nou ik heb net de sinaasappelmousse gemaakt... de eidooiers met suiker moest ik opkloppen en met de sinaasappelsap en gelatine en idd au bain marie verwarmen totdat het een creme werd (nou was niet echt een creme.. dus ben benieuwd). Echter de eiwitten niet verwarmen maar opkloppen met suiker en met afgekoelde eidooiersinaasappelcreme vermengen..... raar mengsel is het nu ... staat in de koelkast ben benieuwd vanavond hoe hij is.
Marisje76
Geplaatst: 13-03-12 15:43
Rinske ik was natuurlijk weer veel te ongeduldig en ik lees net dat ik er 50g meer chocola in had moeten doen. Ach alsnog is het resultaat wel mooi geworden. traktaties, en voor de kindjes op het dagverblijf minicc gemaakt met alleen koeienvlekken taart, letters lijken scheef maar zijn in golfbeweging gelplakt zie je niet goed op foto
Gelijk een vraag over dat stutten, hoe doen jullie dat, wil ook een stapeltaart gaan proberen, maar geen idee hoe ik dat ga doen, onder de tweede taart zit ook een kartonnetje toch?
Gewoon rietjes verticaal in de onderste taart steken als deze bekleed is, even afknippen op de hoogte van de taart. Onder de taart die daar bovenop komt zit ook een karton. Dan zet je die taart op de onderste en klaar is kees . Je kunt ook chocolade sticks of kunststof douwels gebruiken, die verkopen ze in bijvoorbeeld bij DLT.
Ik volg jullie al een tijdje! Jullie hebben mij aangestoken
Thuis bakte ik al verschillende soorten cake's. Nu wil ik ook taarten gaan maken! Om gelijk goed te beginnen heb ik 24 maart een workshop voor een basistaart. Dit gaat gewoon om een ronde taart, die we door midden gaan snijder voor de vulling, en daarna gaan bekleden.
Ik wil graag een mooie sierlijke taart maken. Hebben jullie mooie voorbeelden/foto's?
En daar heb ik nog wel zo mijn best op gedaan idd .
Je koeien zijn super leuk Maris !
Ik heb net de opdracht van de bruidstaart afgezegd. Ik heb het afgelopen weekend 2 taarten gemaakt en dat is me al te veel op het moment, laat staan dat ik een grote bruidstaart moet maken. Ik trek dat niet helaas, dus heb hem helaas af moeten zeggen.
Snippers van de schil bedoel je? Dan zou je een mousse kunnen maken en dan de gerapte schil eroverheen kunnne strooien. Wel je sinaasappel mega goed wassen voor gebruik .
calyppie_
Geplaatst: 13-03-12 21:35
wreckh schreef:
Ik zat te denken om een taart te maken met sinaassnippers vulling, hebben jullie enig idee of dat kan en hoe ik dat zou moeten maken?
Sinassnippers in de blender en dan kan je het uitsmeren. Pas op: het is Erg! zoet!
Oh, nu snap ik pas wat je bedoelt, dat zijn die chocolaatjes met sinaasappel erin . Hahaha. Dan zou je ze inderdaad door de blender kunnen gooien, of wellicht in stukken door ganache scheppen?
Mmm, heb daar zo een zin in. Van de week maar is proberen.
Margriet_
Geplaatst: 13-03-12 22:22
Ok ik heb even een vraag. Hoe belangrijk is het dat de boter en eieren ook op kamertemperatuur zijn?? Ik heb net ccs gevuld met lemoncurd, maar wat zijn nog meer lekkere vullingen? De ccs die ik net heb gemaakt zijn op het oog perfect, maar het lijkt net of het binnenste net niet gaar is. Heb het 20 minuten gemixt en toen 10 minuten op 150 en nog 15 min op 180. Met mix van de welkoop de cc mix