Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kieffer schreef:Wat een mooie dingen weer
Ik ben dit weekend ook weer bezig geweest, een knalgele deze keerHij is voor mijn stiefvader die bijna jarig is. Iedere taart is weer een leerproject, zo ook deze. Ik heb de letters in het rood gemaakt, maar vind bruin denk ik mooier staan. Het rood komt nergens terug en ligt een beetje uit de richting. Misschien dat ik het nog wel ff aanpas
Verder ben ik best tevreden, hier en daar een hobbeltje, maar voor het eerst geen enkele scheur! Het is mijn vierde taart
http://i90.photobucket.com/albums/k252/Seleentj/TaartvoorJan2.jpg
astriidj schreef:Wat doe ik toch verkeerd? Als ik de verhoudingen op DLT aanhoudt krijg ik de bakvorm helemaal niet voor 3/4 gevuld![]()
Dacht dat het eerst aan onze oude mixer (die inmiddels overleden is) lag, maar ook met m'n Kennie krijg ik 'm niet gevuld
Esgaroth schreef:astriidj schreef:Wat doe ik toch verkeerd? Als ik de verhoudingen op DLT aanhoudt krijg ik de bakvorm helemaal niet voor 3/4 gevuld![]()
Dacht dat het eerst aan onze oude mixer (die inmiddels overleden is) lag, maar ook met m'n Kennie krijg ik 'm niet gevuld
Maak je niet dezelfde fout als ik eerst deed? In plaats van gardes, deeghaken gebruiken? Ik had veel te weinig lucht in mijn beslag elke keer....
Esgaroth schreef:Wat een prachtige taart! Ik heb die uitsteker van die bloem ook, mooi is hij he! Het lukt mij alleen niet om de blaadjes zo omhoog te laten steken, hoe doe jij dat?
astriidj schreef:Esgaroth schreef:Maak je niet dezelfde fout als ik eerst deed? In plaats van gardes, deeghaken gebruiken? Ik had veel te weinig lucht in mijn beslag elke keer....
Bij de oude mixer gebruikte ik altijd de ballongarde, en nu bij de Kennie heb ik volgens het boekje de klopper gebruikt. Dus daar kan het toch niet aan liggen?
Jolienn schreef:Nu vraag ik me af wat beter/makkelijker is voor cupcakes. Wat wordt het meest gebruikt/kun je het beste/langste bewaren?
Marsepein kun je beter/makkelijker bewaren dan fondant. Fondant wordt gauw hard
En hoe moeilijk is het zelf maken van kleuren? (Ik neem namelijk aan dat dit in verhouding goedkoper is dan de gekleurde marsepein.)Niet moeilijk: even investeren in een collectie kleurtjes en kneden maar![]()
En waar kopen jullie die 'uitstekertjes' (hoe heten deze officieel?) ik heb al wat rondgekeken, maar ik kan eigenlijk alleen het bloemetje en ijsster vinden.Uitstekers variëren van wat je bij de officiële (online)winkels kunt kopen, tot glazen, tot klei uitstekertjes van kinderklei
astriidj schreef:Wat doe ik toch verkeerd? Als ik de verhoudingen op DLT aanhoudt krijg ik de bakvorm helemaal niet voor 3/4 gevuld![]()
Dacht dat het eerst aan onze oude mixer (die inmiddels overleden is) lag, maar ook met m'n Kennie krijg ik 'm niet gevuld![]()
Leuke taart Kieffer! Blauwe letters is denk ik wel mooi ja.
En ik had ook een leuke voetbaltaart gezien