames!

O: 50 gr havermout, 30 gr blauwe bessen, 4 gr kokos, 12 gr pb2,
T: 150 gr appel, ei, plak kipfilet
L: 250 gr kwark, 10 gr whey, 20 gr muesli, 10 gr chia
T1: Banaan
T2: Maiswafel met twee plakkenkipfilet
A: 200 gr mexicaanse groenten, 132 gr zoete aardappel, 135 gr kip. 150 gr kwark, 20 gr amandelen, 10 gr whey
T: 88 gr komkommer, 20 gr houmous

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 22:13

Ik ben ook wel tevreden:

O: 250g magere kwark met peer en 40g havermout
T: 2 mehrkorn-boterhammen met hummus
L: 4 vk cracker met hummus + komkommer, 2 mehrkorn-boterhammen met pindakaas
T: banaan, wortel met hummus
A: zalmstaart met wasabi, basmatirijst en tauge, 2 glazen rosé
T: 2 stukjes 85% choc

B: 2 paarden rijden, 20 min fietsen

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 22:59

Mooie lijstjes idd. Op hoeveel calorieën kom jij uit Femke?

Mijn planning voor morgen. Hou me er de laatste tijd zo keurig aan en heb eigenlijk bijna geen zin in iets extra's of ongezonds.

O: 65 gr havermout, 150 ml rijstmelk, 20 gr rozijnen, 15 gr lijnzaad, 20 gr whey
T: -
L: 65 gr macaroni, 100 gr gekookte kipfilet, half uitje, lepel pesto, 200 gr boontjes
T: 2 vk crackers met banaan
A: 1 tortilla, 125 gr gekookte kipfilet, 300 gr groenten (tomaat, komkommer, sla, paprika)
B: 6 km hardlopen
T: 2 gekookte eieren + appel

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 23:37

Hier schuif ik ook vaak op met tijden als ik laat ben. Sneller o/l na elkaar en pak ik tussendoortje later erbij of bij de lunch. Ik heb ook zo'n raar ritme maar anders krijg ik ook snaai aanvallen als ik te weinig eet. Vandaag pas om 10 eruit en ontbeten maar werk tot 22.30 en dan nog fietsen. Zal de tijden erbij posten. De rijstwafels stonden niet op de planning maar was trillerig na het fietsen en mocht nog wat kcal/vetten erbij.

10.00 50gr havermout/lijnzaad en melk
14.30 2kleine peertjes en 2 MGb met cottage chreserveren
16.00 1mgb 2 plakjes schouder ham
18.30 40 gr ongk. zilvervlies rijst met witte en kidney bonen, mais, kikkererwten en courgette paprika champignons en tomaat met tomatensaus
19.45 150 gr magere kwark kokos en cacao nibs en appel
23.00 2 rijstwafel cottage cheese en rijstwafel pindapasta
B: uur fietsen en vandaag heel actief op werk met beweegactiviteiten en evacuatie van de woning ivm brandalarm :=

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 23:37

O - havermout, ongezoete sojamelk, chiazaad, lijnzaad, blauwe bessen, honing, kokosrasp
T - Hand amandelen, paranoten
L - 1 wrap, hummus, spinazie, kipfilet, kidneybonen, maïs / witte druiven / 5 cherrytomaten
T - 1 rijstwafel pindakaas / 1 speltbroodje kaas+tomaat
A - Stuk kipfilet met hummus / zoete aardappel frietjes / broccoli / salade ijsbergsla, tomaat, mozzarella, ui, gedroogde tomaat, galia meloen
T - Smoothie 1 banaan+4 dadels, 2 biscuitjes

B - 15 min fietsen, 2 uur intensief schoonmaken, 30 min paard aan de hand werken/spelen
D - water, groene thee

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 00:37

O: bak havermout (tussen de 60 en 80 gr) met rozijnen, appel, lijnzaad, zonnebloempitten, cacaopoeder en koekkruiden, klein handje amandelen
L: bak kwark (250 gr ongeveer) met een minipeer, rode druiven halve appel, 1.5 el healthy mix, paar amandelen, beetje havermout
T: grapefruit
T2: 1 snoepje, 2 werther's caramelsnoepjes
A: afbakpizza mozzerella
T: 3 bisquitjes
T2: paar druiven

B: 2x 3km gefietst, 15 min paardgereden, paard gelongeerd
D: 3x koffie met geklopte melk, water, thee

Overdag te weinig gegeten, dus 's avonds snaaidrang waardoor ik naar koekjes en snoepjes greep

Gister:
O: bak havermout, appel, lijnzaad, zonnebloempitten, rozijnen, cacaopoeder en koekkruiden
L: hard meergranenbolletje met zonnebloempitten met oude kaas, sla en een beetje dressingachtig spul
T: 1 klein koekje
T2: paar stukjes tony chocolonely chocola met karamel
A: 1.5 bord pasta met zalm, paprika tomaat en roomkaas

B: uurtje bosrit, 6u werk in de horeca
D: water, thee 2x koffie met geklopte melk

Zaterdag:
O: bak havermout (zelfde als al 2x hierboven staat)
L: 2 plakken roggebrood met pindakaas en kaas
A: grote bak macaroni met sperzieboontjes, ui en crème fraiche
T: Italiaanse harde cracker/soepstengel achtig dingetjes, klein bakje borrelnootjes, paar pepermuntballen
T2: 2 minipeertjes, raketje, instant noodles (had overdag echt te weinig gegeten voor de beweging die ik had, dus ook weer snaaidrang)

B: 5.5u zeer druk stressvol horeca werk
D: 2x koffie met geklopte melk, 1 koffie verkeerd op werk, water, glas limonade

Vind de dagen waarop ik werk erg lastig qua eten, ik beweeg dan veel, maar heb dan vaak weinig tijd en mogelijkheden om te gaan eten, dus dat broodje als lunch gister heb ik ook een paar uur over gedaan, telkens snel een hap. Gek genoeg heb ik dan ook weinig echte honger. Ben wel aan het opletten dat ik voornamelijk water drink, want dat soort momenten kan ik juist ook ineens heel veel zin in frisdrank krijgen.

Lekker (en mooi) lijstje NGU :j

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 06:00

Oliver schreef:
Mooie lijstjes idd. Op hoeveel calorieën kom jij uit Femke?

Ik kwam nu op ongeveer 1600 uit, wat volgens de berekeningen ook moet om aan mijn 0,75-1 kg per week af te vallen.

Het is niet dat ik er echt extreem op let, ik kijk vooral naar waar ik behoefte aan heb die dag.
Gisteren helemaal geen beweging gehad, dus dan eet ik ook minder heb ik zelf gemerkt.

Nu ff balen, dacht dat ik nog een zak muesli had, maar kan 'm niet vinden...
Dan maar ff wat anders bedenken voor de lunch..

Moet zo naar mijn werk, is soms toch echt lastig meenemen..

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 07:03

Mijn lijstje vandaag:
O: 2 sneetjes spelt desem met fricandeau en een appel
T: banaan en 2 volkoren crackers met pindakaas
L: halfvolle kwark met whey en muesli en een appel
T: maiskoek en een halve komkommer
A: witte rijst met rendang
D: water en thee
Vandaag lekker een rustdag. Zit op 1781 cal tegenover 1881 cal. Heb dus nog 100 cal speling. Dat houd ik maar als reserve want ik heb niet de precieze maten ingevuld maar het zijn schattingen.

Skinnylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 07:45

O: Havermout, amandelmelk, zonnebloempitten, goji, chia, lijnzaad, hennep, cranberry, payaya, moerbessen
T: Appel
L: 2 volkoren boterhammen met kaas + stuk komkommer
T: Perfection bar
T: Schaaltje komkommer
A: Spruitjes, krieltjes en spekjes
T: Smoothie van magere yoghurt, banaan, appel, peer, granaatappel, bramen, kaneel

EsterW

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 07:59

Is dit een topic waar nieuwelingen welkom zijn? :) Wil graag een tijdje meepraten.

Heb tijdenlang ontzettend slecht op m'n voeding gelet. Weinig fruit, onregelmatig, te vet en te zoet. Ik eet ook vaak erg laat 's avonds, omdat ik vanuit m'n werk direct naar mijn paard ga en dan pas om 22.00 u thuis kom. En dan nog koken... Nee dus. Lang leve de maaltijdsalades van de AH, en alles wat je makkelijk pakt en snoept. Ik ben sowieso een zoetekauw en kan moeilijk nee zeggen tegen lekkere dingen. Hartig gaat er ook altijd in trouwens (jum, kaas). Mss is dat wel vooral het punt: ik kan moeilijk maat houden. Eet alles graag en liefst van alles veel.

Maar goed, ik wil er dus nu meer aandacht aan besteden. Regelmatiger eten, normalere porties, minder (ongezonde) tussendoortjes, betere avondmaaltijd. En de eerste maanden dan ook een paar kilo afvallen. Ik ben in april getrouwd en heb mijn gewicht daarna enorm laten versloffen. Huwelijksreis, toen de zomer (terrasjes, wijntjes, bbq...), allemaal excuses om te eten wat ik wilde. Tussen begin april dit jaar en nu ben ik vijf (!) kilo aangekomen. Auw. Ik ben niet dik, ook niet dun, maar die vijf kilo horen er gewoon niet bij.

Dus als nieuwelingen welkom zijn, geef ik later een overzicht van gister. Denk dat ik hier veel inspiratie op kan doen!

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 08:26

Welkom Ester! Klinkt alsof je heel gemotiveerd bent om je voedingspatroon te veranderen. Ben benieuwd naar je lijstjes, en hopelijk kun je hier wat inspiratie opdoen! :)

Gister:
O: havermout met rijstmelk, cacao, honing, lijnzaad, hennepzaad; appel
T: peer
L: zilvervliesrijst met kikkererwten, wortel, zoete aardappel en spinazie
T: appel, handje amandelen
A: mie met roerbakgroenten, tempeh en satésaus
T: blokje pure chocolade

B: 12 km fietsen, 45 minuten paardrijden

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 09:01

Gisteren:

O: gerstepap met banaan, water, cacao nibs en kokosbloesemsuiker
T: pruim en een blokje 85% chocolade
L: prutje van restjes: linzen, champignons, tomaat, courgette, rucola, scheutje plantaardige room
T: vier rijstwafels met ricotta en drupje honing
A: grote kom zelfgemaakte marokkanse minestrone. Zelfgemaakte pizza van amandelmeel en veel verse groente en kruiden
T: meloen

D: water, twee rode wijn
B: paardrijden, paarden verzorgen, zwaarder tuinierwerk

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 09:02

Een nachtdienst lijstje (met stukje planning);
3.00 2 speltbth + boter + kokosbrood
Speltbth + tahina + gekookt ei
Kop bouillon
5.30 2 mueslicrackers + plak kaas
9.00 40 gram havermout, 200 ml halfvolle melk, banaan, 2 eetlepels notenmix :9
18.30 75 gram volkoren spaghetti, mager rundergehakt, plak cheddar, 200 gram wokgroente, 200 gram gezeefde tomaat
Yoghurt + whey
21.30 200 ml halfvolle melk, 15 gram whey
23.00 Appel

B: 2x 20 km racefietsen
1 uur skeeleren
werk met veel beweging