Taarten Decoreren XVII

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 17:37

Rinske schreef:
Nou, ik heb vandaag mijn laatste dag op mijn werk gehad helaas. Ben nu koos werkeloos := .
Heb getrakteerd op kwarktaart aardbei cupcakes :D . Ze hebben er heerlijk van gesmikkeld, alles zat onder :') .

Heb hele leuke aandenkens gehad van de groepen, allemaal in taartthema :)) . Ik zal er wel eens foto's van maken en hier posten, echt heeeeel leuk <3 !

Nou koos werkeloos, da wordt dan veel tijd voor je taarten :D ( maar leuk is het natuurlijk niet als je ineens thuis zit). Wat voor werk heb je gedaan?( misschien al eens verteld, maar niet gelezen dan :o )

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 17:40

Hier dan m'n stapeltaart ( waar ik eigenlijk toch best trots op ben ondanks de paar 'problemen')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

woldhoeve

Re: Taarten Decoreren XVII

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 17:48

HH lief taartje :D
Wow die stapeltaart is echt beeldschoon!
Logo taart is ook mooi gelukt :D

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 18:07

Ik vind die stapel mooi, maar die parels maken het geheel zo lomp :o Ik zou ze persoonlijk iets kleiner gemaakt hebben, dat past beter bij de sierlijkheid (door de bloemen) van de taart :)

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 18:13

MamaMiesje schreef:
Ik vind die stapel mooi, maar die parels maken het geheel zo lomp :o Ik zou ze persoonlijk iets kleiner gemaakt hebben, dat past beter bij de sierlijkheid (door de bloemen) van de taart :)

Heb je helemaal gelijk in hoor. Ik zie ook dat ze best grof zijn en de bloemen waren misschien nog beter uitgekomen als de pareltjes wat kleiner waren geweest.
Maar de volgende keer dan maar kleiner maken :j

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 18:24

Vind hem mooi!!! grote parels storen mij niet persee. Mooie kleuren en jijhebt hetzelfde probleem als ik...niet mooi strak krijgen...

Rinske werkloos! balen heb je al wat nieuws op het oog??
leuke aandenkens gehad!

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 18:24

Samantha_ schreef:
Hmm insmeren met crisco, dat ga ik eens proberen.

Ik heb laatst een witte keuken gehad. :D Nou ja, hij was al wit hoor. Maar toen witte waas.
Ik ging botercreme voor het eerst maken met de Kitchenaid, en gooi de boter en poedersuiker erin, hop aan, en woesjh, keuken wit. :D
Dus nu haal ik de boter avond van te voren uit de koelkast, doe m dan dag erna in de kom, en roer even om met een lepel met de poedersuiker.

En daarom ben ik zo blij met mijn mixer met deksel!! geen witte keuken meer :D

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 19:22

Gave taart Ingrid!! De parels hadden van mij ook wat kleiner gemogen, deze groten zouden dan wel weer heel goed bij een stoere taart passen denk ik, of een over-the-top :D .

Ik werk trouwens als begeleider in de gehandicaptenzorg. Was leerling, maar ben door longontsteking en omstandigheden gestopt met school, en nu liep mijn contract af. Ik ben nu naar iets op zoek als assistent begeleider, liefst op een creatieve dagbesteding. En geen intensieve groep met veel agressie, da's niks voor mij := .

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 19:30

Thanks voor de reacties _/-\o_ .

Het strak krijgen blijft een vak apart hoor :? , maar.....we oefenen lekker door :D

Sarisv

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 21:37

@rinkse, blijven die minikwartaartjes niet erg aan het papier kleven zeg maar?? muffinvormpjes die dingen..

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 21:42

Rinske schreef:
Gave taart Ingrid!! De parels hadden van mij ook wat kleiner gemogen, deze groten zouden dan wel weer heel goed bij een stoere taart passen denk ik, of een over-the-top :D .

Ik werk trouwens als begeleider in de gehandicaptenzorg. Was leerling, maar ben door longontsteking en omstandigheden gestopt met school, en nu liep mijn contract af. Ik ben nu naar iets op zoek als assistent begeleider, liefst op een creatieve dagbesteding. En geen intensieve groep met veel agressie, da's niks voor mij := .

Dat is ook best een zwaar beroep denk ik of valt dat mee?

Mag in september weer een stapel gaan maken maar dan voor mijn vriend. Zou nog niet weten hoe die moet gaan worden. Hij is vrachtwagenchauffeur, maar om nou een vrachtwagen te moeten gaan maken := hahaha dat wordt niks. Even goed gaan nadenken maar.

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 21:55

Oh een vriendinnetje van mij heeft wel een keer een vrachtwagen in elkaar geknutseld..
Zal even op zoek gaan naar een foto..

*edit, Mariek, ik heb ff je foto`s gejat hoor ;)
Afbeelding
Afbeelding

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 22:01

Ga hem onthouden +:)+ (zit nu te denken hoe ik dat voor elkaar moet krijgen := )

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 22:08

Een tijd terug mailde iemand mij wat zo'n Bot-taart kostte en ik had echt zoiets van: "Aargh nee! Heb geen zin aan zo'n bouwwerk!" _O-

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 22:11

Wat zei jij?
300 euro! :D

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 22:12

Nou ik heb inderdaad wel teruggemaild dat dat afhankelijk was van het formaat. Daarna nooit weer wat gehoord :')

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 22:15

En dat vond je vast heel erg! :j

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 22:16

Vre-se-lijk! _O-

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 22:59

Haha :') .

Ingrid: de groep waar ik nu werk was heel zwaar werk, jongeren met een ernstig verstandelijke handicap, een actieve belevingsgroep. Niet mijn ding, geef mij maar creatieve licht verstandelijke gehandicapten waar ik mee kan knutselen keuvelen en thee drinken :P .

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 23:16

*even ego, door omstandigheden even geen tijd en puf om uitgebreid te reageren* Y;(

Ingrid: de taart voor je moeder is mooi geworden! +:)+
Van die grove parels klopt wel, maar ik heb ze niet als storend ervaren. Het was mij in eerste instantie niet opgevallen.
Je moeder was vast in haar nopjes met de taart? <3

Verder nog een mega-cute patchworktaart voorbij zien komen met een eetbaar knuffeltje erop. <3

De witte 'kussen'taart met roze strik was ook mooi!
Jammer dat de strik wat ingezakt was, maar vond de taart nog steeds heel mooi! :j

Verder nog wat gelezen over lekkere aardbeienkwark-cc's die bij het opeten een bende gaven, hihihi, :=
had ook niet anders verwacht om eerlijk te zijn.
De kwark gaat alle kanten op zodra je het papiertje wegneemt en een hap neemt natuurlijk?! hihihi :o
*ik lach je niet uit hoor, maar ik zie het plaatje al helemaal voor me!!* :D :') :+ :o

Meiden, ik heb een vraag. :?
a.s. zondagmiddag om 15.00 uur ongeveer wil ik de stapeltaart voor mijn zoontje 'presenteren' (pfff, wat klinkt dat zwaar := ) en aansnijden.
Hij staat nu nog in de vriezer en ik wil hem in de koelkast laten ontdooien en zondag net voor het 'presenteren' :roll: gaan stapelen.

Wat denken jullie: wanneer haal ik hem uit de vriezer?
Morgenochtend of morgenavond?
Of maakt dat zoveel niet uit en kan ik beter op safe spelen en gaan voor morgenochtend?? :)*

Heb hier totaal geen ervaring mee, het is mijn eerste stapel en ook nog eens mijn eerste ingevroren taart,.. :o
Hoop dat hij niet als een idioot gaat zweten, plakken, of erger nog: inzakken,.... :oo :n -O-

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 23:19

Morgenmiddag in de koelkast zetten en -als de temperatuur het toe laat zondag, een uurtje van te voren eruit halen en stapelen.

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 23:33

Thanx MM !!

Een uur voor het serveren dus ook al gestapeld hebben? Dus dat uur is dan enkel om de taart niet té koud te hoeven eten?

Of bedoel je: om 14.00 uur uit de koelkast en om 15.00 uur de chocosticks (als douwels) erin en dan stapelen en meteen serveren?

Of dient dat uur enkel om de taart uit te laten zweten?

Pffff, wat stel ik een hoop vragen,... maar ik wil altijd graag het hoe en waarom weten....
Sorry alvast,...

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 23:36

Meestal heb ik de chocosticks/dowels er al in zitten, als ik de taart aan het maken ben :)
Maar dan zou ik zeggen: 14:00 eruit, ff lekker laten uitzweten en dan tegen 15:00 de dowels erin, kartonnetjes erop en stapelen maar :)

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 00:04

Dank u!!!!

woldhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 00:12

Afbeelding
Afbeelding

Vanavond nog klaargemaakt. Alles liep fout, botercreme te dun, vulling stijfde niet mooi op. Fondant bleef plakken en scheurde. GRRRRR Maar het resultaat valt me nog mee.