Taarten decoreren XI

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dorus

Re: Taarten decoreren XI

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 20:50

Leuke lijst. Ik moet ook nog eea hebben, maar ik denk dat ik dat volgende week eens ga bekijken bij taart & decoratie. Deze week is het iedere dag laat geweest dus ik hoop volgende week ergens vroeger weg te kunnen zodat ik nog even langs de winkel kan om wat rond te snuffelen.

Voor vanavond wil ik mijn nieuwe Kenny uitproberen. Ik weet dat de biscuit dan wat langer geklopt moet worden dan met een gewone handmixer, maar iemand enig idee hoeveel langer of waar ik aan kan zien dat het goed genoeg geklopt is?

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 20:58

Bereid je maar voor.. Het is erg verslavend! ;)

Ik heb zelf geen kenny maar ik geloof dat ik had gelezen dat sommige het 20 min. kloppen.. Veel plezier met je eigen kenny ;)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 21:36

Ik ben al verslaafd, hence de kenny ;)

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 21:42

Dat was voor kieffer bedoelt ;)..

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 22:33

ik heb vanavond 2 biscuits gebakken, helemaal goed gegaan, en pas mn 3e keer, dus best happy daarmee.
de bedoeling is dat ik ze morgen ga bekleden en vullen, ik heb me voorgenomen om voor de verjaardag van mn hubbie zaterdag er de "borstentaart" van te maken.
hopelijk gaat het me lukken en lijkt het dan nog ergens op :o
helaas kon ik niet de goede kleur krijgen voor de huid, dus heb een minuscuul drupje bruin aan mn marsepein toegeveogd in de hoop dat t een beetje m redelijke kleur zal zijn.
het meeste zie ik op dit moment op tegen het boetseren van de tepels en het gebruik van 2 kleuren marsepein.(hoop dat ik ze strak tegen elkaar aan kan leggen.)
evt tips voor de enthousiaste beginner zijn dus nog van harte welkom.
en als ik morgen uitgefreubeld ben dan zal ik een foto van mn baksel maken!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 22:34

Ik heb van hubbie ook opdracht gekregen een borstentaart te maken voor het zwagertje. Ik moet het helaas doen met wat ik heb dus ik gok dat het wat ivoor met cacao oid wordt.
Eerst bakken, ik weet alleen niet goed welk hulpstuk ik moet gebruiken :=

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 22:37

hoe bedoel je hulpstuk?

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 23:14

Denk van de Kenny. Maar dat staat in je handleiding als het goed is Hanneke.

Trouwens, jouw hubbie wil wel veel zeg! Gaat ie ze zelf ook bakken dan? :D

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 23:34

Nee, hij commandeert alleen maar ^)
Maar ik heb het gevonden. Voor beslag zonder boter gebruikt je de garde en voor beslag met boter de klopper.
Ik kon wel hele mooie pieken trekken in het beslag toen ik klaar was met kloppen. Ben er alleen nog steeds niet achter of dat nou wel of niet goed is. De vorige keer dat ik pieken kon trekken kwam de taart als een gek omhoog om vervolgens alleen maar lucht te bevatten.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 23:41

Ik heb nu voor de eertse keer met funcakes mix gebakken. Ik vond het beslag veel minder fris ruiken dan bij die van soezie, maar het komt veel gelijkmatiger omhoog en in de oven ruikt het weer veel lekkerder.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 23:51

Het beslag ruikt inderdaad vies.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 23:54

Ach ja, als het maar lekker smaakt :Y)

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 00:21

M'n vriend vergelijkt de mix van funcakes met eierkoeken.
of nouja, een biscuit wat uit de oven komt.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 00:26

Je ruikt idd heel goed de ei wanneer ze net uit de vorm zijn. Het ziet er ook veel lichter/luchtiger uit als de biscuit van soezie.
Die van soezie haalde ik uit de blanda door de blanda op z'n kop te houden en voorzichtig rond draaiend met mijn vingers de randen los te maken. Dat probeerde ik met die funcakes mix dus ook maar toen trok ik meteen de korst er af. Uiteindelijk toch eruit gekregen door de blanda op z'n kop te houden en wat ovaal te knijpen, toen viel hij er uit zichzelf uit.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 11:01

ik ben te ongeduldig met de blanda, moet hem gewoon langer laten afkoelen, dan komt de biscuit er wel goed uit.

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 11:13

@ rachel, 1 tip, bekleed beide delen borst gewoon met je huidskleur. Leg daarna als 2e laag de BH erover, maakt met een beetje water de BH vast aan de borsten. Dat is het mooiste en je weet zeker dat je geen ranjes gaat zien!

Wat het pieken bischuitmix trekken betreft met een kennie, dat moet ook! Daar wordt het beschuit juist zo lekker luchtig van. Als het eroverheen loopt heb je te veel mix gebruikt voor de vorm en dan kan je het vergeten, dan zit het door je hele oven behalve op de plek waar je het hebben wilt

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 11:47

Ik dacht al wel dat die pieken goed zijn, maar wist het niet zeker. Voorheen heb ik altijd braaf de beschrijving aangehouden qua tijd om te mixen en dan kreeg ik die pieken meestal niet. En toen ik ze ineens wel kreeg ging mijn deeg als een gek omhoog en toen ik de kop eraf sneed bleek die alleen maar lucht te bevatten.

Maar dat is wel fijn om te weten, dan heb ik ook meteen een leidraad om te zien of het goed geklopt is. Ik vergeet altijd op de tijd te letten en zeker als de kenny z'n werk doet en ik ergens anders mee bezig ben wil ik ook wel eens de tijd vergeten.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 12:13

Je moet de laatste minuut wel even op de laagste stand draaien Falona, weet niet of je dat ook doet?
Dan worden de luchtbelletjes beter verdeeld en wat kleiner. :)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 12:14

Dat wist ik niet en had ik ook niet gedaan, maar ik heb het wel nog een keer voorzichtig door elkaar geschept met de pannenlikker. Dat had ik de eerste keer dat ik pieken had niet gedaan, zou de lucht zich daarom verzameld hebben in de bovenkant?

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 13:02

Ik zou het niet durven zeggen Falona maar als ik dat zo lees zou het misschien kunnen..

Had een vraagje, Ik ga vanmiddag een taart stapelen.. Die wordt op locatie ook zo aangesneden. Ik gebruik amicelli stutjes, heb ik dan een dubbel taart karton nodig onder de bovenste taart?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 13:46

Het kan ook aan de vorm hebben gelegen, de vorige keer had ik een ronde vorm van 18 of 20 doorsnee, dit keer had ik een aantal blanda's gevuld.

Ik ben nog niet aan het stapelen geslagen dus ik kan je niet helpen met je vraag.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 13:53

Ik denk dat een dubbele taartkarton erg veel uitmaakt qua stevigheid? Dan zou ik er eerder voor kiezen om wat extra stutjes erin te steken.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 15:02

Ik gebruik altijd een dubbel taartkarton bij stapelen. Vetvrij kant op de marsepein, dan stukjes plakband erop, dan volgende taartkarton erop mmet de vetvrij kant richting de boventaart.

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 15:18

Oke.. dankjewel! Dan ga ik zowel extra stutjes als een dubbel taartkarton gebruiken :D

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 16:31

yessss...de Mjam is gearriveerd *\o/*