Taarten Decoreren XIII

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 15:37

Ja idd, die blauw die ook in dat bloemetje zit :) Ik hou er altijd wel van dat er een beetje harmonie in het geheel zit. Dus hoe ik op rood ben gekomen... Laten we het er op houden dat het al 00:30 was toen ik hem versierde :+ Ben de hele dag in de weer geweest om het internet van mijn vader te redden, terwijl ik eigenlijk aan de taart wilde werken, dus het werd nachtwerk :o

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 15:38

*kruipt meeleeshoek even uit*

MM ik ben jaloers op je robottaart.
Mooie andere taarten, huizen, cc en juwelen gezien.
Inspireert mij weer.

*kruipt meeleeshoek weer in*

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 15:50

Wat doe ik toch verkeerd? Als ik de verhoudingen op DLT aanhoudt krijg ik de bakvorm helemaal niet voor 3/4 gevuld :?
Dacht dat het eerst aan onze oude mixer (die inmiddels overleden is) lag, maar ook met m'n Kennie krijg ik 'm niet gevuld ;(

Leuke taart Kieffer! Blauwe letters is denk ik wel mooi ja.

En ik had ook een leuke voetbaltaart gezien :)

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 15:53

Kieffer schreef:
Wat een mooie dingen weer :D

Ik ben dit weekend ook weer bezig geweest, een knalgele deze keer :D Hij is voor mijn stiefvader die bijna jarig is. Iedere taart is weer een leerproject, zo ook deze. Ik heb de letters in het rood gemaakt, maar vind bruin denk ik mooier staan. Het rood komt nergens terug en ligt een beetje uit de richting. Misschien dat ik het nog wel ff aanpas :) Verder ben ik best tevreden, hier en daar een hobbeltje, maar voor het eerst geen enkele scheur! Het is mijn vierde taart :)

http://i90.photobucket.com/albums/k252/Seleentj/TaartvoorJan2.jpg

Wat een prachtige taart! Ik heb die uitsteker van die bloem ook, mooi is hij he! Het lukt mij alleen niet om de blaadjes zo omhoog te laten steken, hoe doe jij dat?

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 15:54

astriidj schreef:
Wat doe ik toch verkeerd? Als ik de verhoudingen op DLT aanhoudt krijg ik de bakvorm helemaal niet voor 3/4 gevuld :?
Dacht dat het eerst aan onze oude mixer (die inmiddels overleden is) lag, maar ook met m'n Kennie krijg ik 'm niet gevuld ;(

Maak je niet dezelfde fout als ik eerst deed? In plaats van gardes, deeghaken gebruiken? Ik had veel te weinig lucht in mijn beslag elke keer....

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 15:58

Esgaroth schreef:
astriidj schreef:

Maak je niet dezelfde fout als ik eerst deed? In plaats van gardes, deeghaken gebruiken? Ik had veel te weinig lucht in mijn beslag elke keer....

Bij de oude mixer gebruikte ik altijd de ballongarde, en nu bij de Kennie heb ik volgens het boekje de klopper gebruikt. Dus daar kan het toch niet aan liggen?

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 16:13

Esgaroth schreef:
Wat een prachtige taart! Ik heb die uitsteker van die bloem ook, mooi is hij he! Het lukt mij alleen niet om de blaadjes zo omhoog te laten steken, hoe doe jij dat?

Dankje :D Die bloemetjes zijn zeker leuk :D Kun je voor veel dingen gebruiken!

Blaadjes kun je omhoog laten uitharden als je fondant gebruikt en hier tylose doorheen kneed. Ik heb gewoon fondant van Funcakes een kleurtje gegeven, theelepeltje tylose er door gedaan. Dit goed kneden en met behulp van een soort kokertje dat ik maak van aluminiumfolie het bloempje in de juiste houding gezet. Nachtje uit laten harden en vervolgens staat je bloempje omhoog :)

Dorus

Re: Taarten Decoreren XIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 16:19

Het was mij ook niet opgevallen dat de letters uit de toom vielen, maar bruin zou ik dan ook weer niet doen, ik denk dat het dan teveel inblend met de bruine takken.

@astrid: voor dik beslag gebruik je de K-klopper. Beslag met boter erin dus. Voor (cup)cake botercreme dus. Voor dun beslag gebruik je de balongarde. Biscuitdeeg heeft alleen (dunne) eieren en mix als ingredient, daar moet je dus de ballongarde voor gebruiken. En lang genoeg laten draaien tot je er pieken in kan trekken. Dan is hij luchtig genoeg.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 17:47

heb weer een hoop mooie dingen langs zien komen, wauw!

zelf net een biscuit gebakken en marsepein gekleurd, kan ik hem volgend weekend sneller afmaken.
Dus zodalijk biscuit de vriezer in, die ligt nu af te koelen.

Heb nog bijna een kilo fondant kunnen weggooien, vorige keer klein beetje gebruikt, de rest verpakt in vershoudfolie (doe ik ook altijd bij mijn marsepein) maar het was nu net een baksteen...
Dus van de week nog ergens marsepein/ fondant vandaan zien te halen, anders kan ik niet verder :P

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 17:51

astriidj schreef:
Esgaroth schreef:

Bij de oude mixer gebruikte ik altijd de ballongarde, en nu bij de Kennie heb ik volgens het boekje de klopper gebruikt. Dus daar kan het toch niet aan liggen?

Hoe lang heb je gemixt?

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 17:59

Afhankelijk van de hoeveelheid mix, mix ik zo'n 10-20 minuten.
Ga vanavond nog een nieuwe poging doen, maar nu met de garde ipv de klopper.

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 18:21

Ik kom weer even binnen vallen. Ik heb gister een verwendag voor vrijwilligers gehad, en daar was ook een mini workshop cupcakes decoreren. Ik verwonder me er telkens weer over wat voor mooie dingen je kunt maken. Ik ben gister zelf ook aan de slag gegaan. En ik vond het errúg leuk! Nu ben ik op internet aan het kijken geweest, maar ik kom (rol)fondant en marsepein tegen.

Nu vraag ik me af wat beter/makkelijker is voor cupcakes. Wat wordt het meest gebruikt/kun je het beste/langste bewaren? En hoe moeilijk is het zelf maken van kleuren? (Ik neem namelijk aan dat dit in verhouding goedkoper is dan de gekleurde marsepein.) En waar kopen jullie die 'uitstekertjes' (hoe heten deze officieel?) ik heb al wat rondgekeken, maar ik kan eigenlijk alleen het bloemetje en ijsster vinden.

Alvast bedankt :D

De blauwe is van mij, de paarse van mn moeder.
Afbeelding

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 18:25

Jolienn schreef:
Nu vraag ik me af wat beter/makkelijker is voor cupcakes. Wat wordt het meest gebruikt/kun je het beste/langste bewaren?
Marsepein kun je beter/makkelijker bewaren dan fondant. Fondant wordt gauw hard
En hoe moeilijk is het zelf maken van kleuren? (Ik neem namelijk aan dat dit in verhouding goedkoper is dan de gekleurde marsepein.)Niet moeilijk: even investeren in een collectie kleurtjes en kneden maar ;)
En waar kopen jullie die 'uitstekertjes' (hoe heten deze officieel?) ik heb al wat rondgekeken, maar ik kan eigenlijk alleen het bloemetje en ijsster vinden.Uitstekers variëren van wat je bij de officiële (online)winkels kunt kopen, tot glazen, tot klei uitstekertjes van kinderklei :)

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 18:41

Wow Kinke, wat een mooie én geweldige taart! Kan me voorstellen dat die jongen er erg blij mee was zeg.. En ik zag nog een hele vrolijke, mooie taart voorbij komen! Zeg nou zelf, dat is toch zonde om je tanden in te zetten! :D

Als ik dit zo zie, krijg ik toch wel weer de kriebels om aan poging 2 te beginnen!

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 20:22

Biscuit staat in de oven! Bakvorm is nu wel goed gevuld, dus denk dat het inderdaad aan de oude mixer/klopper heeft gelegen.

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 21:35

Kieffer, Mooie taart, leuke bloemen ook zeg.. Welke uitsteker is dat?

3 weken geleden een workshop gehad en vandaag voor het eerst zelf wat geprobeerd met cupcakes, zie hier het resultaat.. :D
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

Pa heeft er ook 1 gemaakt, die wilde ik ook even laten zien... :)
Afbeelding

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 21:37

Leuk, en wat is die olifant van je vader geweldig gaaf zeg! Fantastisch. Moet ie vaker doen.

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 21:39

Ja, die vind ik ook ontzettend gaaf!!!

Mijn vader is heel creatief en kan ook ontzettend goed tekenen en schilderen. Fimokleien deed hij vroeger heel vaak en dit was niet veel anders zei hij haha... ;)

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 21:41

astriidj schreef:

Leuke taart Kieffer! Blauwe letters is denk ik wel mooi ja.

En ik had ook een leuke voetbaltaart gezien :)

20 minuten mixen met de ballongarde! ;)

LadyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 21:43

Lindas2;
leuk idee dat huisje heb je er heel veel werk aan gehad?

Nyckle;

leuke cc, maar waarom lukken taartjes jou niet?

Falona;
ben benieuwd hoe het fluffy gedeelte eruit ziet :D
hahahah zie het al voor me, je neefje onder de meel
is mij trouwens ook al eens gebeurd om de blanda zonder in te smeren in de oven te zetten en was ook helemaal mislukt, dus weet hoe je je voelt als iets tegen zit gaat ook alles mis...

Kinke;
leuke voetbaltaart en hele leuke poppetjes, ik ben nog niet zo heel goed in boetseren helaas

Kieffer;
ik zou gewoon de rode letters erop laten valt tenminste op zo, mooi gedaan

Esgaroth;
ik kan mijn kloppers ook niet gebruiken want ik heb ze al gesloopt 9heb ik terug gebracht naar de winkel en ik wacht nu op nieuwe) maar lukt ook gewoon zo hoor mijn biscuit het is alleen wat steviger maar komt goed omhoog

xfioon;
kon je je fondant niet weer gebruiken als je het eerst een beetje warm liet worden? is bij mij ook vaak keihard leg ik hem even bij de kachel en kan het weer gebruiken

smart;
leuke cc en die muisjes!
je vader kan het ook goed zeg

Vandaag niet veel gedaan, alleen naar de paarden geweest. Wilde eigenlijk nog gaan boetseren maar toch geen zin nu, beetje een luie dag :o

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 21:46

Ooooh die olifant is gaaf!!!
Zit er op die met die bloemen botercreme? Dat ziet er heel netjes gespoten uit :j .

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 21:52

LadyJ, behalve cupcakes en paardrijden had ik ook een luie dag en soms is dat heeeerlijk.... :j

Rinske, dank je.. Ja, dat is botercreme, dat is best leuk spul om iets mee te doen, had er voor de workshop nog nooit van gehoord.

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 21:55

@Smart, die uitstekers komen uit een setje van 3, het zijn de gerbera's :)

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 21:56

Kieffer, dank je, ga ik van de week ook eens naar kijken, zijn erg mooi... :j

LadyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 21:58

Smart;
ja idd ik had een luie dag en nog ben ik moe hahah