Taarten decoreren XXIII

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rinske

Re: Taarten decoreren XXIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 09:18

Witte chocoladeganache! :9

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 09:22

Zouden schouderblessures iets met bakken te maken hebben..? :D
Ik loop sinds februari met een schouderblessure.. Inclusief slapende vingers, lam gevoel in m'n pols en elleboog. Geen idee waar het van komt.. Loop nu bij fysio en chiropractor.. Leek wel beter te gaan maar het is weer terug.

Van de week minicheesecakejes gemaakt. Gewoon zo'n pak voor monchoutaart uit de supermarkt gevist en in cupcakebakjes gedaan. Vlaaifruit kersen erop, zo lekker :9 Heb dan ook geen foto's, ze zijn al op :+

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 09:24

Oei wat vervelend Warbling. Misschien iets teveel fondant en/of marsepein gekneed? ;)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 09:29

Ik denk het _O-

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 09:34

Schouder(s) hier niets te maken met de taarten.
Duurt al zoveel jaren en voor vorig jaar wist ik amper hoe een marsepeinen(fondant) taart eruit zag, laat staan dat ik er al een gemaakt had. Hahahahahhha.

Dit weekend worden er drie opgehaald. Vanavond nummer 1, een sprookjesboom. Of, beter gezegd, een soort van Sprookjesboom.
Morgen een stapel van 35 personen. Ik bak, vul, smeer af en bekleed e de jarige job(zij wordt tien) komt samen met haar nichtje versieren.
Nummer 3 is een T-Rex voor de vierde verjaardag vab Ryan.
Ga ik vanavond al aan beginnen want morgen lukt dat echt niet, dan huppelen die twee meiden op mij heen.

Maar nu eerst de boekhouding van lieftallige husbad in elkaar flansen. (k*tklussie)

Have fun allemaal!!!

enne....succes met de Parijstaart. Komt vast goed.

_SteR_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 10:02

Rinske schreef:
Witte chocoladeganache! :9

Iets met witte chocolade is idd wel een idee :j Ik ga eens zoeken naar witte chocoladeganache, dankje! En combineren met een laagje echte aardbeien en slagroom ofzo.. hmm, dat lijkt me wel lekker.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 10:25

@Diva: Die laatste neem ik graag van je over, ben nog steeds zoekende. Hopelijk vanmiddag meer succes.
@Ster: Ik ben niet zo creatief met vullingen dus ik kan je helaas niet helpen .

Vraagje. Ik heb de vraag gekregen een workshop te verzorgen. Cupcakes of taarten moet nog besproken worden. Nou heb ik als optie aangegeven dat ze met duos 1 taart kunnen bekleden. Voor een taart per persoon had ik 20 euro pp in gedachten en voor de duos zit ik aan 12,50 pp te denken. Is dat een eerlijke verhouding?

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 12:39

@ Falona; Je bedoelt taart nummer 3? T-Rex?
Die staat al deels op facebook :D , zijn kop dan. De taart staat namelijk nog in de vriezer.
Zo, boekhouding finnito, even douchen en dan aan de taartenbak :D :D

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-12 12:41

Wbt mijn schouder.
Ik ben jaren geleden aangereden door een auto en toen met mijn schouder op de stoeprand geklapt.
Nou blijkt dus uit de mri van vorige maand dat er een stuk van de kom loszit.
Deze gaan ze vastzetten met een pinnetje en ze gaan een pees verplaatsen.
Dus de eerste 6 weken wordt ik helemaal ingetaped, daarna nog ong 10 wk revalideren.

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 12:50

Oeiiii.....
Pijnlijke bedoening dus.
Intapen in de zin van niets mogen doen? Dat is echt naadje!!
Mijn voorlaatste schouderok had 8 weken mitella als gevolg. De eerste weken ook 's nachts. Ik sliep op de bank of op de grond, gestut met kussens.
Ik ga voor je duimen!!!!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 13:32

@diva: nee, ik doelde op de boekhouding :P
@claudia: zoiets heeft mijn man ook gehad als gevolg van schouder uit de kom. Alleen konden ze dat niet op de foto zien en kwamen ze daar tijdens de operatie voor het verkorten van de pees pas achter. Later nog een keer de pees strakker moeten zetten en nu heeft hij er amper last van.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 14:35

Oei pijnlijk Claudia! Sterkte!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 15:04

brrr...wat een horrorverhalen hier over schouderproblemen. Ik ken ook iemand die fikse schouderproblemen heeft, zij maakt ook bijna geen taarten meer. Ik kan me wel voorstellen dat je van ons taartgebeuren wel problemen kan krijgen. Het kneden, kleuren en uitrollen kost best wel wat kracht.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 15:26

Heb me weer even uitgeleefd met Royal Icing...'t was weer ff geleden :)
Afbeelding

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 15:32

Mooi! :j

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 15:57

wauw dat ziet er mooi uit Kinke!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 16:03

Ik ben jaloers, ik krijg niet eens koekjes gebakken, laat staan met icing bewerkt.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 16:08

tuurlijk wel Falona. wat lukt er dan niet met bakken? (laten we daar dan eens mee beginnen ;) )

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 16:19

Het is al weer ff geleden, maar in eerste instantie kreeg ik de vormpjes niet verplaatst, beslag was veel te slap. Toen was ik het zat en heb het in de koelkast gegooid. Daags erop ging het beter, maar toen was het gokken hoe lang die dingen in de oven moeten. Ik had niet alles even dik uitgerold en het een was niet gaar en het ander haast zwart.

Laten we het er maar op houden dat koekjes gewoon niet mijn ding zijn :+

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 16:32

Kinke schreef:
brrr...wat een horrorverhalen hier over schouderproblemen. Ik ken ook iemand die fikse schouderproblemen heeft, zij maakt ook bijna geen taarten meer. Ik kan me wel voorstellen dat je van ons taartgebeuren wel problemen kan krijgen. Het kneden, kleuren en uitrollen kost best wel wat kracht.

Juist bij dit soort dingen heb ik relatief weinig last. Het pielwerk, maken van rozen of het decoreren, daar gaat het fout. Werk dan met mijn armen van mijn lichaam en dan gaat het fout.
Uitrollen doe je met je armen naar beneden en met het kneden precies zo. Weinig belasting op kapsel van mijn schouder en dus redelijk te doen. Gelukkig.
Paardrijden heb ik al moeten laten schieten, de lessen babymassage idem dito, wil de taarten dus even vol blijven houden :D

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 16:49

Ik heb een vrij hoog aanrecht, waar ik altijd op uitrol, vandaar dat ik het niet zo leuk vind misschien ;)
Mocht het schip met geld ooit aanleggen dan wil ik een uitrolmachine :)
Falona, het koekjesrecept van Peggy Porschen is een aanrader, blijft super goed in vorm. Ik maak het 's avonds en leg het dan in de koelkast. Volgende dag gebruiken, gaat hartstikke goed. Misschien moet je het eerst even bij 1 of 2 verschillende modellen houden? Uitrollen tussen 2 latjes van dezelfde dikte of uitrollen met die 'ringen' om je rolstok zorgt ervoor dat je koekjes even dik zijn. Sowieso geen koekjes van heel verschillende grootte tegelijk bakken ivm langere/kortere baktijd.

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 17:25

Zo hee, hier komen mooie taarten voorbij zeg! Mijn zus en ik hebben vandaag voor het eerst een poging gedaan en we zijn er best trots op, zo voor de eerste keer! :D

Afbeelding

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 18:36

Wat een vrolijke taart! Ziet er goed uit :)

Kinke: mooi weer!

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 18:38

Oh oh oh dit gaat wat worden... Ik ga zo beginnen aan de verjaardagstaart voor mn instructrice... Voor het eerst dat ik iets anders bak dan een gewone cake...

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 18:40

Ik heb afgelopen maandag voor het eerst cupcakes versierd bij een vriendin, nu veel spullen ingeslagen.. van het weekend thuis aan de slag. :D