Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MightyJoe schreef:Stevia is toch gezond om bijvoorbeeld je kwark mee te zoeten? Is dat dit? http://www.natrena.nl/stevia/images/col ... viapot.png
Ik ben ook wel erg benieuwd naar een smoothie i.c.m bietjes..
Roelke_ schreef:Mijn schema vandaag:
Ontbijt: 2 speltcrackers met bio jam en pindakaas, yoghurt met chiazaad, bosbessen, aardbeien en kaneel.
Tussendoor half1: 3 wortels en 4 cherry tomaatjes.
Om 2 uur neem ik mijn lunch: 2 speltcrackers en wat radijsjes. Beetje later als normaal, net terug van stal.
Diner: boekweitpannekoeken met appel en kaneel.
En vanavond wat noten denk ik.. heb wel aardig trek dus misschien neem ik zo ook wel een gekookt eitje er nog bij.
VogeltjeM schreef:phormicola schreef:Ik zou Natrena met stevia niet gebruiken, zit weer allerlei andere troep door heen waardoor het hele idee eigenlijk weer nutteloos is
OhLaat ik nou net de steviazoetjes van Natrena gekocht hebben
![]()
Een vriendin van me maakt altijd speltbrood met fruit erdoor. Ik krijg het recept van haar, dan zal ik het hier wel zetten
Ik kom ook net terug van stal en heb hongerrr! Helaas moeten mijn boterhammen even ontdooien
VogeltjeM schreef:Hesterve: de cake is heel lekker maar eigenlijk wel te ongezond ivm 120 gram rietsuiker per ongeveer 10 muffins.. Bedankt voor je info over ahornsiroop, weet je ook of het gezond is en waar het evt te koop is?Moet zeggen dat de muffins met water ipv ahornsiroop ook al mierzoet zijn.. Of misschien komt dat omdat ik gewoon minder aan zoet gewend ben..
hesterve schreef:net eetschema! Misschien wel wat weinig of heb je veel pannenkoeken gegeten?
Onassa schreef:PDS is prikkelbare darm oftewel spastische darm.
Zit nu te wachten tot de huis artsen post me terug belt want op de bijsluiter van het recept wat mijn man vanavond gehaald heeft van de prunacolon staat dat je het niet mag gebruiken bij een verstopte darm![]()
Verderop in de bijsluiter staat weer hoe te gebruiken bij een verstopping....of ik ben gek aan het worden of die bijsluiter klopt niet, maar wil het wel even zeker weten voor ik dat hele flesje zo leeg drink.
nadina schreef:Onassa schreef:PDS is prikkelbare darm oftewel spastische darm.
Zit nu te wachten tot de huis artsen post me terug belt want op de bijsluiter van het recept wat mijn man vanavond gehaald heeft van de prunacolon staat dat je het niet mag gebruiken bij een verstopte darm![]()
Verderop in de bijsluiter staat weer hoe te gebruiken bij een verstopping....of ik ben gek aan het worden of die bijsluiter klopt niet, maar wil het wel even zeker weten voor ik dat hele flesje zo leeg drink.
Ik heb zelf PDS en b12 tekort. Ik merk heel sterk dat ik vezels nodig heb. Ik heb geprobeerd een poosje koolhydraat arm te eten en toen was het verschrikkelijk: tot bloedens toe zeg maar. Als ik voldoende fruit eet en toch 2 tot 3 x per dat musli/boterham/pasta, dan heb ik er geen last van.
De andere kan is als ik (verkeerde) melkproducten eet of teveel tarwe. Zo weet ik ondertussen al heel aardig waar ik wel en niet tegen kan. Sterkte, want verstopt zitten is echt heel vervelend! Ik heb wel hulp gehad vane en natuurdietiste en een poosje pro biotica in poedervorm gebruikt, n.a.v. een aantal ontlastingonderzoeken waarin ze precies kunnen zien welke vorm je nodig hebt (dus geen yakult of vivitm daar werd ik echt beroerd van...)